Borussia Dortmund stoi u progu jednego z najbardziej lukratywnych kontraktów sponsorskich w swojej historii. Jak podają niemieckie media, od nadchodzącego sezonu nowym sponsorem koszulek niemieckiego klubu zostanie Vodafone. Umowa z globalnym gigantem telekomunikacyjnym ma obowiązywać przez pięć lub sześć lat, a jej wartość roczna wyniesie 30 milionów euro. Oznacza to, że całkowita kwota porozumienia może osiągnąć nawet 180 milionów euro.
Do końca obecnego sezonu na koszulkach Borussii widnieją logotypy firm 1&1 – w rozgrywkach ligowych oraz Evonik w Lidze Mistrzów i krajowym pucharze. Oba kontrakty wygasają z końcem czerwca. Vodafone ma zastąpić dotychczasowych sponsorów i zająć centralne miejsce na trykotach podczas wszystkich spotkań Bundesligi.
Nie jest jeszcze przesądzone, czy zespół Czarnych i Żółtych wystąpi w strojach z nowym sponsorem podczas nadchodzących Klubowych Mistrzostw Świata, które odbędą się między 14 czerwca a 13 lipca. Po zapewnieniu sobie miejsca w przyszłorocznej edycji Ligi Mistrzów i spodziewanych wpływach z mundialu klubowego, ten kontrakt to kolejny krok w umacnianiu stabilnej sytuacji finansowej klubu z Dortmundu.