Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zwycięstwo 2:0 z PSV! Jest ćwierćfinał!

13 marca 2024, 20:54, Stanley
Zwycięstwo 2:0 z PSV! Jest ćwierćfinał!

Dwie zupełnie różniące się od siebie połowy, ale obydwie zwycięskie.

Pełne kontroli pierwsze 30 minut, potem PSV doszło do głosu, ale bardzo cichego. Borussia wreszcie mogła przypomnieć fanom swoją formę z zeszłego sezonu.

Gospodarze fantastycznie weszli w mecz, bo już w 2. minucie piłka znalazła się na bardzo dobrej pozycji pod nogami Maatsena, jednak jego mocny strzał został wybity czubkami palców przez bramkarza. Argentyński goalkeeper wyjmował futbolówkę z siatki w 3. minucie, a cudownego gola z dystansu zdobył Jadon Sancho, który od ostatniego weekendu zyskiwał coraz więcej pewności siebie. W 16. minucie bardzo mocny strzał z ostrego kąta posłał Brandt, a odbita przez Beniteza piłka trafiła jeszcze pod nogi Malena, który ustrzelił leżącego Argentyńczyka. Holender miał ogromny apetyt na gola, bo jego kolejny płaski strzał nie dałby szans rywalowi z linii bramkowej, gdyby był ciut bardziej celny. W 31. mincuie pierwsze uderzenie na bramkę Kobela było autorstwa Bakayoko, sprawdziło ono tylko czy rękawice Szwajcara są dobrze założone. Następny test rękawic Gregora Kobela przeprowadził Til, który również posłał petardę prosto w zawodnika ubranego na fioletowo. Przed przerwą w boczną siatkę trafił z ostrego kąta Malen, podejmując nieudaną próbę zaskoczenia przeciwnika.    

Druga część spotkania nie pozostawiła złudzeń i udowodniła, że świetna pierwsza połowa w wykonaniu podopiecznych Edina Terzicia nie była żadnym punktem przełomowym, a jednorazowym pokazem.

Tuż po wznowieniu gry, jako pierwszy do głosu doszedł jeden z najaktywniejszych zawodników tego wieczoru, czyli Donyell Malen. Jego strzał sprawił problemy bramkarzowi, ale były one spowodowane rykoszetem, który zmienił lot piłki. Odpowiedź gości była znacznie groźniejsza, bo świeżo wprowadzony z ławki Lozano posłał petardę, obijającą górną część lewego słupka. Holendrzy ruszyli do zabójczej ofensywy, a w 56. minucie skutkiem tego mógł być gol wyrównujący, ale uderzenie bocznego obrońcy w czerwonej koszulce nie okazało się wystarczająco sprytne, aby Gregor Kobel kapitulował. W 64. minucie dokładne dośrodkowanie na głowę Fullkruga posłał Malen, niestety strzał nie był na tyle silny, żeby mógł przekroczyć linię bramkową. Obydwie drużyny od zakończenia przerwy poszły na wymianę ciosów, a niebezpieczny strzał po krótkim rogu Bakayoko należał do jednego z nich. Czarno-żółci podwyższyli swoje prowadzenie w 77. minucie, niestety bramka nie padła prawidłowo, bo bark Fullkruga nieznacznie wystawał poza linię wyznaczoną przez VAR. W doliczonym czasie gry doszło do kilku akcji, które zatrzymały serca zarówno kibiców gospodarzy, jak i gości. Na początku świetny, lecz niecelny strzał z volley'a w wykonaniu obrońcy Rood-witten. Chwilę później zmarnowana 100% sytuacja przez de Jonga, a wisienką na torcie było podwyższenie prowadzenia przez Reus'a, który wykorzystał błąd defensywy i pewnie pokonał goalkeepera.

UEFA Champions League 1/8 finału
Borussia Dortmund - PSV Eindhoven

BVB: Kobel - Süle, Hummels, Can (c), Maatsen - Sabitzer, Özcan - Malen (Adeyemi 70'), Brandt (Nmecha 58'), Sancho (Reus 75') - Füllkrug
Rezerwa: Meyer, Lotka, Bensebaini, Duranville, Wolf, Moukoko, Wätjen, Bynoe-Gittens
Trener: Edin Terzić

PSV: Benítez - Teze, Boscagli, Schouten, Dest - Til (Lozano 46'), Veerman (Pepi 82'), Mauro Júnior (Babadi 86') - Bakayoko, De Jong (c), Tillman
Rezerwa: Drommel, Waterman, Sambo, Obispo, Ramalho, Bella-Kotchap, Van Aanholt, Land, Ledezma
Trener: Peter Bosz

Bramki:
1:0
Sancho (3. Brandt)
2:0 Reus (90+5. Fullkrug)

Żółte kartki: Sule, Nmecha
Sędzia: Daniele Orsato
Widzów: 81 365

Źródło: www.borussia.com.pl / Foto: www.bvb.de
24 komentarzy ODŚWIEŻ
13 marca 2024, 22:57
To raczej nasz koniec w CL. Z taktyką wajta wajta, to i tak daleko zaszliśmy.
8 -3
14 marca 2024, 17:16
Teraz, gdy już osiągnęli to, czego wymagały aktualna ranga klubu na arenie międzynarodowej oraz zwyczajna przyzwoitość, gracze BVB mogą po prostu zagrać dobry dwumecz z wyżej notowanym od nich przeciwnikiem. Zresztą innych na etapie ćwierćfinału już nie ma.
Zrobili to, co do nich należało, a teraz niech się dzieje.
1 0
13 marca 2024, 23:02
Bardzo chciałem żeby awansowali i udało się ,co do meczu to super pierwsza połowa, byłem w szoku, niestety druga połowa to już stara Borussia Dortmund,ale dzisiaj to nie ważne bo liczy się tylko awans.Heja BVB
6 0
13 marca 2024, 23:03
Jedyne co cieszy to ta bramka na koniec jeszcze grającej legendy BVB. Reszta to męczarnie i trochę szczęścia. Ciężko się ogląda takie BVB za pana Terzicia więc i ciężko się cieszyć z tego awansu.
6 0
13 marca 2024, 23:04
Świetnie, że wygrali, ale z taką indolencją to może być szczyt marzeń. Powinni zamknąć mecz w pierwszej połowie, pierwszej połowy, a tak były nerwy do końca. Lepsza ekipa prawdopodobnie skarciłaby Borussię okrutnie.
7 -1
13 marca 2024, 23:09
Jest awans do 1/4 finału LM!!!!!!!!!!!
Jesteśmy wśród 8 najlepszych drużyn w Europie. Jak to jest możliwe skoro mamy taką słabą drużynę i tak beznadziejnego trenera. A jednak. Gratulacje dla naszych gwiazdeczek, sztabu i zarządu!!!
Za takim wynikiem będziemy jeszcze tęsknić.
5 0
13 marca 2024, 23:16
Brawo za awans do "8". Bardzo dobre wejście w mecz czego efektem była szybko strzelona bramka. Do końca pierwszej połowy jeszcze dawali radę ale póżniej już z każdą minutą było tylko gorzej. No i szczęśliwa dla nas końcówka po przestrzeleniu "setki" przez napastnika gości. Mamy w tej chwili to co mamy i z lepszy przeciwnik przy takiej jak nasza grze w drugiej połowie by nas po prostu " rozstrzelał". Dobrze jednak, że mielismy Kobela w bramce i dużo,dużo szczęścia.
6 0
14 marca 2024, 00:01
Sancho coraz lepiej i lepiej gra. Dobrse, on nam się przyda na lata, heja bvb!
1 0
14 marca 2024, 07:46
Gratulacje dla drużyny. Świetna pierwsza połowa, która kosztowała nas sporo sił. Druga już nieco słabsza ale najważniejsze że szczęśliwie zakończona. Niestety nasi zmiennicy Adeyemi i Nmecha nic nie wnieśli. Szkoda że to Reus nie pojawił się trochę wcześniej za przeciętnie grającego Brandta.
Kobel wczoraj bezbłędny i coraz lepsza gra nogami. Coraz lepiej prezentuje się Sancho ale dla mnie najlepszym naszym piłkarzem w wczorajszym meczu był Sabitzer. Dobrze rozgrywał, praktycznie bez strat. Do tego aktywny zarówno w obronie jak i ataku.
4 -1
14 marca 2024, 09:25
Nie oglądałem całego meczu ale te fragmenty gdy byłem przed telewizorem uprawniają do stwierdzenia że obok Kobela świetna partię zagrał Hummels. Niesamowite facet ma 35 lat na karku a uważam że jest lepszym wyborem niż Sule. Ale wiem wiem. Razem z Reusem krytykują geniusza taktyki Terzica więc nie mogą grać :-)
6 0
14 marca 2024, 10:15
No trochę to smutne że Hummels który jest w dobrej formie tyle czasu spędza na ławce
3 0
14 marca 2024, 10:32
No i trochę to smutne, że będący blisko końca kariery Hummels jest solidniejszy niż Sule i Schlott.
3 0
14 marca 2024, 10:15
No trochę to smutne że Hummels który jest w dobrej formie tyle czasu spędza na ławce
1 0
14 marca 2024, 10:15
No trochę to smutne że Hummels który jest w dobrej formie tyle czasu spędza na ławce
0 0
14 marca 2024, 10:16
A co do meczu nie widziałem ale bardzo cieszy awans gratulacje dla całego klubu heja BVB
0 0
14 marca 2024, 13:09
Jesteśmy w Top 8,duży sukces.Ja bym chciał teraz w 1/4 mecz z Atletico a półfinał z Bayernem. W piłce wszystko jest możliwe. Cieszmy się tą chwilą. Trochę szczęścia i jest to realne.
1 0
14 marca 2024, 13:49
Ten mecz to była Borussia Dortmund w pigułce z tego sezonu. Pierwsze 30 minut bezbłędne, PSV zostało stłamszone i zdominowane pomógł w tym bardzo szybko zdobyty gol. Po 30 minucie meczu tempo trochę siadło ale dalej było ok do zaakceptowania, No ale oczywiście to co miało się stać w 2 połowie to było do przewidzenia czysta esencja Terzic balla - bronienie wyniku i oddanie inicjatywy przeciwnikowi. Niestety przez takie granie mecz był cały czas otwarty, mógł co prawda zostać zamknięty w 70min gdyby var nie doszukał się spalonego na 2cm. Mecz mógł się skończyć tragicznie w skutkach gdyby De Jong nie zmarnował setki w 90min. Takie uroki footbolu Terzicia. Jednak jest kilka pozytywów na które trzeba zwrócic uwagę. Pierwszy to oczywiście awans do ćwierćfinału i skuteczna gra drużyny w tej edycji LM. Drugi to predyspozycja niektórych piłkarzy. Najlepsi na boisku byli Sabitzer, Hummels, Kobel, Maatsen, Sancho i Ozcan. Szczególnie cieszy forma Sabitzera z 1 połowy bo właśnie w tej części spotkania mieliśmy 8 z prawdziwego zdarzenia. Ozcan także mi zaimponował świetne odbiory i wyprowadzenia, gdyby nie kilka głupich strat w tym meczu to byłby dla mnie zawodnikiem spotkania. Kobel i Hummels profesorowie nic więcej nie trzeba dodawać. Cieszył oko widok Sancho, który wyglądał w 1 połowie jak ten stary zabijaka, który za Favra i Rosego katował na skrzydle obrońców przeciwnej druzyny. Maatsen Też pokazał się z dobrej strony i chociaż miał problemy z kryciem Bakayoko na skrzydle to walczył nieustannie i podłączał się do akcji ofensywnych. Słabiutko żeby nie powiedzieć katastrofalnie zagral w tym meczu Fullkrug i Nmecha. Tego drugiego cięzko mi jest oceniać bo wraca po kontuzji ale gdybym miał go wycenić na podstawie tych 40min które zagrał to nie wiem czy bym dał za niego nawet 5mln euro. fatalnie się na to patrzyło: złe podania, złe ustawienia, słabe podłączanie się do akcji, wolny i ospały. Widok człapiącego Nmechy przyprawiał mnie o dreszcze no ale ma tą taryfę ulgową w postaci tego że zagrał raptem kilka pełnych meczy w tym sezonie. Co do Fullkruga to na niego też nie mogłem patrzeć. Cialo obce. Notoryczne straty, technika użytkowa słabiutka do takie stopnia, że wyglądał jak Julian Schreiber z dawnych lat borussi. Mnóstwo błędnych decyzji i bardzo przeciętne strzały. Reszta zawodników tj. Malen, Sule, Can i Brandt zagrała na taką 3 z plusem nic specjalnego nie pokazali, kilka rzeczy spartolili ale nie do takiego stopnia żeby ich jakoś bardzo ganić. Cieszy gol Marco Reusa i miałby też asystę gdyby nie wcześniej wspomniany spalony na 2cm. Teraz mam nadzieję na Barcelonę bo to najsłabsza ekipa oprócz nas i jedyna jak myślę do przejścia, no może jeszcze Atletico też bym nie pogardził ale pozostałe to będzie bardzo cieżko. Teraz trzeba się skupić na lidze bo terminarz mamy łagodnie rzecz ujmując dowalony. Heja BVB!
5 0
14 marca 2024, 14:11
wczorajszy mecz w wykonianiu Fullkruga.... tragedia!!!
6 0
14 marca 2024, 16:03
De Jong oddał w końcówce meczu, to co ukradł w Eindhoven.W obu meczach z PSV - nasza Borussia spisała się b.dobrze.W tej fazie rozgrywek nie ma meczu, gdzie jest dominacja jednej drużyny przez cały czas.City się w tym przypadku nie liczy - miało (City) ziarno dla ślepej kury. Wielki Real z dużymi problemami i dużą doża szczęścia wyeliminował RBL.Innym przykładem może być mecz rewanżowy Atletico-Inter.W skrócie meczowym widać jakie były losy awansu Atletico - sytuacje zmieniały się jak w kalejdoskopie.Było mnóstwo sytuacji i błędów z obu stron.Wracam do Dortmundu - awans, który świadczy, że nie jest tak źle, jakby mogło się wydawać.W dawnych czasach BVB - tuż przed zwycięskim finałem CL w Monachium - znajdowała się ciut powyżej środka tabeli w BL. Piątek 15.03 to będzie normalny dzień. Zero paniki.wyniki losowania na wesoło: mysz weszła na stół weselny jak już wszyscy poszli lub padli.Wypiła kilka kropelek z przewróconego kieliszka i śmiało rzekła: dajcie mi tu kota,skuję mu mordę!Nasza myszka jest żółto-czarna.Nasz kot też jest żółto-czarny.
6 0
17 marca 2024, 14:48
Z tą myszą rewelacja, poprawiłes mi humor.
0 0
14 marca 2024, 22:45
W Shoutboksie panuje zupełnie niezrozumiała dla mnie podjarka rankingiem europejskim i możliwością awansu do LM z piątego miejsca. Mało, że tego nie podzielam, to wręcz odczuwam coś zbliżonego do pogardy dla tego pomysłu. To wstyd pchać się do elity jak przez dziurę z klapą w drzwiach dla psa czy kota. Niech piłkarze dadzą z siebie maksimum, żeby znaleźć się na koniec sezonu w Top 4 i awansować po ludzku do CL, a gdy to okaże się za mało, niech pokornie zagrają dobry sezon w Lidze Europy. Może wyjdzie to na zdrowie całemu klubowi.
0 0
15 marca 2024, 16:19
Sportowo powinno być: 1.mistrz 2.vicemistrz Już poz.3 to jest dziura dla psa lub kota w drzwiach UEFY. Poz.4 czy też 5.nie ma nic wspólnego z nazwą rozgrywek CL.Za końcowego Kloppa braliśmy udział w Europie z poz.7-ej.Krytyka z mojej strony dotyczy wyłącznie "kombinatorów" z UEFA i FIFA. Puchar Konferencji"Biedronki" i co dalej Puchar Niezdobywców Pucharów lub Puchar Ogórków i Kelnerów?
0 0
15 marca 2024, 16:42
Wystarczy spojrzeć na nasz terminarz a potem na kalendarz Lipska, żeby zrozumieć, że prędzej wygramy w tym sezonie LM niż zajmiemy 4 miejsce w Bundeslidze. Stąd tez wielu kibiców patrzy na ten ranking bo liczy może chociaż na taką szansę dla klubu, nie wiem jak ty ale ja będę bardzo zawiedziony jeśli nie awansujemy do nowej edycji LM pierwszy raz od 9 lat, a niestety wszystko na to wskazuje, że tak będzie.
0 0
15 marca 2024, 22:10
Odpowiem w takiej kolejności, w jakiej pojawiały się reakcje na mój wpis.

Danzig, z jednej strony w dużej mierze się z Tobą zgadzam. Zresztą ostatnią Ligę Mistrzów, która była nią nie tylko z nazwy, a w której wzięli udział sami mistrzowie, wygraliśmy my, w 1997 roku. Jednak patrząc na to z innej perspektywy, poszerzenie już istniejących rozgrywek i utworzenie nowych, to z całą pewnością skok na kasę, ale także bodziec do rozwoju dla mniejszych klubów i słabszych lig. Więcej klubów, a co za tym idzie, więcej piłkarzy ma się o co starać – o coś więcej niż tylko o transfer do drużyny z absolutnego topu. Wiadomo, że nie wszyscy to osiągną, ale przez to, że więcej goni swoje marzenia, tym chyba tak po prostu, po ludzku, lepiej. Dlatego mam pewien dystans do lekceważących opinii o LKE. To nawet z punktu widzenia kibiców poszczególnych drużyn jest lepsze: zamiast jednego meczu w tygodniu dostają dwa.

FilipSantana, zrobiłem na szybko symulację zdobyczy punktowych BVB i Lipska w ostatnich dziewięciu meczach sezonu i rzeczywiście wyszło mi, że RBL wyprzedzi nas o 4 do 7 "oczek". Aby znaleźć się w elicie, musimy 2, może 3 razy zrobić coś nieoczywistego in plus oraz naturalnie wygrywać wszystkie spotkania, w których będziemy uchodzili za faworytów. Jest to zadanie trudne, ale nie niemożliwe. Stąd też mój taki, a nie inny stosunek do oglądania się na ten ranking. Jeśli natomiast nie wywalczymy awansu, to trudno. Dziura w niebie się od tego nie zrobi. Trzeba będzie szukać szansy powrotu do CL na boiskach europejskiej drugiej ligi. A czy będę takim obrotem spraw rozczarowany? Z pewnością, ale przyczyn takiego stanu rzeczy będę upatrywał we frajerskim gubieniu punktów na wcześniejszych etapach sezonu.
1 0
tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayer Leverkusen 34 28 6 0 90
2. VfB Stuttgart 34 23 4 7 73
3. Bayern Monachium 34 23 3 8 72
4. RB Lipsk 34 19 8 7 65
5. Borussia Dortmund 34 18 9 7 63
6. Eintracht Frankfurt 34 11 14 9 47
7. TSG 1899 Hoffenheim 34 13 7 14 46
8. 1. FC Heidenheim 34 10 12 12 42
9. Werder Brema 34 11 9 14 42
10. SC Freiburg 34 11 9 14 42
11. FC Augsburg 34 10 9 15 39
12. VfL Wolfsburg 34 10 7 17 37
13. FSV Mainz 34 7 14 13 35
14. Borussia Mönchengladbach 34 7 13 14 34
15. Union Berlin 34 10 6 19 34
16. VfL Bochum 34 7 12 15 33
17. 1. FC Köln 34 5 12 17 27
18. SV Darmstadt 34 3 8 23 17
cała tabela
ranking typerów
Użytkownik Punkty
1. JungKamil3 285
2. donpedro 278
3. jasiu85 278
4. RickenZMazowsza 275
5. johnBVB 270
6. ponczos 269
7. MAKAVELI 262
8. Grzes2603 255
9. Kasper09 254
10. mlabedz17 253
cała tabela
shoutbox
Kapolini76
Kapolini76 Dzisiaj, 00:43

sądzę też że mając Fulkruga wcale nie wykluczało by to żeby grali oboje obrona przeciwnika miała by niezły zgryz

Kapolini76
Kapolini76 Dzisiaj, 00:41

na pewno ucieszyła by mnie informacja o Guirassy ale tak jak pisałem ręki bym nie dał że wypali ale uważam że takiej okazji było by głupio przegapić

Kapolini76
Kapolini76 Dzisiaj, 00:38

Artur zgadzam się że Fulkrug to dobry napastnik ale nie wiem czy możemy nim grać wszystko co do Guirassy to myślę że może się przydać fanatyk wiem że czasy się zmieniły ale nie sądzę że nasi kiedykolwiek zdecydują się na transfery z top klubów ale wierzę że w tych słabszych klubach możemy znaleźć odpowiednich zawodników ale to tylko moje zdanie niestety jestem tylko kibicem żadnym fachowcem z resztą było już tyle transferów z których się cieszyłem a okazały się niewypałami że ręki bym nie dał

artur1973
artur1973 Dzisiaj, 00:05

Jeszcze raz powtórzę: Fullkrug to bardzo dobry napastnik nie potrzeba nam Guirrasiego tylko ludzi którzy będą obsługiwali podaniami Fulkruga. Proste. Dobranoc

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 23:50

Nie rozumiem czemu Fullkrug nie gra w pierwszym składzie przecież ten Havertz nic nie wnosi do zespołu

Marco Reus
Marco Reus Wczoraj, 22:56

Dobra zmiana fullkruga i brama w doliczonym ratuje szkopow

Hayn03
Hayn03 Wczoraj, 22:52

Niklas Fullkrug brama na remis

fanatyk88
fanatyk88 Wczoraj, 21:55

Wojtyła Co do ligi pełna zgoda. Kapolini To były inne czasy. Wtedy w klubie liczyli każde euro, bo dopiero się podnosili po prawie bankructwie. Nie ma sensu porównywać tamtych transferów z dzisiejszymi.

Alex3110
Alex3110 Wczoraj, 20:56

Kiedy w ogóle zaczynają przygotowania do nowego sezonu?

Kot13
Kot13 Wczoraj, 20:00

A czy Manchester United jest wyznacznikiem dla BVB ? Jedni powiedzą,że tak bo to bardzo utytułowany zespół z wieloma sukcesami w przeszłości, natomiast inni,że nie ponieważ są od kilku lat w kryzysie i nie potrafią wygrać mistrzostwa Anglii, jak widać problem jest dużo bardziej złożony.

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 19:58

pamiętacie skąd przyszli lewy kuba czy kagawa

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 18:59

Klub może nie ale sama liga w której grał już takowym wyznacznikiem być może

fanatyk88
fanatyk88 Wczoraj, 18:10

Kluby pokroju Brighton to nie jest dla Borussii żaden wyznacznik, a przynajmniej nie powinien być.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 18:06

Może ma trochę lat na karku ale skoro potrafił w Brighton notować solidne liczby to raczej będzie wartością dodatnią

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 17:45

Nie patrzmy mu na pesel ważne żeby był wartością dodatnią jeśli zawsze marzył o BVB to pewnie zostawi trochę zdrowia na boisku

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 17:43

Czyli dobre wieści nie widziałem jeszcze tego grosa widział ktoś jak gra?

Alex3110
Alex3110 Wczoraj, 16:41

Anton ma zarabiać 6mln na rok, Groß podobno też do Nas trafi za około 10mln.

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 15:52

Tylko kogo uda się sprzedać Moukoko chyba powinien dostać szanse zobaczymy jak w ataku poukłada to Sahin bo mimo tego że lubiłem Terzica to niestety nasi ofensywni piłkarze trochę dołowali u niego nie potrafił wyciągnąć z nich najlepszego poprawił na pewno obronę w rundzie rewanżowej i spora w tym zasługa Hummelsa zobaczymy może ofensywnie odżyjemy bo taką BVB pokochaliśmy której ciśnie przeciwnika

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 15:45

miejmy nadzieję że ściągną tego Kadioglu że on i Anton wypali do tego dochodzi Rothe może odpali jako zawodnik do rotacji jeśli jeszcze dojdzie Sule w formie to obrona może być git jeśli jeszcze dojdzie ktoś do środka,skrzydłowy i Guirassy odpali to może być niezłe okienko musimy wierzyć że się uda

jasiu85
jasiu85 Wczoraj, 12:47

Widzisz Wola Ja nawet nie wiedziałem o istnieniu Maatsena, ale nie pisałem tego i owego, że to wypożyczenie to katastrofa. Inaczej o Sancho, co mógł nam dać sportowo wynikowo jak on od roku siedział na kanapie z padem w rękach? Nic.

wola
wola Wczoraj, 12:38

Byłem wielkim zwolennikiem wypożyczenia Sancho. Myślałem, że Jadon nagle zacznie grać jak kiedyś. Ale niestety, to nie był Jadon sprzed kilku lat. Nie miał przy sobie Haalanda, Juda i Marco w formie. To był niewypał. Gdyby Gittens dostał tyle minut!!!! to jestem pewien, że teraz mielibyśmy gotowego skrzydłowego do gry na najwyższym poziomie. Maatsena nie widziałem wcześniej, więc nie wypowiadałem się w styczniu na jego temat. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę. Dam nam dużo. My jemu jeszcze więcej. Najwięcej zyskała na tym Chelsea, która mogła go sprzedać za 45 mln. Nie przedłużenie kontraktu z Hummelsem jest rzeczą naturalną. Co prawda w tym sezonie był w życiowej formie, ale Mats nie będzie przecież młodszy. Moim zdaniem Malen i Adeyemi powinni zostać, bo w klubie potrzebna jest stabilizacja. Za dużo jest zmian co sezon. Z drugiej strony BVB powinna pozbywać się takich graczy jak Sule, Haller i Reyna. TERAZ NAJWAŻNIEJSZE. Po przejęciu odpowiedzialności przez Rickena jest dobry moment aby przyznać się do nietrafionych transferów i wystawić Bensebainiego i Nmechę na sprzedaż. Nie kisić znowu następnych nieudaczników na liście płac. Bensę oddać za darmo, a Nmechę za połowę ceny!!!

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 12:27

Tak mi się marzy Urbański i Zalewski w BVB znowu jakiś rodak i potencjał spory

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 11:31

zgadzam się Adeyemi i Malen lepiej żeby zostali może Durnaville odpali na pewno Gittens potrzebuje minut i mimo wszystko jestem zwolennikiem transferu Guirassy razem z Fulkrugiem możemy mieć mega atak a przy takim natężeniu meczy zarówno jeden jak i 2 potrzebować będą odpoczynku poza tym zawsze może wypaść jakaś kontuzja szczególnie u nas

jasiu85
jasiu85 Wczoraj, 11:13

Pisałem do poprzedniego wpisu rysia.

jasiu85
jasiu85 Wczoraj, 11:10

Ryś właśnie o to chodzi, ile było śmiechów i wyzwisk na zarząd klubu za transfer Ryersona? Jazda bez trzymanki. I co? Serce, harówka od pola karnego do pola karnego. Anton inna pozycja, ale takiego zakapiora nam trzeba. Co do Hummelsa, poprzedni sezon to była jeden z najlepszych jeśli nie najlepszym w jego wykonaniu, ale nie oszukujemy się jest on już po drugiej stronie rzeki i powtórzyć taki sezon byłoby mega trudno, odchodzi szkoda, chce jeszcze grać i nie dziwię mu się niech znajdzie fajny klub i niech mu się wiedzie. Sancho, pisałem w styczniu, że nie potrzebny i wyszło że jest mega słaby a dwa trzy dobre mecze z dwudziestu ileś to trochę za mało i bardzo dobrze, że go już nie ujrzymy na SiP, no i zahamowanie rozwoju Gittensa. To są "korzyści" z wypożyczenia Sancho. Maatsen, szkoda dobry grajek, ale kwota około 50 mln funtów to trochę za wysokie progi a jak już startujemy w szranki z angielskimi ekipami to jesteśmy tymi drugimi. Malen, jeszcze kilka miesięcy temu wszyscy wypychali go do Anglii, a jak powiedział, że chce transferu to wszyscy już o tym zapomnieli ponieważ robił liczby. I można mówić o nim co sezon, tragiczna forma przeplatana fajnymi liczbami to samo tutaj wypad z klubu przeplatane ale jaki transfer? Ma zostać. Podobnie z Adeyemim.

ryś
ryś Wczoraj, 10:57

Co do zmiany trenera to powiem tak. Terzic dobrze, że został zmieniony bo on nie zapewniał nam dalszego rozwoju. On musi jeszcze nabrać doświadczenia. Było widać, że nie ma on dostatecznej wiedzy i charyzmy do prowadzenia takiej drużyny jak Borussia i przez to szacunku u starszych doświadczonych piłkarzy, a to psuje szatnie. Co do Sahina to jest wielka niewiadoma ale jak mu nie będzie wychodzić to szybka zmiana i konieczność zatrudnienia naprawdę doświadczonego trenera. Ja wiem, że u wielu z nas sympatia do Terzicia jest duża ale to nie może zakłamywać rzeczywistej i obiektywnej opinii. Po tym co widzieliśmy w minionym sezonie w BL , konieczność zmian jest nieodzowna. Trudno też liczyć na to, że nabytki w rodzaju Mnechy poprawią grę. To oczywiście może się wydarzyć ale na tym nie można opierać składu. Podzielam opinię, że sprzedaż Malena czy Adeyemiego za 30 mln to głupota. Owszem można ich sprzedać ale tylko za kwoty pozwalające sprowadzić na ich miejsce wartościowych zmienników.

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 10:49

Turcja wczoraj zagrała słaby mecz ale obserwowałem tego Kadioglu to może być niezły grajek techniczny szybki dobrze się podłączał do ataku

Alex3110
Alex3110 Wczoraj, 10:44

Przegrywem*

Alex3110
Alex3110 Wczoraj, 10:44

W dzisiejszych czasach zarobki na poziomie 8-10mln rocznie to nie jest nic nadzwyczajnego, chyba, że celuje się w bycie średniakiem, albo wiecznym przegrywam.

ryś
ryś Wczoraj, 10:43

Co do transferów to nie ma co rozdzierać szat, bo dopiero czas pokaże ich rzeczywistą wartość sportową. Powiem tylko tyle, że kompleksowa budowa drużyny to nie tylko super gwiazdy, a także albo przede wszystkim zawodnicy pozwalający stworzyć właśnie "drużynę" , aby mieć wartościowych graczy na każdej pozycji i gotowych do grania- nawiązania walki z każdym przeciwnikiem i nie pękającym nawet w bardzo trudnych momentach. U nas jest potrzeba takich zmian , a na pewno mocne przemeblowanie obrony po odejściu Hummelsa. Dlatego trzeba po prostu czekać na kolejne transfery , a oceniać będziemy po efektach gry. Na koniec to ja osobiście żałuje, że nie będzie Maatsena , bo on był właśnie dobrze w wkomponowany w zespół . Co do Sancho to obecnie gracz- wielka niewiadoma z tendencją na minus i płacenie za niego dużych pieniędzy nie miało sensu.

statystyki
Użytkownicy online: wola
Gości online: 26
Zarejestrowanych użytkowników: 10042
Ostatnio zarejestrowany: BVBBorussiaDortmund
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem