Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Niemcy sensacyjnie przegrywają z Japonią na MŚ w Katarze

23 listopada 2022, 16:44, KP
Niemcy sensacyjnie przegrywają z Japonią na MŚ w Katarze

Reprezentacja Niemiec przegrała swój pierwszy mecz na Mistrzostwach Świata w Katarze. W przegranym 1:2 (1:0) meczu z Japonią w wyjściowym składzie wystąpiło dwóch zawodników BVB, Niklas Süle i Nico Schlotterbeck.

W czteroosobowej linii defensywy, Süle przejął rolę prawego obrońcy, podobnie jak ostatnio w BVB. Schlotterbeck utworzył duet środkowych obrońców z Antonio Rüdigerem.

W pierwszej połowie Niemcy objęli prowadzenie po rzucie karnym wykonanym przez byłego zawodnika Borussii Ilkaya Gündogana (33'). Japończycy odwrócili losy meczu podwójnym uderzeniem w ostatnim kwadransie (76'/83'). Wejście na boisko Youssoufy Moukoko w końcówce meczu nie uchroniła Niemców przed porażką. Julian Brandt i Karim Adeyemi byli niewykorzystanymi rezerwowymi.

Źródło: www.bvb.de / Foto: www.bvb.de
8 komentarzy ODŚWIEŻ
24 listopada 2022, 11:21
Niemcy na 99% straciły szanse na awans z grupy. Patrząc strategicznie mecz Niemcy - Japonia decydował o 2 miejscu. Teraz Niemcy w niedzielę grają z Hiszpanami , którzy nie podłożą się przecież, gdyż wówczas graliby o wszystko ostatni mecz w grupie z Japonią. Kostaryka będzie tylko dostarczycielem punktów dla Niemiec i Japonii . Dlatego wydaje mi się, że Niemcy są już niestety aut, bo przegrali mecz o życie.
To jest tak samo jak w naszej grupie remis w meczu Polska - Meksyk skazuje te drużyny na miejsca 3 i 4 w grupie, bo grają z Argentyną, która musi już tylko wygrywać, a ma ku temu predyspozycje.
Tak na marginesie gra naszej reprezentacji to antyfutbol i nie ma na to żadnego wytłumaczenia, bo jak inaczej można nazwać okopanie sie w dwóch liniach na przedpolu i wykopywanie piłki ze strachem w oczach na oślep mając takiego przeciwnika jak Meksyk, który także nic wielkiego nie pokazał i nie miał armat z przodu. Ten nasz remis to tylko odroczenie wyroku. Wczoraj Japonia i Kanada pokazały co to znaczy walczyć. Kanadzie wprawdzie nie wyszło ale tak jak zdominowali Belgię , ostatnio jedną z najlepszych drużyn narodowych świata, to wielki szacunek. Nasi z tego co wczoraj widziałem w jednym z reportaży przyjmowali swoje małżonki i jeżdzili na elektrycznych hulajnogach.
Osobna sprawa to wczorajszy występ Schlotterbecka . Był dokładnie taki jak grał u nas i nie napawa to optymizmem dla nas na przyszłość.
1 0
24 listopada 2022, 19:36
Co do Niemców teoretycznie masz rację, natomiast nie jest powiedziane, że Japonia wygra z Kostaryką, na tym Mudialu zdarzyć może się absolutnioe wszystko i każdy może wygrać z każdym. Niemcy byli dużo lepsi od Japonii i przegarli strasznie frajersko. Ich problemem jest to, że drugi mecz grają z Hiszpanią, z którą muszą wygrać, no ale to jest Mundial tutaj każdy mecz trzeba grać jak finał.

Co do Polski, z Meksykiem zagraliśmy tak jak piszesz anytfutbol, który mógł się fartem opłacić, gdyby Lewy strzelił karnego. Natomiast nie uważam, że z Arabią jesteśmy skazani na porażkę, Saudowie nie grają wybitnego futbolu a Argentyna wyraźnie ich zlekceważyła. Musimy natomiast zagrać lepiej niż z Meksykiem. Myślę albo może mam nadzieję, że zagarmy lepszy mecz, z Meksykiem po prostu nie chcieli przegrać mając w pamięci poprzednie turnieje, teraz presja powinna być już mniejsza, gdyż nawet porażka daje nam teoretyczne szanse. Skoro rok temu udało się zremisować z Hiszpanią na Euro, to pokonianie Arabii Saudyjskiej również jest w zasięgu. Muszą pokazać jaja albo odpadną.
1 0
24 listopada 2022, 18:12
Duży wkład w porażkę Germanii miał nasz Schlotterbeck.
2 0
24 listopada 2022, 19:39
Süle też, przy drugim golu złamał linię spalonego, przy pierwszym nie zablokował strzału, który Neuer odbił pod nogi Asano.
1 0
24 listopada 2022, 21:53
Dzisiaj też Guerreiro krył plecy Ayewa przy golu dla Ghany.
Wracając do szans na awans Niemiec , to masz rację, że przegrali trochę pechowo bo mieli więcej z gry lecz drugi mecz grają o wszystko z Hiszpanami i żeby mieć szansę na awans muszą wg. mnie ten mecz wygrać, bo to jest także prawda, że każdy mecz jest inny ale Niemcy mają bardzo silną pomoc, dobrego bramkarza i problemy z defensywą i atakiem.
Tutaj wystarczy, że Japonia wygra z Kostaryką i jest w zasadzie "po ptokach" . Chyba , że wygrają - powtarzam wygrają z Hiszpanią lecz osobiście w to nie wierzę.
Jeżeli chodzi o Polskę , to remis w meczu z Meksykiem jest dobry ale dla Michniewicza, który może powiedzieć , że nie przegrał pierwszego meczu i ma szansę o ile drużyna nie zbłażni się w kolejnych meczach na utrzymanie stanowiska. Oglądając jednak poszczególne spotkania mam nieodparte wrażenie, że gramy jednak znacznie gorzej od większości drużyn na tych mistrzostwach i jakoś tak bez charakteru. Chciałbym się mylić w swoich spostrzeżeniach , lecz na tą chwilę raczej nie mam złudzeń.
0 0
24 listopada 2022, 22:12
Nie no mecz z Meksykiem to był dramat, ale skoro meczu otwarcia udało się nie przegrać to teraz już trzeba zawalczyć o awans w meczu z Arabią, celem jest wyjście z grupy a nie żeby nie przegrać meczu otwarcia. Granie z Arabią na 0-0 Michniewiczowi nic nie da, bo żeby wyjść z grupy trzeba przynajmniej raz wygrać.

Co do Niemcy-Hiszpania, to wszystko jasne po meczu Japonia-Kostaryka, jeżeli Japonia wygra to Niemcy są pod ścianą, ale może być tak, że Japonia przegra i wtedy remis Niemcom daje furtkę do awansu. Generalnie nie rozumiem Flicka, wziąć napastnika (Fullkrug i Mouki) i wystawiać Havertza na 9, wziąć Gotze w formie a wystawiać w środku Mullera po kontuzji. Kolejna kwestia, NIemcom ewidentnie brakuje 6, zawodnika typu Khedira, gościa od brudnej roboty. Gundo coś tam gra defensywnie, ale ściągając Gundo i wprowadzając Goretzkę do pary z Kimmichem, Flick sam prosił się o kłopoty, to samo wystawiając Schlotterbecka, to już mógł wystawić Gintera, który jest w formie.
1 0
24 listopada 2022, 22:31
Niemcy mają Arnolda w kadrze...na miejscu Flicka wystawiłbym Goretzkę i Arnolda w srodku, Kimmich na prawą obronę, środek obrony Ginter-Rudiger,lewa Gunter, 10 Gotze, lewa Musiala, prawa Gnabry, atak Mouki.
0 0
25 listopada 2022, 13:52
jendak nie mają Arnolda, ich najbardziej defensywny pomocnik to Gundo. Beka
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 21 17 3 1 54
2. Bayer Leverkusen 21 13 7 1 46
3. Eintracht Frankfurt 21 11 6 4 39
4. RB Lipsk 21 10 6 5 36
5. VfB Stuttgart 21 10 5 6 35
6. SC Freiburg 21 10 3 8 33
7. FSV Mainz 21 9 5 7 32
8. Borussia Mönchengladbach 21 9 4 8 31
9. VfL Wolfsburg 21 8 6 7 30
10. Werder Brema 21 8 6 7 30
11. Borussia Dortmund 21 8 5 8 29
12. FC Augsburg 21 7 6 8 27
13. Union Berlin 21 6 6 9 24
14. FC St. Pauli 21 6 3 12 21
15. TSG 1899 Hoffenheim 21 4 6 11 18
16. Holstein Kiel 21 4 3 14 15
17. 1. FC Heidenheim 21 4 2 15 14
18. VfL Bochum 21 2 4 15 10
cała tabela
shoutbox
Alex3110_
Alex3110_ 29 minut temu

artur czego oczekiwać kiedy nawet na tej stronie jest wielu kibiców, których podnieca stan skarpety. A historia niejednokrotnie pokazała, że nie trzeba mieć dużo, żeby dużo osiągnąć. Tak jak napisał Danzig i inni, pieniądze są, ale co z tego jeśli są głupio wydawane.

artur1973
artur1973 2 godzin temu

Alex3110 Niestety w Dortmundzie tego nie rozumieją. A tak na prawdę powinni przed wejściem na Westfalenstadion wykuć wielki napis ?przede wszystkim sukces sportowy?. W pana Watzke zaprosić do każdego muzeum każdego klubu i zapytać czy tam w gablotach chwalą się gotówką, czy może jednak czymś innym?

Danzig
Danzig 3 godzin temu

Nasz ulubiony Watzke żałował pieniędzy na Dobrego Trenera.Na transfery były pieniądze tylko źle lub bardzo źle wydane.Jako szef też popełniał błędy w doborze pracowników.Zła obsada decydentów ma duży wpływ na wizerunek zewnętrzny klubu.Widać bałagan.Za końcowego Hitzfelda niemiecka prasa pisała o chaosie w klubie.Jest to zjawisko dalej kontynuowane z drobnymi przerwami.

Mattii
Mattii 4 godzin temu

Duża część ląduje w transfery trenerów a potem w odprawy po ich zwolnieniu po kilku miesiącach.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 23:18

Watzke i spółka wbrew pozorom wydają dużo w ostatnich latach, z tym, że również głupio.

TytanowyTerzic
TytanowyTerzic Wczoraj, 23:18

No tak, zgadzam się. Tylko ludzie najczęściej mają pretensje do Watzke, że powinien wydawać więcej. Tak jakby to więcej miało być gwarantem sukcesu xD

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 23:17

Żeby kupić dobrze, niekoniecznie trzeba dużo wydawać. Trzeba kupować mądrze.

TytanowyTerzic
TytanowyTerzic Wczoraj, 23:06

To fajnie, że piszesz o pieniądzach i ich ważności. W sytuacji, gdzie spora część kibiców ma pretensje do Watzke, że ich wydaje za mało.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 22:29

Wyniki same przyjdą :) Przyjdą, jak pół składu razem z Watzke i jego Echte Liebe wylecą na zbity pysk. Warunkiem koniecznym jest też potem, żeby na ich miejsce przyszli ludzie, którzy wiedzą czym jest klub sportowy, i co w sporcie jest najważniejsze - nie, nie są to pieniądze.

wola
wola Wczoraj, 22:05

Kevin i Mats to mistrzowie świata '14

Danzig
Danzig Wczoraj, 19:19

Rebe Jankiel Do listy Grosskreutza można dołączyć : Reusa, Hummelsa,Schmeltzera i Svena Bendera.Wyjątkowy był Lucas Barrios jako napastnik o dziwo grał do przodu, a nie w bok czy do tyłu.Najważniejsze, że cały czas był w ruchu.Dzisiaj to ewenement w Borussii.

Rebe Jankiel
Rebe Jankiel Wczoraj, 17:01

Poza tym Kevin w sezonie 10/11 zagrał w każdym, powtarzam, w każdym meczu ligowym. Teraz nasze cienkopierdzące gwiazdy zagrają 4-5 spotkań i drugie tyle na L4. I jak tu ma być stabilizacja formy albo jakąś regularność?

Rebe Jankiel
Rebe Jankiel Wczoraj, 16:59

Kevin Grosskreutz to był gość, w sezonach mistrzowskich robił w lidze 8g/7a i 7g/7a. Nasze cienkie murzynki, gwiazdeczki wyceniane na 50 mln Euro nigdy do takiego poziomu nie podskoczą, co prawda Gittens ma 7 bramek, ale tylko ze względu na samolubność i grę z klapkami na oczach. Nasi skrzydłowi od lat nie dają asyst, tylko patrzą żeby samemu strzelać, ostatni to chyba Sancho potrafił dogrywać i strzelać. I jak Guirassy ma mieć więcej bramek, skoro nie ma kto podać? I tak ma stosunkowo dużo bramek licząc wszystkie rozgrywki, biorąc pod uwagę niemoc drużyny w kreowaniu sytuacji.

wola
wola Wczoraj, 15:19

Ruhr24 Kobel ? Ryerson, Can, Schlotterbeck, Svensson ? Sabitzer, Groß ? Adeyemi, Brandt, Gittens ? Guirassy

wola
wola Wczoraj, 15:17

niestety Filippo Mane znowu kontuzjowany, wypada na wiele tygodni

wola
wola Wczoraj, 14:38

Chukwuemeka wg Ruhrnachrichten trenował z drużyną i leci do Lisbony

flammen
flammen Wczoraj, 14:18

Mnie to jednak zastanawia, dlaczego na ławie ze Stuttgartem zasiada kloc Sule, który nie jest gotowy do gry. Nawet się nie podniósł na rozgrzewkę, a... w kadrze meczowej nie mieści się (podobno dobrze rokujący z którym wiążą przyszłość w pierwszej drużynie) Mane... nie rozumiem tego.

BVBdude
BVBdude Wczoraj, 13:51

pełna zgoda z @fanatyk88

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 13:35

Odpocząć to natychmiastowo powinni Brandt, Sabitzer i Gross. Od następnego meczu obowiązkowo powinni w 1 skladzie wyjść: Reyna, Watjen i Ozcan, jeżeli nie to nie ma już dla nas nadziei

fanatyk88
fanatyk88 Wczoraj, 12:52

Brandt to miał prime jeszcze w Leverkusen. W Borussii cały jego pobyt to zawód i rozczarowanie.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 12:34

Brandt nie dorasta Reusowi do pięt a obawiam się, że swój prime ma już za sobą, więc tym bardziej należaloby go sprzedać latem bo na nim jako jedynym można coś jeszcze zarobić. Niestety Can oraz Sule zostaną z nami do końca kontraktu czyli do lata 2026 bo nikt ich nie kupi z takimi pensjami.

artur1973
artur1973 Wczoraj, 09:07

Nie chce pisać ze Fullkrug był lepszy bo pewnie nie. Ale pisałem jak był realizowany transfer Guirassyego, że nie ma co go wielce zachwalać. Napastnik musi dostawać podania, a nasza pomoc to jest kabaret na całego. Zatem trudno się dziwić że strzelił tylko 9 goli. Z taką pomocą to myślę że Kane nie miał by wiele więcej od niego

Mattii
Mattii Wczoraj, 09:05

A co mu w ogóle? I jak długo będzie pauzował?

Osa As
Osa As Wczoraj, 09:01

Co do Chukwu, to przypominam, co jakiś czas temu napisał kolega VIP: "ciekawe czy przeszedł szczegółowe badania, żeby się nie okazało, że przyjechał z ukrytą kontuzją".

Mattii
Mattii Wczoraj, 09:00

Na 37 bramek strzelił 9. Czyli ok. 25% bramek w lidze. Wynik przeciętny.

Kot13
Kot13 1 dni temu, 2025-02-09

"Guirassy to się jeszcze broni liczbami" Niczym się nie broni nawet Barrios w swoim pierwszym sezonie w BL potrafił strzelić 19 bramek w lidze mając o klasę gorszych piłkarzy obok siebie.

dawid2468
dawid2468 1 dni temu, 2025-02-09

Bo Beier to napastnik który nie gra na swojej pozycji, a na innych sobie totalnie nie radzi. Bez sensu transfer

fanatyk88
fanatyk88 1 dni temu, 2025-02-09

Ściągamy dwóch najlepszych piłkarzy Stuttgartu z poprzedniego sezonu i co? I nic, przegrywamy z tym Stuttgartem któryś już z rzędu mecz. Guirassy to się jeszcze broni liczbami, ale ten drugi to szkoda gadać.

waldekzsk
waldekzsk 1 dni temu, 2025-02-09

U nas to trudno stwierdzić który transfer jest najbardziej tragiczny? Nie mają już ręki do transferów.

fanatyk88
fanatyk88 1 dni temu, 2025-02-09

Tak jak i samobój, a przede wszystkim "asysta" do Undava podsumowuje cały dotychczasowy pobyt Antona w Borussii. Tragiczna gra i tragiczny transfer.

statystyki
Użytkownicy online: Kibic99, Kapolini76
Gości online: 84
Zarejestrowanych użytkowników: 10242
Ostatnio zarejestrowany: Igor2001
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem