Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Co może czekać Borussię w meczach z Ajaksem? Kibic AFC odpowiada

18 października 2021, 13:00, FilipBVB
Co może czekać Borussię w meczach z Ajaksem? Kibic AFC odpowiada

W najbliższych dwóch kolejkach Ligi Mistrzów przeciwnikiem Borussii Dortmund będzie Ajax, a pierwsze ze starć z mistrzami Holandii odbędzie się już w ten wtorek w Amsterdamie. Przed rywalizacją z Ajaksem sylwetkę aktualnego lidera Eredivisie przybliża redaktor AFCAjax.pl, Dawid Danielak, który w rozmowie z Borussia.com.pl odpowiedział na kilka istotnych pytań.

Borussia.com.pl: W pierwszych ośmiu kolejkach Eredivisie Ajax stracił tylko dwie bramki. W czym tkwi sekret tak dobrej gry defensywnej AFC?

Dawid Danielak: – Muszę przyznać, że bilans bramkowy, a szczególnie tak mało straconych bramek daje trochę mylny obraz gry defensywnej Ajaksu. Otóż nie jest tak doskonale, jak sugerują liczby. Ajax gra dość otwarty futbol i praktycznie w każdym meczu dopuszcza rywali do sytuacji strzeleckich. Z drugiej strony jednak można powiedzieć, że defensywa jest stabilna. Choć są problemy, bardzo często udaje się je rozwiązywać i unikać straty bramki. Podstawą obrony Ajaksu jest szybko odnaleziony balans w zespole, co nie było trudne dla Erika ten Haga, ponieważ najważniejsi zawodnicy nie odeszli z klubu i podstawowa jedenastka jest podobna do tej z poprzedniego sezonu. Defensywa oparta jest na dwóch środkowych obrońcach (Jurrien Timber i Lisandro Martinez) oraz defensywnym pomocniku (Edson Alvarez). Timber i Martinez prezentują podobny styl, są dość niscy, ale nadrabiają dynamiką, potrafią też świetnie operować piłką, dzięki czemu są też pierwszą fazą ataku pozycyjnego i rozegrania. Alvarez natomiast jest odpowiedzialny w środku pola za destrukcję. To zawodnik, który najczęściej wchodzi w indywidualne pojedynki i przerywa najwięcej akcji rywali.

Jednocześnie piłkarze z Amsterdamu trafiali do siatki rywali już 30 razy. Wydaje się, że w obliczu dużej liczby bramek traconych przez BVB, gole Ajaksu są bardzo prawdopodobne. Na którego zawodnika AFC kibice Borussii powinni zwrócić szczególną uwagę?

– Ofensywa Ajaksu nie skupia się na jednym piłkarzu, na listę strzelców może wpisać się niemal każdy. Naturalnym liderem jest kapitan Dusan Tadić i to on z pozycji lewego skrzydłowego będzie rozgrywał wiele akcji. Obecnie można jednak wyróżnić innego gracza, który potrafi w pojedynkę wygrać mecz. Jest to Antony. Wyjątkowo szybki skrzydłowy z typowo brazylijską finezją. Niewątpliwie jest to gracz, który wkrótce odejdzie z Ajaksu i ma dużą szansę na wielką karierę w Europie. Antony napędza ofensywę i w tym momencie jest na pewno piłkarzem najgroźniejszym. Znakomicie współpracuje z nim prawy obrońca, Noussair Mazraoui. Ataki Ajaksu są zróżnicowane, ale zdecydowanie prawa strona ma do zaoferowania najwięcej.

André Onana jest zawieszony za doping, z kolei Maarten Stekelenburg zmaga się z kontuzją. Czy kibice Ajaksu obawiają się o pozycję bramkarza w perspektywie starć z Borussią?

– Zdecydowanie tak. Pierwszym bramkarzem został nagle Remko Pasveer, który na początku listopada skończy 38 lat. Stekelenburg jest nawet starszy, więc nie ma tu mowy o przypadku, klub zdecydował się postawić na tak doświadczonych bramkarzy, co jest teraz oceniane negatywnie. To solidni bramkarze, ale niestety nie na poziom Ligi Mistrzów, a przecież ambicje Ajaksu sięgają wysoko. Tak, to zdecydowanie budzi obawy kibiców i jest najsłabszym elementem jedenastki „Joden”. Pasveer nie jest wybitnym golkiperem i to może stwarzać problemy. Alternatywą jest 21-letni Jay Gorter. Owszem, utalentowany, ale bez doświadczenia gry nawet na poziomie Eredivisie.

Trener Ajaksu, Erik ten Hag, w przeszłości kilkukrotnie łączony był z Borussią Dortmund, jednak ostatecznie pozostał w Amsterdamie. Jakie są cechy charakterystyczne stylu gry preferowanego przez 51-latka?

– Erik ten Hag odmienił Ajax i można powiedzieć, że ponownie wprowadził go na salony europejskiej piłki. To odważny trener, który nie boi się żadnego przeciwnika. Uparty, ale nie zapatrzony w siebie czy ulubionych zawodników. Ajax pod jego wodzą gra bardzo otwarty i ofensywny futbol oparty na pressingu i posiadaniu piłki. Nie jest to bezsensowne posiadanie jak u Franka de Boera, ale zawsze ma prowadzić do ataku i dominacji. Ten Hag zawsze chce dominować, bez względu na rywala. Jestem pewny, że tak samo będzie we wtorek. Osiągając przewagę na boisku Amsterdamczycy szukają kombinacyjnej gry, wymieniając bardzo dużo podań w pobliżu pola karnego przeciwnika. Robiąc to odpowiednio szybko udaje się złamać linię defensywy.

Ajax i Borussia w pierwszych dwóch kolejkach Ligi Mistrzów zdobyli komplet punktów. Czy Waszym zdaniem obie drużyny mogą już powoli myśleć o meczach 1/8 finału?

– Uważam, że jest na to jeszcze za wcześnie. Zwłaszcza Ajax nie powinien o tym myśleć, mając w pamięci poprzednie dwa sezony, kiedy awans został stracony w ostatniej kolejce, rozgrywając u siebie decydujące mecze z Valencią i Atalantą. Sześć punktów po dwóch pojedynkach to na pewno bardzo dobra sytuacja, ale jeszcze nie daje żadnych gwarancji. Myślę, że najbliższe dwie kolejki, czyli dwa starcia Ajaksu z Borussią i Sportingu z Besiktasem dadzą nam zdecydowanie więcej jasności co do tego, kto jest blisko awansu.

Jakie są Wasze przewidywania dotyczące dwumeczu Ajaksu z Borussią? Nie chodzi tylko o wynik, ale także o ogólny obraz rywalizacji.

– Obie drużyny mają wszystko, by stworzyć dwa wyjątkowe widowiska. Szczerze mówiąc, na to właśnie liczymy. To mogą być otwarte mecze z wieloma bramkami. Dla Ajaksu to pierwszy prawdziwy sprawdzian możliwości. We wrześniu zespół złapał świetną formę, pojawiały się pytania „na co stać ten Ajax?” i pojedynki z takim rywalem jak Borussia Dortmund mogą dać pewne odpowiedzi. Każda zdobycz punktowa w tym dwumeczu dość znacząco przybliży nas do awansu do 1/8 finału, co jest głównym celem. Nie czujemy się faworytem, ale stać nas na to, by uniknąć porażek.

Na pytania dotyczące Borussii odpowiedziała także redakcja Borussia.com.pl. Artykuł jest dostępny na stronie AFCAjax.pl.

Źródło: www.borussia.com.pl / Foto: www.bvb.de / Foto:
2 komentarze ODŚWIEŻ
18 października 2021, 13:21
Nur der BVB!!!!!
0 0
18 października 2021, 23:37
Patrząc indywidualnie, niewielu piłkarzy Ajaxu miałoby miejsce w 11 BVB, jednak jako zespół, widać że mają stabilną, mocna drużynę. Mieszanka doświadczenia i młodości, podobnie jak u nas zresztą. Remis biorę w ciemno, ale liczę na 3 punkty :)
Ps. Czytałem oba wywiady, dobra robota :)
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 19 15 3 1 48
2. Bayer Leverkusen 19 12 6 1 42
3. Eintracht Frankfurt 18 11 3 4 36
4. VfB Stuttgart 19 9 5 5 32
5. RB Lipsk 19 9 5 5 32
6. FSV Mainz 19 9 4 6 31
7. VfL Wolfsburg 19 8 4 7 28
8. Werder Brema 19 7 6 6 27
9. SC Freiburg 19 8 3 8 27
10. Borussia Dortmund 19 7 5 7 26
11. FC Augsburg 19 7 4 8 25
12. Borussia Mönchengladbach 18 7 3 8 24
13. Union Berlin 18 5 5 8 20
14. FC St. Pauli 18 5 2 11 17
15. TSG 1899 Hoffenheim 18 4 5 9 17
16. 1. FC Heidenheim 19 4 2 13 14
17. Holstein Kiel 19 3 3 13 12
18. VfL Bochum 18 2 4 12 10
cała tabela
shoutbox
Kapolini76
Kapolini76 8 minut temu

Mamy bardzo słaby sezon to fakt, o naszym zarządzie szkoda się rozpisywać wszyscy wiemy jak jest. Pozostaje nam wiara w ten klub tego mi nigdy nie zabraknie. Teraz wszyscy ganiacie za transfery Beier czy Couto ale jeszcze nie tak dawno taka tu była radocha że fajne okienko musi ktoś to poukładać po Sahinie to nie stanie się w parę dni wtedy możemy realnie krytykować zawodników tera jest jeden dupny syf piłkarze pod formą więc tak naprawdę nie wiemy kto ile może nam dać

dawid2468
dawid2468 2 godzin temu

Te 4 mecze Sahina w tym roki to gwóźdź do trumny i brak ligi mistrzów. Jal można było tak długo go trzymać, a tak szybko zwolnić Fravre? W Bayernie Sahina zwolniliby już w listopadzie. Teraz byleby nie spaść do drugiej BL co wcale nie kest śmieszne, zaangażowanie naszych piłkarzy nawet w Guardioli do końca tego sezonu będzie minalne, bo o co tu grać? O nic. Ja już kazdego meczu nie oglądam tylko sledze wyniki bo nie warto

artur1973
artur1973 Dzisiaj, 00:47

Najbardziej śmieje się z tego że kilka osób, które teraz krytykują strasznie BVB wyzywało mnie od czci i wiary, jak pisałem że po meczu z Mainz coś we mnie pękło. Przegrana w finale z Realem była wkalkulowana w koszty. Przegrana mistrzostwa w meczu z Mainz uświadomiła mnie że BVB nie dorosło by konkurować z moją rodziną. Oni nie są tego warci. Siedzę teraz na Teneryfie z rodziną i zwijam boki ze śmiechu z całego syfu, który narodził się w Dortmundzie. Niestety można było mówić po stokroć i jak grochem o ścianę. Watzke ze swoją koncepcją nie wiadomo czego doprowadził ten klub do zapadu. Jak to możliwe, że klub pozwala frajerzynie z Monachium być jakimś konsultantem, który nic nie robi nic nie pomaga a teraz mówi, że w BVB jest źle? Jak można zatrudniać gościa, który o trenowaniu nie ma bladego pojęcia? Dobrego ciągle dusigroszstwo ciągle lizanie dupy Gelsenkirchen i Monachium. Dosyć panowie, dosyć. Nie mam ochoty na takie ?zabawy? ani dziś ani jutro. Dlatego jestem tylko zwykłym obserwatorem

wola
wola Wczoraj, 22:39

no właśnie, dlatego takie decyzje powinni podejmować bezpośrednio trener z dyrektorem sportowym, a nie skłócona 5-osobowa Elefantenrunde. Nie można grać 3 obrońcami mają w kadrze 3 ŚO. Np. teraz Schlotter ma czerwoną kartkę, Sule jest kontuzjowany, a Anton ciągle niedomaga.

libero180
libero180 Wczoraj, 22:27

Nie chce nikogo obrażać ale trzeba być idio*** żeby kupować Couto na prawa obronę i myśleć ze on się tam nadaje do gry ,po co był tak drogi transfer. Przypomnijmy historie gdzie grał najlepiej Hakimi.Jak kupujesz zawodnika za 25 i znasz jego charakterystykę to ustawiasz pod niego skład i zamiast Beier kupujesz kolejnego środkowego obrońcę i grasz na 3,w razie czego masz 4 na zmianę i ewentualnie 5 z rezerw czy kogoś młodego.

wola
wola Wczoraj, 21:57

być

wola
wola Wczoraj, 21:57

Couto miał być PO, jako PO on nie istnieje. Drewniany Ryerson jest od niego o klasę lepszy. Za to byłby świetnym wahadłowym. Ale BVB raczej nie będzie grała w takim ustawieniu.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:46

Statystki Couto jak ktoś nie wie ,dalej będziecie pisać ze on taki słaby. pbs.twimg.com/media/GiKYW0IW0AAQtYD?format=jpg&name=large

wola
wola Wczoraj, 21:34

Ryersona można porównać do Schmelle. Pamiętam jak Jurgen wyciągnął go z rezerw BVB. @Wojtyła z Dortmundu Dla Kloppa najważniejsza była drużyna i ciągle stawiał na te same nazwiska, bo innych nie miał. Nawet mając takich zawodników jak: Schmelzer, czy Grosskreitz można zdobyć Meiterschale.

wola
wola Wczoraj, 21:16

libero180 Jude to jest w ogóle inna historia. Ja też oglądam często Real ze względu na Juda i Angelottiego też. Bellingham w BVB nie wyglądał źle fizycznie. Bez przesady. On już w BVB był jednym z najlepszych na świecie.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:13

Ja wiem, że nie powinno się wracać do przeszłości ale gdzie się podziała BVB której boki obrony zasuwały przód tył i dawały nam wiele radości

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Bensa tez moim zdaniem jest zbyt słaby na BVB

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Dla mnie obydwa boki obrony powinny zostać wzmocnione, ktoś mnie tu zgani że Ryerson walczy itd ale samą walką to on może nadrabiać w Unionie a nie BVB, gdyby go porównać do Piszczka czy Hakimiego to Norweg wypada w tym porównaniu zdecydowanie najgorzej

wola
wola Wczoraj, 21:09

Guirassy i Haller też nie grzeszyli zdrowiem przy podpisywaniu kontraktu. BVB uwielbia takie wyzwania. Tu pasuje tylko jedno słowo. Wahnsinn.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:08

Każdy pisze ze nasi zawodnicy źle wyglądają to jest fakt na przykładzie Bellinghama mam potwierdzenie on w BVB nie wyglądała nawet w połowie tak dobrze jak w Realu a oglądam każdy mecz jego, pod względem przygotowania fizycznego to jest kolosalna różnica.

wola
wola Wczoraj, 20:54

Nmecha przyszedł do BVB już kontuzjowany. Przez rok dochodził do formy i teraz zaczyna się ''powtórka z rozrywki.'' Niektorzy może jeszcze pamiętają, ''60 minut na godzinę''.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:38

ŚP też słabo wygląda

wola
wola Wczoraj, 20:19

chyba, że chcemy być w środku tabeli.

wola
wola Wczoraj, 20:18

Nmecha jest jak na piłkarza bardzo wysoki. Nie wiem, czy jego kolana są w stanie znieść takie obciążenia, a szczególnie na ''szóstce''. Bensa, max. jako zmiennik. Moim zdaniem BVB powinna szukać LO.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 20:09

na ten moment nie mozna jeszcze skreślić nikogo z transferów no może oprócz grossa bo ten już jest stary ale poza nim reszta jest do oszlifowania. Ja bym np. po ostatnim sezonie w życiu nie powiedzał, że nmecha i bensebaini zaczną dobrze grać

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:05

Beiera bym nie skreślał jeszcze. Od kilku lat nie mamy trenera z prawdziwego zdarzenia, który potrafiłby wyciągnąć coś więcej z zawodników. I to też jest problem. Terzic jechał na Haalandzie, Bellinghamie i Sancho, oni od razu dali jakość drużynie. Wybaczcie, ale Gittensowi sporo do Nich (jeszcze) brakuje. Haaland i Bellingham właściwie od razu stali się graczami na których opierała się cała gra.

wola
wola Wczoraj, 19:59

Zgadza się. Schurle, albo Schulz, nie mówiąc o ostatnich jegomościach typu Beier albo nawet Nmecha(30 mln???). Kontrakt 14 mln dla Sule.

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:47

U nas problem jest taki, ze nawet jak damy jakis (heh) konkretny pieniadz, to nie dajemy go na jakosciowego grajka, tylko jakas parowe, ktorej wyszedl jeden sezon i nagle och ach. a jeden sezon to wiecie.. nawet i polskim druzynom w europie czasem wyjdzie...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Co do mlodych, to tez juz chyba powoli tracimy te umiejetnosc...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Beier jest totalnie niewidoczny, Anton z Grossem potrzebni jak kurtyzanie majtki. Co do Guirassyego bylem sceptycznie nastawiony, zwlaszcza, ze kosi pieniadze za kontrakt jak za zboze, ale w meczach widac, ze gosc jest ambitny i totalnie nie pasuje do tej naszej amatorszczyzny.

wola
wola Wczoraj, 19:45

nie to chyba 55 jest

wola
wola Wczoraj, 19:42

Oczywiście, że problemem są transfery. BVB od kilku lat robi transfery dla samych transferów. 1. Młodych, żeby na nich zarobić 2. takich, którzy wyróżniali się w innych klubach. Nasze letnie transfery zrobione przez Kehla były perfekt. Beier, Couto, Anton, Gross i Guirassy to były top-nazwiska, ale w ubiegłym sezonie. Ale czy my ich potrzebowaliśmy? Couto i Beiera na pewno nie. 30+25=75 mln poszło się jeb....

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:38

Dokładnie

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:35

Kiedys smiali sie niektorzy, jak kilka lat wstecz pisalismy, ze zmierzamy wlasnie do tego punktu, w ktorym teraz jestesmy. Dzis piszemy, ze jak nic sie nie zmieni to sie spotkamy na derbach ze smerfami, dzis moze sie wydawac smieszne i nierealne, ale jak to mowi klasyk: potrzymaj mi piwo.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:35

Tylko, że dobry i doświadczony trener miałby swoją wizję i swoje oczekiwania personalne, a to już nie leży w kategoriach Echte Liebe :)

statystyki
Użytkownicy online: daso, Dejanium_betonium, rstryczek
Gości online: 97
Zarejestrowanych użytkowników: 10233
Ostatnio zarejestrowany: deblin12@onet.pl
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem