Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Reus: Końcówka minionego sezonu to nasz punkt odniesienia

26 lipca 2021, 20:19, KP
Reus: Końcówka minionego sezonu to nasz punkt odniesienia

Na obozie treningowym w Bad Ragaz, kapitan Borussii Dortmundm Marco Reus odpowiedział na pytania mediów, które dotyczyły przygotowań, nowego trenera i zmian w stosunku do poprzedniego sezonu. Poniżej zapis rozmowy z niemieckim zawodnikiem.

Marco Reus o obecnej fazie przygotowań: – Mamy za sobą trzy tygodnie, podczas których codziennie trenowaliśmy bardzo dobrze i ciężko, nawet jeśli nie było tego w meczach towarzyskich. Praca z nowym zespołem trenerów to świetna zabawa. Tak powinno wyglądać przygotowanie: wyczerpujące, podczas którego uczymy się wielu nowych rzeczy. Jesteśmy w trakcie wprowadzania tego krok po krok do treningu i do gry.

… o nowych impulsach wynikających z kadry trenerskiej: – Nie wszyscy zawodnicy spotkali się jeszcze z nowym sztabem, a są wśród nich piłkarze, którzy są dla nas niezwykle ważni. To nie zadziała z dnia na dzień i na pewno zajmie trochę czasu, ale jesteśmy na dobrej drodze, ponieważ sesje treningowe są bardzo dobre. Wdrażamy to, co mówi nam trener i najistotniejsze będzie pokazanie tego w grze o stawkę.

... o rozmowach z Marco Rose: – Po tym, jak stało się już pewne, że do nas dołączy, mieliśmy kontakt, nawet podczas wakacji. Nie jest to łatwa sytuacja, że ??tak niewielu graczy jest teraz do jego dyspozycji, dlatego ważne jest, aby poznał zespół możliwie jak najszybciej. Świetnie się bawimy trenując pod jego okiem.

… o filozofii gry Marco Rose: – Wykonujemy analizy wideo treningów lub gier. Trening jest intensywny. Trener chce, abyśmy grali wysoko i energicznie, wywierając presję, abyśmy mogli szybciej dotrzeć do bramki przeciwnika. Musimy być mobilni i starać się zawsze grać wysoko, aby strzelać bramki. To są rzeczy, które mają pchnąć nas do przodu, ale to też wymaga czasu. Trener Rose jest bardzo drobiazgowy, drobiazgi są dla niego bardzo ważne. Jest również świetnym człowiekiem.

…o młodych piłkarzach, którym teraz poświęca się coraz więcej uwagi: – To fajne, że chłopcy z U19 i U23 są na obozie treningowym i mogą trenować i grać z nami. Kiedy byłem w ich wieku, nie było dla mnie nic lepszego niż przebywanie z profesjonalistami i uczenie się od nich. Wszyscy są świetnymi facetami o ogromnej jakości. Cieszymy się, że są z nami.

… o początku sezonu: – Nawet jeśli nie wszyscy zawodnicy będą na początku w 100% formie, ważne jest, aby zdobyć punkty w tej fazie sezonu. Wszystko staje się łatwiejsze, kiedy grasz gorzej, ale mimo wszystko wygrywasz, wzrasta pewność siebie. 

... o zmianach w stosunku do ostatniego sezonu: – Stabilizacja. W ostatnich latach zawsze było to nasze hasło przewodnie. Były fazy, w których byliśmy bardzo dobrzy, a potem były fazy, w których brakowało nam tej stabilizacji. W tym sezonie musimy grać lepiej i zdobywać punkty, nawet jeśli gramy źle. To właśnie wyróżnia drużyny, które wygrywają mistrzostwo i które są o krok dalej w sposobie gry. Musimy być bardziej konsekwentni i grać na poziomie, który widzieliśmy pod koniec zeszłego sezonu. To nasz punkt odniesienia.

Źródło: www.bvb.de / Foto: www.bvb.de / Foto:
0 komentarzy ODŚWIEŻ

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 19 15 3 1 48
2. Bayer Leverkusen 19 12 6 1 42
3. Eintracht Frankfurt 18 11 3 4 36
4. VfB Stuttgart 19 9 5 5 32
5. RB Lipsk 19 9 5 5 32
6. FSV Mainz 19 9 4 6 31
7. VfL Wolfsburg 19 8 4 7 28
8. Werder Brema 19 7 6 6 27
9. SC Freiburg 19 8 3 8 27
10. Borussia Dortmund 19 7 5 7 26
11. FC Augsburg 19 7 4 8 25
12. Borussia Mönchengladbach 18 7 3 8 24
13. Union Berlin 18 5 5 8 20
14. FC St. Pauli 18 5 2 11 17
15. TSG 1899 Hoffenheim 18 4 5 9 17
16. 1. FC Heidenheim 19 4 2 13 14
17. Holstein Kiel 19 3 3 13 12
18. VfL Bochum 18 2 4 12 10
cała tabela
shoutbox
dawid2468
dawid2468 godzinę temu

Te 4 mecze Sahina w tym roki to gwóźdź do trumny i brak ligi mistrzów. Jal można było tak długo go trzymać, a tak szybko zwolnić Fravre? W Bayernie Sahina zwolniliby już w listopadzie. Teraz byleby nie spaść do drugiej BL co wcale nie kest śmieszne, zaangażowanie naszych piłkarzy nawet w Guardioli do końca tego sezonu będzie minalne, bo o co tu grać? O nic. Ja już kazdego meczu nie oglądam tylko sledze wyniki bo nie warto

artur1973
artur1973 Dzisiaj, 00:47

Najbardziej śmieje się z tego że kilka osób, które teraz krytykują strasznie BVB wyzywało mnie od czci i wiary, jak pisałem że po meczu z Mainz coś we mnie pękło. Przegrana w finale z Realem była wkalkulowana w koszty. Przegrana mistrzostwa w meczu z Mainz uświadomiła mnie że BVB nie dorosło by konkurować z moją rodziną. Oni nie są tego warci. Siedzę teraz na Teneryfie z rodziną i zwijam boki ze śmiechu z całego syfu, który narodził się w Dortmundzie. Niestety można było mówić po stokroć i jak grochem o ścianę. Watzke ze swoją koncepcją nie wiadomo czego doprowadził ten klub do zapadu. Jak to możliwe, że klub pozwala frajerzynie z Monachium być jakimś konsultantem, który nic nie robi nic nie pomaga a teraz mówi, że w BVB jest źle? Jak można zatrudniać gościa, który o trenowaniu nie ma bladego pojęcia? Dobrego ciągle dusigroszstwo ciągle lizanie dupy Gelsenkirchen i Monachium. Dosyć panowie, dosyć. Nie mam ochoty na takie ?zabawy? ani dziś ani jutro. Dlatego jestem tylko zwykłym obserwatorem

wola
wola Wczoraj, 22:39

no właśnie, dlatego takie decyzje powinni podejmować bezpośrednio trener z dyrektorem sportowym, a nie skłócona 5-osobowa Elefantenrunde. Nie można grać 3 obrońcami mają w kadrze 3 ŚO. Np. teraz Schlotter ma czerwoną kartkę, Sule jest kontuzjowany, a Anton ciągle niedomaga.

libero180
libero180 Wczoraj, 22:27

Nie chce nikogo obrażać ale trzeba być idio*** żeby kupować Couto na prawa obronę i myśleć ze on się tam nadaje do gry ,po co był tak drogi transfer. Przypomnijmy historie gdzie grał najlepiej Hakimi.Jak kupujesz zawodnika za 25 i znasz jego charakterystykę to ustawiasz pod niego skład i zamiast Beier kupujesz kolejnego środkowego obrońcę i grasz na 3,w razie czego masz 4 na zmianę i ewentualnie 5 z rezerw czy kogoś młodego.

wola
wola Wczoraj, 21:57

być

wola
wola Wczoraj, 21:57

Couto miał być PO, jako PO on nie istnieje. Drewniany Ryerson jest od niego o klasę lepszy. Za to byłby świetnym wahadłowym. Ale BVB raczej nie będzie grała w takim ustawieniu.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:46

Statystki Couto jak ktoś nie wie ,dalej będziecie pisać ze on taki słaby. pbs.twimg.com/media/GiKYW0IW0AAQtYD?format=jpg&name=large

wola
wola Wczoraj, 21:34

Ryersona można porównać do Schmelle. Pamiętam jak Jurgen wyciągnął go z rezerw BVB. @Wojtyła z Dortmundu Dla Kloppa najważniejsza była drużyna i ciągle stawiał na te same nazwiska, bo innych nie miał. Nawet mając takich zawodników jak: Schmelzer, czy Grosskreitz można zdobyć Meiterschale.

wola
wola Wczoraj, 21:16

libero180 Jude to jest w ogóle inna historia. Ja też oglądam często Real ze względu na Juda i Angelottiego też. Bellingham w BVB nie wyglądał źle fizycznie. Bez przesady. On już w BVB był jednym z najlepszych na świecie.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:13

Ja wiem, że nie powinno się wracać do przeszłości ale gdzie się podziała BVB której boki obrony zasuwały przód tył i dawały nam wiele radości

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Bensa tez moim zdaniem jest zbyt słaby na BVB

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Dla mnie obydwa boki obrony powinny zostać wzmocnione, ktoś mnie tu zgani że Ryerson walczy itd ale samą walką to on może nadrabiać w Unionie a nie BVB, gdyby go porównać do Piszczka czy Hakimiego to Norweg wypada w tym porównaniu zdecydowanie najgorzej

wola
wola Wczoraj, 21:09

Guirassy i Haller też nie grzeszyli zdrowiem przy podpisywaniu kontraktu. BVB uwielbia takie wyzwania. Tu pasuje tylko jedno słowo. Wahnsinn.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:08

Każdy pisze ze nasi zawodnicy źle wyglądają to jest fakt na przykładzie Bellinghama mam potwierdzenie on w BVB nie wyglądała nawet w połowie tak dobrze jak w Realu a oglądam każdy mecz jego, pod względem przygotowania fizycznego to jest kolosalna różnica.

wola
wola Wczoraj, 20:54

Nmecha przyszedł do BVB już kontuzjowany. Przez rok dochodził do formy i teraz zaczyna się ''powtórka z rozrywki.'' Niektorzy może jeszcze pamiętają, ''60 minut na godzinę''.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:38

ŚP też słabo wygląda

wola
wola Wczoraj, 20:19

chyba, że chcemy być w środku tabeli.

wola
wola Wczoraj, 20:18

Nmecha jest jak na piłkarza bardzo wysoki. Nie wiem, czy jego kolana są w stanie znieść takie obciążenia, a szczególnie na ''szóstce''. Bensa, max. jako zmiennik. Moim zdaniem BVB powinna szukać LO.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 20:09

na ten moment nie mozna jeszcze skreślić nikogo z transferów no może oprócz grossa bo ten już jest stary ale poza nim reszta jest do oszlifowania. Ja bym np. po ostatnim sezonie w życiu nie powiedzał, że nmecha i bensebaini zaczną dobrze grać

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:05

Beiera bym nie skreślał jeszcze. Od kilku lat nie mamy trenera z prawdziwego zdarzenia, który potrafiłby wyciągnąć coś więcej z zawodników. I to też jest problem. Terzic jechał na Haalandzie, Bellinghamie i Sancho, oni od razu dali jakość drużynie. Wybaczcie, ale Gittensowi sporo do Nich (jeszcze) brakuje. Haaland i Bellingham właściwie od razu stali się graczami na których opierała się cała gra.

wola
wola Wczoraj, 19:59

Zgadza się. Schurle, albo Schulz, nie mówiąc o ostatnich jegomościach typu Beier albo nawet Nmecha(30 mln???). Kontrakt 14 mln dla Sule.

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:47

U nas problem jest taki, ze nawet jak damy jakis (heh) konkretny pieniadz, to nie dajemy go na jakosciowego grajka, tylko jakas parowe, ktorej wyszedl jeden sezon i nagle och ach. a jeden sezon to wiecie.. nawet i polskim druzynom w europie czasem wyjdzie...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Co do mlodych, to tez juz chyba powoli tracimy te umiejetnosc...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Beier jest totalnie niewidoczny, Anton z Grossem potrzebni jak kurtyzanie majtki. Co do Guirassyego bylem sceptycznie nastawiony, zwlaszcza, ze kosi pieniadze za kontrakt jak za zboze, ale w meczach widac, ze gosc jest ambitny i totalnie nie pasuje do tej naszej amatorszczyzny.

wola
wola Wczoraj, 19:45

nie to chyba 55 jest

wola
wola Wczoraj, 19:42

Oczywiście, że problemem są transfery. BVB od kilku lat robi transfery dla samych transferów. 1. Młodych, żeby na nich zarobić 2. takich, którzy wyróżniali się w innych klubach. Nasze letnie transfery zrobione przez Kehla były perfekt. Beier, Couto, Anton, Gross i Guirassy to były top-nazwiska, ale w ubiegłym sezonie. Ale czy my ich potrzebowaliśmy? Couto i Beiera na pewno nie. 30+25=75 mln poszło się jeb....

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:38

Dokładnie

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:35

Kiedys smiali sie niektorzy, jak kilka lat wstecz pisalismy, ze zmierzamy wlasnie do tego punktu, w ktorym teraz jestesmy. Dzis piszemy, ze jak nic sie nie zmieni to sie spotkamy na derbach ze smerfami, dzis moze sie wydawac smieszne i nierealne, ale jak to mowi klasyk: potrzymaj mi piwo.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:35

Tylko, że dobry i doświadczony trener miałby swoją wizję i swoje oczekiwania personalne, a to już nie leży w kategoriach Echte Liebe :)

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:32

Najzabawniejsze jest to, że na odpady z Monachium Watzke pieniądze ma, ale na dobrego, doświadczonego trenera już nie.

statystyki
Użytkownicy online: jasiu85, Wojtyła z Dortmundu
Gości online: 109
Zarejestrowanych użytkowników: 10233
Ostatnio zarejestrowany: deblin12@onet.pl
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem