Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Fankluby Borussii Dortmund z apelem do zespołu

12 marca 2021, 18:36, IT
Fankluby Borussii Dortmund z apelem do zespołu

Niemieckie fankluby Borussii Dortmund apelują, aby tęczowa opaska już na stałe zagościła na ramieniu Marco Reusa.

OTWARTY LIST DO ZAWODNIKÓW BORUSSII DORTMUND

"

Prawdziwą wartość klubu piłkarskiego widać na przykładzie tego, jakie działania podejmuje on w sprawie społeczności

- mówiła legenda BVB, Franz Jacobi.

Seniorska sekcja Borussii Dortmund w trakcie 24. kolejki wyszła na boisko w specjalnej koszulce, kapitan nosił tęczową opaskę. To wszystko było symbolem sprzeciwu wobec wszelkim formom dyskryminacji.

My, autorzy tego listu, zwracamy się z apelem, aby tęczowa opaska stała się częścią uniformu wszystkich drużyn Borussii Dortmund. Byłby to bardzo mocny znak tego, że BVB stoi za otwartym społeczeństwem bez jakichkolwiek form wykluczenia przez 365 dni w roku, a nie tylko w trakcie ważniejszych spotkań.

To jest mała rzecz, która w wielu lat jest codziennością w niektórych klubach grających w Bundeslidze. W otoczeniu Borussii Dortmund istnieje wiele grup i instytucji zajmujących się na co dzień walką z dyskryminacją ludzi.

Dzięki symbolowi, jakim jest ta opaska, klub miałby okazję wesprzeć wszystkie te inicjatywy, każdego dnia wyrażając wsparcie różnorodnością. Mówi o tym nawet fragment statutu:

Klub traktuje sport jako łącznik między narodowościami, kulturami, religiami i klasami społecznymi. Jest do dyspozycji dla dzieci, młodzieży i dorosłych bez względu na płeć, kolor skóry, pochodzenie, poglądy, pozycję społeczną czy tożsamość seksualną. BVB jest domem dla wszystkich, ponieważ niezależnie od tego kim jesteśmy, nasze serca mają ten sam kolor.

Z czarno-żółtymi pozdrowieniami."

Źródło: www.twitter.com / Foto: www.bvb.de / Foto:
56 komentarzy ODŚWIEŻ
12 marca 2021, 18:53
no i gitara

homofobia to nie pogląd ;)
7 -4
12 marca 2021, 19:54
A pogląd, że "homofobia to nie pogląd" to Twoja subiektywna opinia, czy może prawda objawiona? Generalnie Adolf też uważał, że dla dobra społeczeństwa trzeba wprowadzić ostrą cenzurę. Masz jeszcze jakichś innych "ciekawych" idoli?
2 0
13 marca 2021, 19:37
To że ktoś nie popiera ideologii lgbt nie znaczy, że jest homofobem
0 0
14 marca 2021, 16:05
nie istnieje cos takiego jak "ideologia lgbt"

a dyskryminacja tych ludzi to szuryzm równy wierzeniu w płaską ziemie

0 0
12 marca 2021, 18:58
Ciekawe jakiej "dyskryminacji" doświadczają w zachodnich Niemczech
3 0
12 marca 2021, 19:19
Te wszystkie organizacje antydyskryminacyjne wyszukują i pompują problemy, bo dzięki temu dostają kasę z budżetu na działalność. Czy w ich interesie jest stwierdzenie, że wygrano walkę z homofobią? Co wtedy będą robić?
3 0
13 marca 2021, 00:33
Gdzieś swego czasu widziałem wzrost antysemityzmu względem żydowskiej społeczności w Niemczech, gdzie dla porównania w Polsce jest on marginalizowany i praktycznie nie zauważalny. To oni od nas powinni uczyć się tolerancji, a nie odwrót, gdzie nas za każdym razem szkalują i pouczają czy zaklinają historię.
1 0
13 marca 2021, 00:40
W tym sensie, że w jakimś artykule.
0 0
13 marca 2021, 03:55
@Pawelinho - więcej sieki mózgowej Pisssowskiej telewizji... w sumie czytając Twoje wypowiedzi... szczególnie o... "ideologi LG-eBT" ;))) (swoją drogą co to qrwa znaczy????) to chyba więcej Tobie nie potrzeba...

PS. Ten apel (Niemieckich społeczności) jest potwierdzeniem, jak wielce bzdurne jest podejście co poniektórych (na tej stronie) do tematu i zryte przez propagandową Polską telewizję...

PS2. Wydarzenia mające miejsce na różnych płaszczyznach w ostatnich 3 ech latach ewidentnie pokazały, jak skrajnie nietolerancyjny jest naród Polski... Mnie to przeraża....
6 -1
13 marca 2021, 15:28
flammen

No właśnie niestety widać to po Twoim komentarzu, gdzie i od razu z góry zakładasz, że jestem za pisem (co osobiście mnie bawi i pokazuje zamortyzm tej drugiej strony). No problem w tym, że nie jestem. Poza tym wystarczy włączyć tvn skąd pochodzi Twoje bzdurne podejście "myślisz inaczej niż postępowcy to jesteś za pisiorami" - "argument" na bardzo podobnym wręcz żenujacym poziomie, a dane statystyczne pochodziliy z jakiejś angielskiej strony, a więc nie są pisowską propagandą. I to jest w tym wszystkim najbardziej przerażające. Jeśli tak ma wygląd "postepowość" w myśl tolerancji no to widać, że nie dla wszystkich, a już szczególnie dla osób nie będących czy pasujących do jednej bądź drugiej opcji politycznej.
0 0
14 marca 2021, 03:57
Pawelinho

Masz ewidentnie problem ze zrozumieniem czytanego tekstu.
I szczerze? Nie chce mi się tłumaczyć dlaczego tak uważam bo to strata czasu.
Przeczytaj moją wypowiedź 10-ty raz, może zrozumiesz o co mi chodzi...

PS. Taka podpowiedź - w ani jednym stwierdzeniu nie napisałem, że "jesteś za pisem".
1 0
12 marca 2021, 19:03
Teraz to już chyba z tęczowymi pozdrowieniami. Ja proponuję większe "diversity", skoro moje prawicowe poglądy też mają być szanowane i niedyskryminowane (patrz powyżej). Mianowicie, przydałoby się od czasu do czasu np. jakieś antyaborcyjne hasło na koszulkach. Albo jeszcze lepiej dotyczące zagrożenia ze strony salafizmu oraz innych wariantów ortodoksyjnego islamu. Oczywiście to żart, bo wszyscy wiemy, jak wygląda lewicowa tolerancja. "Czy LGBT jest fajne i dlaczego je kochamy?".

Mojego ojca nauczycielka w szkole wypytywała, czy dziadek słucha Wolnej Europy. Mam nadzieję, że moje dzieci nie będą pytane, co tata myśli o tęczowych. Ideologia ta sama z Heglem i Marksem w tle, ale teraz pomalowana nowocześnie na tęczowo, bo czerwona farba już zblakła po upadku ZSRR. Miejsce robotników wyzwalanych przez radykalną lewicę zajęły różne mniejszości.
Edytowano dnia: 12 marca 2021, 19:22
5 -1
13 marca 2021, 03:57
Jaka qrwa ideologia??? Wyjaśnij.
1 -1
12 marca 2021, 19:09
@IT
Gdzie można przeczytać o tym liście?
1 0
IT
12 marca 2021, 19:42
twitter.com/bvb_lernzentrum/status/1370300450956836869
1 0
12 marca 2021, 20:37
Dziękuję.
0 0
12 marca 2021, 19:21
"BVB jest domem dla wszystkich, ponieważ niezależnie od tego kim jesteśmy, nasze serca mają ten sam kolor."

W takim razie proponuję czarno-żółtą opaskę.
11 0
12 marca 2021, 19:27
Chetnie tez przeczytam o tym lisciee bez tlumaczenia.
0 0
12 marca 2021, 19:43
Oni są powaleni.
5 0
12 marca 2021, 19:54
bvb-lernzentrum.de/news/

Sam list, jak widac w zalaczniku, bardzo czytelny :)
1 0
IT
12 marca 2021, 20:06
O dzięki. Ja napotkałem wzmiankę o tym liście tylko na Twitterze. Z chęcią wgłębię się w temat!
0 0
12 marca 2021, 19:55
Orwellowi sie nie snilo to co zaczyna dziac na naszych oczach...

mozna wniesc jakis wniosek do klubu, zeby kazdz zawodnik nosil np. opaske z pindolem na ramieniu? :)
7 0
IT
12 marca 2021, 20:50
Ja proponuje wnieść oto, że czarno-żółty kolor zaczyna być dyskryminowany na rzecz tęczowej ideologii....po prostu ręce opadają.
3 0
12 marca 2021, 20:09
Widzę, że wielu tutaj piecze w dupkę ten news. Bardzo, bardzo dobrze, prostaczki faszystowskie.
5 -8
12 marca 2021, 20:29
Borussia verbindet :)
0 0
12 marca 2021, 22:02
I to tutaj widać faszyzm z twojej strony kiedy obrażasz ludzi o innych poglądach politycznych nazywając ich "faszystami". No i wychodzi tak naprawdę kto tutaj jest cytuje "prostaczkiem faszystowskim". Rozpędziłeś (a może łaś) z tym wpisem nietolerancyjny człowieczku.
2 0
12 marca 2021, 23:58
Mówiłem ze tęcza jest problemem dla polskich kibiców BVB. Widać z tego listu- nie pomyliłem się :-)
5 -1
13 marca 2021, 00:34
artur1973

Tęczowa ideologia tylko i wyłącznie, która się za tym kryje.
0 0
13 marca 2021, 20:33
Pawelinho - Po raz kolejny pytam, jaka to tęczowa ideologia? Co się w niej kryje takiego złego?
0 0
12 marca 2021, 20:26
A moze tak bedzie za chwile BL wygladac?

youtu.be/YLSlW1Jyang
0 0
12 marca 2021, 21:15
No to zróbmy od razu w BVB apel, aby nie podziału na płci w sklepiku klubowym tak jak chcą to zrobić lewicowi aktywiści (demokraci), że podziału płci nie ma tak jak chcą wprowadzić w Californi, że działu z podziałem będzie podziału na chłopców i dziewczynki w dziale zabawek nie będzie! Bo chłopiec może chcieć poczuć się dziewczynką i na odwrót! Sklep ma być jeszcze przy tym karany jeśli tego nie zrobi....i to ma być właśnie ta słynna lewicowo-lewacka tolerancja w tzw nowym tolerancyjnym ładzie? No bez jaj.

Tym grupką chodzi tylko i wyłącznie o większe przywileje względem innym grup nie pasujących do lewicowego (chociaż tutaj bardziej pasuje określenie lewackiego) ideologizmu, a że fancluby tego nie widzą to już jakoś specjalnie mnie nie dziwi bo gdyby chodziło o prześladowania np chrześcijan to by nawet się nie zająknęły tylko wystawały apel narzucający pewny podgląd pasujący lewakom, ale osobom o innych poglądach już niekoniecznie.

Naprawdę jakoś mnie to specjalnie w tym momencie nie dziwi ta nagła aktywność tęczowych aktywistów również w świecie futbolu.....szkoda, że robi to się na siłę i w tak bezczelny sposób jak z tą całą akcją. Dziwne, że taki nietolerancyjny bajern takich okazjonalnych koszulek nie miał....dziwne, a może jednak nie? No cóż zostawię to pytanie pytaniem otwartym.

No i oczywiście musiały się pojawić słowa Jacobi'ego, który w czasach kiedy je wypowiadał nie miał z pewność na myśli lewicowej ideologii, ale wszelkie kwestie można nagiąć do sytuacji tak, aby wybrzmiały we właściwym kierunku czyli tęczowej rewolucji. Watzke odejdź i nie wprowadzaj polityki do klubu.

TYLKO CZARNO-ŻÓŁTE barwy, a nie okazjonalnie tęczowe ORAZ OCALIĆ CZARNO-ŻÓŁTĄ OPASKĘ OD TĘCZOWEJ SKRAJNIE IDEOLOGICZNEJ DYSKRYMINACJI!!!
Edytowano dnia: 12 marca 2021, 21:31
0 -2
12 marca 2021, 21:34
Niech te stowarzyszenia wystąpią jeszcze z propozycją "zgody" z odklejeńcami z St. Pauli lub Livorno. I dorocznie będą sobie świętować urodziny wąsatego Gruzina.
1 0
13 marca 2021, 00:02
Uwierz ze nikt z ludzi tutaj o tym nie zadecyduje. Obojętnie jakie będą Wasze ?życzenia? decyzje zapadną gdzie indziej czy się Wam to podoba czy nie.
3 0
13 marca 2021, 00:26
artur1973

Mamy w myśl "narzuconej tęczowej ideologii" godzić się na wszystko? No chyba nie, ale i Tobie to chyba pasuje? Bo mi nie pasują i takie działania są bardzo podobne do tych stosowali komuniści, a wszystko w myśl zasad są równi i równiejsi. Wiem, że kibice to tylko dojne krowy, ale zdziwiłbyś jak bardzo jest mylne stwierdzenie. Niemcy mają w zwyczaju narzucanie tego typu ideologii niestety tylko w nieco innej formie....niż w tamtych czasach. Zbyt dosadnie mógłbym bardziej, ale i tak zaraz spadnie na mnie fala hejtu lub zostanę obrzucony błotem za to, że jestem homofob itp dyrdymały jakie nijak mają się do rzeczywistości. Klub powinien być apolityczny i nie mieszać się w aktualne spory polityczne jak wcześniej z uchodźcami na meczach czy teraz z tą całą tęczową rewolucją, a to aktualny zarząd z prezesem BVB niestety robi podobnie jak UE względem Polski czy Węgier, ale taki tam mało znaczący szczegół.
0 0
13 marca 2021, 06:26
@Pawelhinio
Wielokrotnie Cię broniłem ale chłopie czytaj ze zrozumieniem bo ten temat powoduje ze nie wiesz o czym piszesz. Odpowiedziałem Rickenowi ze to czy kibice BVB ( a właściwie pewne decyzyjne grupy) zrobią zgodę z St. Pauli ani Ricken ani Ty ani ja nie będziemy decydować. Może znasz się na LGBT czy jakiś lewackich problemach ale o sferze kibicowskiej i zawieranych zgonach (nie mówię o popapranych narkotykowych zgonach w Polsce) - nie masz bladego pojęcia. Nieliczni tutaj/ No.F1066 czy Mila np- mogą wiedzieć dlaczego była i się zaraz skończyła zgoda z RWE. I o tym i tylko o tym pisałeś No ale po uj przeczytać o co mu chodziło
3 0
13 marca 2021, 12:33
artur1973

Wyobraź sobie, że jestem jedną z nielicznych osób, które czytają ze zrozumieniem. Może masz racje, że na temat niemieckich zgód klubowych nie mam pojęcia jak sam zaznaczyłeś, ale nie podobają mi się tego typu działania, które są podejmowane w tym momencie politycznie. Tak jak w wielu aspektach się zgadzamy tak w tym zgody nie będzie. Poza tym za nim cokolwiek napiszę to może Ciebie zdziwię, ale czytam to co inni piszą (szaleństwo nieprawdaż?). Po prostu ja nie chcę w klubie, któremu kibicuje od ponad 20 lat tęczowizmu, a więc ideologii bo do samych ludzi naprawdę nic nie mam ba znam takie osoby, i na ideologię mojej zgody nie będzie.
0 0
12 marca 2021, 21:36
Tylko czekać aż będą pop... w tęczowych koszulkach.
1 0
13 marca 2021, 00:26
artur1973, był już tu kiedyś cymbał, który wmawiał polskim i nie tylko polskim fanom BVB faszyzm. Używał nicku Pohler. Serio chcesz iść drogą tego indywiduum?

I tak, jako polskiemu kibicowi BVB "tęcza" na koszulce mojego ukochanego klubu mi przeszkadza, tak samo jak przeszkadzałyby mi na niej: swastyka, krzyż, półksiężyc, sierp i młot, antifa, mieczyk Chrobrego i jeszcze wiele innych symboli. Aha, przeszkadza mi również utożsamianie przez Ciebie poglądów takich jak moje z postaciami typu SS Siggi.

Mimo wszystko pozdrawiam.
2 0
13 marca 2021, 00:37
Dorzuciłbym do tego grona jeszcze "black lives matter". Smutne jest to, że tacy ludzie jak artur1973 nie dostrzegają w tym, że tutaj nie chodzi o tzw "tolerancje" tylko tęczową ideologizacje. Komuniści wcześniej mieli sierp i młot teraz mają tęcze....
1 0
13 marca 2021, 07:07
Dobrze ze o tej równości piszesz. Ja po prostu nic nie mam do Ciebie ale idąc tokiem rozumowania Pawelhinio ze to nie sprzeciw wobec ludzi tylko ideologii stwierdziłem wprost ze poglądy niektórych są bardzo zbliżone do Borschardta i ludzi z Borussen Front. Jakie poglądy maja (mieli) wiem bo sam sie z nimi na żywo zetknąłem
2 0
13 marca 2021, 12:37
artur1973

To jest tylko moje rozumowanie. Przykład Pohlera jest do tego najlepszym jaki tylko można sobie przypomnieć.
0 0
13 marca 2021, 00:45
Muszę przyznać, że to jest niezły chwyt redakcji. Artykuł ma sporo komentarzy i zainteresowania.
0 0
13 marca 2021, 12:56
Czy wy, "obrońcy praworządności" z pawelinho na czele nie potraficie zwyczajnie odpuścić, machnąć czasem na coś ręką? Po raz kolejny drążycie ten sam temat. Po ch*j? Że się tak zapytam. Uwierzcie mi, wszyscy już poznali wasze zdanie o tego typu akcjach i jeśli wk**wia was to, że ktoś coś komu narzuca to uszanuj też jeden z drugim mnie czy innych użytkowników i nie narzucajcie tutaj swoich złotych myśli, bo czy się wam to podoba czy nie, każdy ma prawo do swoich poglądów. Nie pasuje akcja z opaską? W porządku - przyjmuję, ale nie wmawiajcie ludziom, że to wy macie rację, a już na pewno nie tutaj, to nie miejsce na tego typu wyrzygi. Cześć.
7 -1
13 marca 2021, 15:35
Podobnie jak sport nie jest miejscem do uprawiania polityki skrajnie prawicowej lub lewicowej zideologizowanej. Klub nie powinien się w to angażować tylko i aż tyle. Tak trudno to pojąć ? Odpuszczenie to zwyczajne jawne przyzwolenie na tego typu praktyki.
1 0
13 marca 2021, 16:14
Ja widzę, że ty wciąż nic nie łapiesz. Piszesz do Artura, że jako jeden z nielicznych potrafisz czytać ze zrozumieniem, no ta ja ci mówię, że tak nie jest.
A teraz przeczytaj uważnie.
Masz ewidentny problem, więc aby go rozwiązać jedź chłopie do Dortmundu, spotkaj się z ludźmi, którzy stoją za tym apelem, a nam tutaj daj święty spokój. Nikt stąd w żaden sposób nie przyłożył ręki do tego listu, więc nie widzę powodu abyś pouczał nas co jest dobre, a co złe. Zresztą za mały na to jesteś.
Jeśli z jakiś powodów mój pomysł ci nie pasuje zawsze możesz napisać petycję, zebrać podpisy i wysłać do klubu. Czy to aż takie trudne?
Na koniec dodam tylko, że to właśnie takie osoby jak ty mieszają politykę ze sportem i nie pisz, że tak nie jest, bo znów się niepotrzebnie ośmieszysz. A co za dużo to niezdrowo.
5 -1
13 marca 2021, 23:10
Mitre

Najwidoczniej sam masz problem z przeczytaniem tego co napisałem bo widzę jedynie twój tzw cytuje "wyrzyg" czy w moim kierunku czy kierunku innych osób, którym się to zwyczajnie nie podoba to próba ośmieszenia tego czy innego kibica BVB (bo ma inny pogląd na tę sytuacje) oraz go wyśmieje i tak to wygląda niestety...przypomnę tylko, że to te grupki mieszą to z polityką, a nie ja czy inny kibic BVB z tej strony, ale widocznie nie potrafisz lub nie chcesz tego przyjąć do wiadomość. Tak czy inaczej to już nie mój problem tylko twój.
0 0
14 marca 2021, 00:13
Kordian
Nie ma sensu. Zero zrozumienia dla prostych słów. Jeśli ktoś ma takie ?przełożenie? na BVB to niech ruszy temat. Dortmund już jakiś czas przestał być rechradikal ale tu widzę niewiele osób to załapuje. Zreszta nieważne. Psy szczekają a karawana jedzie dalej :-)
3 -1
14 marca 2021, 08:55
@Artur
Jestem w stanie zrozumieć kiedy ktoś uparcie broni swego zdania. Mało tego, bywa tak, że taka postawa budzi we mnie szacunek, ale w tym przypadku nie ma mowy ani o zrozumieniu, a tym bardziej o szacunku. Dlatego zgadzam się, nie ma sensu i na ten moment kończę z nim dyskusję. Mimo wszystko broni nie składam i jak trzeba będzie to znów się przypomnę ;)
Miłej niedzieli.
1 -1
13 marca 2021, 15:16
Teczowa ideologia:)))) spadłem z krzesła. Za dużo PiSowskiej telewizji a za mało spotkań z innymi ludźmi. Poznajcie jakiś wyznawców islamu, gejów, uchodźców a potem oceniajcie. Wyjedźcie za granice zobaczcie jak żyją ludzie w innych kręgach kulturowych. Czemu w Waszych oczach są gorsi?Chodzi o równość. A nie o jakieś ideologie. Co ma do tego komunizm? To tak jak do każdych prawicowych poglądów dorabiać nazizm. Więcej myślenia mniej telewizji.
3 -1
13 marca 2021, 23:28
W zasadzie to samo mogę napisać o Twoim wpisie, gdzie widać za dużo tzw liberalno-lewicowej telewizji. Oni też tak mówią, że to ludzie nie ideologia, a ma to dokładnie ten sam wydźwięk i propaganda co u wyznawców pisu jest w tym co właśnie napisałeś (nie widząc tego lub nie chcąc tego widzieć). Ja na szczęście nie zaliczam się, ani do jednej a tym bardziej do drugiej. Gdyby faktycznie chodziło o równość to by to dotyczyło wszystkich ludzi, a nie tylko wybranych literek alfabetu (bo tak głosi liberalno-lewicowa propaganda), w których nie ma literek m (mężczyzna) i k (kobieta), które są teraz w modzie i są naprawdę trendi to trzeba promować na "siłę" wszędzie, gdzie się tylko da.
0 0
14 marca 2021, 09:41
Pawelinho chodzi mi właśnie o to że zamiast pojeździć po świecie i zobaczyć tych "innych" ludzi. To piszesz dyrdymały którymi karmi Cie telewizja.
Ja nie popieram gejów małżeństw homoseksualnych itp. Jednak szacunek należy się każdemu. Jednak rozumiem ludzi którzy czują się wykluczeni przez swój styl życia, który przecież nie krzywdzi innych.
0 0
14 marca 2021, 13:08
Wiesz ja w swoim życiu kawał świata zwiedziłem aczkolwiek będąc tylko w Europie. Nie chce wyjść na chwalipiętę bo tego robić nie lubię, ale byłem na Ukrainie (Lwów - aż żal się robi patrząc jak jest), Francji, Niemczech (kilka razy w tym raz w Dortmundzie - na razie bo pandemia pokrzyżowała trochę plany), Czechach, Italii czy Chorwacji (tam z chęcią bym się wyniósł gdybym tylko miał więcej kasy niż mam). Mnie żadnymi dyrdymałami żadna tv nie karmi. Ba nawet w pracy mam koleżkę, która ma dziewczynę i co z tego powodu nie będę ich szkalował. Natomiast chodzi mi tutaj głównie o całą otoczkę wokół tego co te grupki robią jak podaje przykłady to jest wyszydzany albo jestem pisowskim nasieniem no sorry, ale kto tutaj kogo dyskryminuje bo taki czy sraki pogląd? Serio gdybym miał się przejmować każdym personalnym atakiem w moim kierunku na tej stronie to już dawno napisałbym coś tak w kierunku ero i bye bye dożywotni ban, ale tego nie zrobię bo zwyczajnie pokazuje to jedynie "tolerancje" tych osób względem ludzi, którzy nie chcą takiej czy innej ideologii. Gdzieś swego czasu czytałem jakiś artykuł na angielskiej stronie na temat tej "postępowość", gdzie tak różowo jak naszym obrońcom tego trendu nie jest. Moje wpisy nigdy nie będę skierowane w stronę ludzi bo uważam to za coś czego nie powinno miejsca, ale przeciwko ideologii, która mimo wszystko się za tym kryje. Zresztą to w Niemczech, a nie w Polsce obowiązywała kara za bycie homoseksualistą bodajże do 1994 roku. Więc co tutaj jest nie tak?! Przecież zauważ do czego w Niemczech w ostatnim czasie wzrosła liczba ataków na żydów, a poza tym jest to kraj w którym naziole obchodzą urodziny niemieckich zbrodniarzy II wojny światowej z ochroną policji włącznie i to jest chore, a u nas kryją się po lasach z pseudo tortem, ale to my Polacy jesteś wyszydzani jako faszyści, homofoby itp banialuki.
0 0
13 marca 2021, 22:44
Pizdowaty zespół to i pizdowate ideologie promuje....
0 -3
14 marca 2021, 09:56
Wysoka kultura osobista.
0 0
15 marca 2021, 02:05
Świetny pomysł, wstawić opaskę do sklepiku klubowego i kasę trzepać. Za jakiś czas jak się trendy zmienią, to się najwyżej zmieni kolorki i też będzie dobrze.
1 0
15 marca 2021, 07:33
i literki.
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 26 19 5 2 62
2. Bayer Leverkusen 26 16 8 2 56
3. FSV Mainz 26 13 6 7 45
4. Eintracht Frankfurt 26 13 6 7 45
5. RB Lipsk 26 11 9 6 42
6. SC Freiburg 26 12 6 8 42
7. Borussia Mönchengladbach 26 12 4 10 40
8. VfL Wolfsburg 26 10 8 8 38
9. FC Augsburg 26 10 8 8 38
10. VfB Stuttgart 26 10 7 9 37
11. Borussia Dortmund 26 10 5 11 35
12. Werder Brema 26 9 6 11 33
13. Union Berlin 26 7 7 12 28
14. TSG 1899 Hoffenheim 26 6 8 12 26
15. FC St. Pauli 26 7 4 15 25
16. 1. FC Heidenheim 26 5 4 17 19
17. Holstein Kiel 26 5 4 17 19
18. VfL Bochum 26 4 5 17 17
cała tabela
shoutbox
artur1973
artur1973 48 minut temu

Biały Mecz BVB - Barca wyprzedany dawno dawno temu. Nawet członkowie kart byli bez jakichkolwiek szans więc pozostanie Ci telewizor

mixdx
mixdx 3 godzin temu

według sportbilda: Są przesłanki wskazujące na to, że Borussia Dortmund rozpoczęła poszukiwania nowego dyrektora sportowego. Sebastian Kehl jest najwyraźniej o krok od zwolnienia, a wewnątrz klubu obwinia się go za upadek sportowy klubu.

bialy
bialy Wczoraj, 14:56

Cześć, czy jest ktoś w stanie pomóc z zakupem biletów na mecz BVB- Barca w Dortmundzie?

Kapolini76
Kapolini76 1 dni temu, 2025-03-25

Trochę mają nóż na gardle muszą jakoś udoskonalić ten zespół żeby serio nie popaść w nijakość

Kapolini76
Kapolini76 1 dni temu, 2025-03-25

Chukwu powinni jak najszybciej przetestować na dłuższym dystansie i jeśli się sprawdzi wykupić a nie powtarzać błędy jak z Maatsenem już wszyscy chyba mamy dość tego skąpstwa

dawid2468
dawid2468 1 dni temu, 2025-03-25

Chcą ściągnąć brata Bellinghama, bo Chukuemeka za drogi, czyli ani ten ani ten u nas nie zagra w przyszłym sezonie

FilipSantana
FilipSantana 3 dni temu, 2025-03-23

Oczywiście, że nie będziemy się bic o utrzymanie ale obawiam się, że także nie będziemy walczyć o LM. Hoeness przedłużył umowę ze Stuttgartem do 2028 roku, więc oficjalnie olał ciepłym moczem Lipsk i BVB. Podobno Alonso zostaje w Leverksuen na jeszcze jeden sezon, Bayern zawsze będzie w LM i zostje BVB oskubane z pucharów, bez zawodników i bez trenera oraz ze szrotem, który będzie bardzo cięzko sprzedać. Myślę, że awans do LE w przyszłym sezonie to będzie duży sukces.

Kapolini76
Kapolini76 4 dni temu, 2025-03-22

Nie będziemy bić się o utrzymanie bez przesady zdecydowanie muszą być jakieś ruchy ale na pewno tak źle nie będzie

artur1973
artur1973 4 dni temu, 2025-03-22

Zobaczycie za rok będziemy bić się o utrzymanie. Ale wierchuszka dalej będzie przychodzić w komplecie na stadion więc karawana Watzke pojedzie dalej

dawid2468
dawid2468 4 dni temu, 2025-03-22

Brak LM nie powinien być problemem, bo przecież będą pieniądze z KMŚ. Być może uda się sprzedać piłkarzy do których nie mamy już zaufania. Poza tym jak raz byśmy wyszli na minus transferowy to czy zaraz zbankrutujemy? Tym bardziej, że jeśli nie przebudujemy drużyny to w przyszłym sezonie będziemy w strefie spadkowej.

Gentoo100
Gentoo100 4 dni temu, 2025-03-22

@Mattii @Walczi09 Z jednej strony można mówić że Kovac nie jest wszystkiemu winny ale z drugiej strony należy też pamiętać że ostatni sezon gdzie on pokazywał że może być przyzwoitym trenerem miał prawie dziesięć lat temu w eintrachtcie gdyby nie to że facet jest chorwatem i ma odpowiednie kontakty, to już by dawno spadł z rowerka po tylu wpadkach, youtu.be/gsoHOoVZhc4?t=1586 narazie póki co te słowa o nim, się potwierdzają w stu procentach.

konop
konop 4 dni temu, 2025-03-22

Bedzie mniejszy budzet i beda sprzedaze/zmiany - i to nam wyjdzie na dobre.

Waszek_1995
Waszek_1995 4 dni temu, 2025-03-22

Champions Legue już nie będzie na 100% więc teraz jest czas by zacząć wszystko od nowa czyli 1.Nowy trener 2. Sprzedać -Brandta,Sabitzera,Sule,Cana,Reyne,Ozcana ja do tego dodałbym Kobela który już pewnego poziomu moim zdaniem nie przeskoczy +- 50 mln O takim bensebainim którego tu wgl nie powinno być nie będę pisał bo i tak zostanie tak jak Anton drewniany. I zacząć budować drużynę na takich zawodnikach jak Nmecha,Adeyemi,Guirassy,Schloterback,Reyerson W tym zespole jest już wesoła rodzina tu nie ma rywalizacji gra czy nie gra i tak zadowolony musi być konkurencja i zdrowa rywalizacja na każdym treningu jak było za kloppa

FilipSantana
FilipSantana 5 dni temu, 2025-03-21

Podobbno Brandt chce odejść latem wedlug SKY

Danzig
Danzig 5 dni temu, 2025-03-21

Koniec narzekania.Cieszmy się tym, co mamy.Gramy w 1 Bundeslidze i w 1/4 finałów CL. Następne mecze w CL około 2030 r.

waldekzsk
waldekzsk 6 dni temu, 2025-03-20

Niesamowite że Pascal Groß jest w wejściowej 11 w kadrze Niemiec.

flammen
flammen 6 dni temu, 2025-03-20

osa - Sammer wiadomo czym się zajmuje... fermentem wewnątrz klubu.. w mojej opinii świniaki podrzucili nam konia trojańskiego... znają po prostu nasze słabości...

FilipSantana
FilipSantana 6 dni temu, 2025-03-20

Osa lepiej bym tego nie podsumował

Osa As
Osa As 6 dni temu, 2025-03-20

4. L. Ricken: całkowicie podporządkowany HJW i realizujący jego chorą politykę, nie widzi winy w zarządzie tylko w piłkarzach. Patrzy nie tam, gdzie powinien, zwalnia nie tych, co trzeba. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 5. M. Sammer: zajmuje się nie wiadomo czym, obciąża budżet, gada oczywiste oczywistości. Niewykluczona podwójna rola (bawarska wtyka) Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 6. Żólta ściana: zajmują się polityką i zjawiskami społecznymi zamiast kwestiami sportowymi, nie reagują bądź reagują za mało na skandale w klubie, mają minimalny wpływ na politykę klubową, tolerują zarząd, tolerują zdrajców. Mają chłodne głowy. Piłka jest tylko dodatkiem do kiełby i piwa. Tendencja: Więcej kiełby i piwa!

Osa As
Osa As 6 dni temu, 2025-03-20

A co z: 1. S. Kehl: mało doświadczony, łasy na kasę i stanowiska, często popełnia błędy, całkowicie podporządkowany HJW. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 2. Sztaby medyczne i sportowe: nie rozpoznają kontuzji i chorób (nawet tych ciężkich) zawodników, częste kontuzje, brak wydolności. Tendencja: przedłużenie kontraktów! 3. HJW: mimo wielu lat działalności sportowej zachowuje się, jakby nie miał o piłce bladego pojęcia. Stawia finanse na piedestale, uprawia kumoterstwo, pomaga zdrajcom, prowadzi skrajnie ugodową politykę, jego naiwność wykorzystują inni działacze sportowi. Przyspawany do fotela. Tendencja: Dożywotnie przedłużenie kontraktu i budowa pomnika chwały!

ryś
ryś 6 dni temu, 2025-03-20

Drużynę zniszczył Sahin, a wcześniej rozlużnienie dyscypliny zaaplikował Terzic. Obaj preferowali "koleżeński" styl prowadzenia drużyny, a to droga prosta droga donikąd. Piłka nożna na pewnym poziomie wymaga odpowiedniej ,ciężkiej pracy, a tej zabrakło w przygotowaniach do sezonu aplikowanych np. przez Sahina. Dodatkowo drużyna zaczęła mieć bardzo miękkie DNA. Nie pomogły też transfery i sprzedaż kluczowych zawodników, a odejście Hummelsa, który był ostatnim łącznikiem sukcesów ,dopełniło reszty. A teraz KOVAC - jest na pewno innym trenerem od dwóch uprzednio wymienionych ale jestem prawie pewien, ze to w zamyśle miał być i jest tylko "strażak", który ma ugasić pożar, a nie trener na dłuższy okres czasu. On już w swojej "historii" miał jawny bunt piłkarzy w Bayernie, a w innych klubach także nie odniósł sukcesów, więc dlaczego miałby to zrobić w Borussi i to w takim stanie mentalnym w jakim klub jest obecnie. Klub jeżeli chce wrócić na właściwe tory czeka rewolucja i pottrzebuje na dłuższa metę naprawdę dobrego trenera.

Mattii
Mattii 6 dni temu, 2025-03-20

Z drugiej strony to sami decydują, że grają? Czy to jednak trener ich wystawia widząc w jakiej są formie? Generalnie ciężko będzie ocenić pracę Kovaca bo do końca sezonu już nie daleko i ciężko żeby coś odmienił w ciągu kilku meczy. Niemniej jednak, jeśli dalej będziemy przegrywać wszystko seryjnie z każdym w lidze, ta Kovac nic nie będzie próbował zmienić w składzie to będzie znaczyło, że nie ma pomysłu jak naprawić grę. Wtedy trzeba się pożegnać. Chyba, że zarząd planuje go na kolejny sezon i da mu zbudować kadrę po swojemu.

Walczi09
Walczi09 6 dni temu, 2025-03-20

Wesoły Julek ktory nie potrafic kopnąć piłki z normalną siłą na dalej niż 10 metrów, Sabitzer ( nie trzeba dawac komentarza).. chyba sami wiecie co tutaj nie gra

Walczi09
Walczi09 6 dni temu, 2025-03-20

Czemu mamy zwalniac Kovaca? 26strzałów i brak gola w meczu z Lipskiem to wjna trenera? Ma wejsc i sam strzelic? Tego meczu akurat wyjatkowo nie moglem obejrzec, ale powtorki niewykorzystanych sytuacji są po prostu śmiechu warte. Spojrzcie jakich my tu mamy pilkarzy i oceńcie czy to napewno jest kwestia trenera..

dawid2468
dawid2468 6 dni temu, 2025-03-20

Ale kto w jego miejsce?

FilipSantana
FilipSantana Tydzień temu, 2025-03-19

Koszt rozstania z Niko Kovačem byłby do udźwignięcia. Dortmund musiałby zapłacić Kovačowi i jego asystentom około trzech milionów euro odprawy. Od początku nie był postrzegany jako idealne rozwiązanie długoterminowe. Kierownictwo BVB, w tym Lars Ricken, początkowo chciało go zatrzymać tylko do lata i prowadziło nawet rozmowy z Ralfem Rangnickiem. Ponadto Kovač wszedłby w nowy sezon już uszkodzony - postrzegany jako trener, który nie potrafił odwrócić losów meczu. Nie jest postrzegany jako innowator, ale raczej jako pragmatyczny pracownik i surowy dyscyplinarz. Sprzedanie go jako twarzy nowego początku dla krytycznej bazy fanów Dortmundu byłoby trudne. [ @SkySportDE ]

FilipSantana
FilipSantana Tydzień temu, 2025-03-19

Sześciu graczy, którzy wejdą w ostatni rok swoich kontraktów: 1. Julian Brandt: Opinie na jego temat są głęboko podzielone. Szefowie początkowo chcieli przedłużyć jego kontrakt wcześniej, ale teraz zawiesili negocjacje. To sytuacja 50:50, ale mógłby przynieść Dortmundowi znaczną gotówkę. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 2. Gio Reyna: Nie ma już dla niego realnej przyszłości w Dortmundzie. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 3. Niklas Süle: W tej chwili odejście latem nie wchodzi w grę, mimo że szefowie chętnie pozbyliby się jego pensji. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 4. Salih Özcan: Jego wypożyczenie do Wolfsburga zostało przerwane zimą z powodu braków w składzie, ale nadal nie ma dla niego przyszłości w Dortmundzie. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 5. Emre Can: W tej formie klub powinien kontynuować z nim planowanie przyszłości. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 6. Pascal Groß: Główny cel Kehla i jego zespołu przed sezonem, ale nie zawsze spełniał oczekiwania. Jego największą słabością jest brak tempa. Tendencja: Prawdopodobne jest odejście! Inne potencjalne wyjazdy latem: -Jamie Gittens - Marcel Sabitzer -Yan Couto BILD

Trotyl
Trotyl Tydzień temu, 2025-03-19

nie ma już biletów, a Ci co odsprzedają na necie to po kilka tysięcy euro XDDD chorzy ludzie XDD

danielek3
danielek3 Więcej niż tydzień temu, 2025-03-19

Witam. Czy komus udalo sie dostać bilety na mecz z Barca?

flammen
flammen Więcej niż tydzień temu, 2025-03-18

Też tak uważam. Mike powinien zostać do końca sezonu...

statystyki
Użytkownicy online:
Gości online: 36
Zarejestrowanych użytkowników: 10266
Ostatnio zarejestrowany: bialy
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem