Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Guerreiro: Jestem lewym obrońcą, ale często myślę jak ofensywny pomocnik

20 lutego 2021, 14:07, WŁ
Guerreiro: Jestem lewym obrońcą, ale często myślę jak ofensywny pomocnik

W wywiadzie dla bundesliga.com Raphael Guerreiro mówi o swoich wzorcach do naśladowania z okresu młodości, zmianach na pozycji lewego obrońcy na przestrzeni lat, Daviesie, Der Klassikerze, Revierderbach i wiele więcej...

bundesliga.com: Na jakiej pozycji zaczynałeś?

Guerreiro: Gdy byłem młody, zacząłem grać na lewej obronie. Potem zostałem lekko wypchnięty na lewe skrzydło. Ale wróciłem do obrony, gdy miałem 16 lub 17 lat. Od tamtej pory nie zmieniłem pozycji. I to obecnie jest moja ulubiona pozycja.

bundesliga.com: Miałeś jakieś wzory do naśladowania?

Guerreiro: Tak, często oglądałem Fabio Coentrao. Jest niesamowitym piłkarzem, grał w Realu Madryt i Benfice - klubie, który kochałem. Bardzo uważnie go obserwowałem i śledziłem jego występy. Miałem okazję zagrać przeciwko niemu, kiedy był w Monaco, a ja w Lorient. Poprosiłem go o koszulkę zaraz po meczu. Jest zawodnikiem, którego styl chciałem naśladować. Jest bardziej agresywny niż ja na boisku. Z pewnością jest kimś, kogo podziwiałem i czerpałem inspirację.

bundesliga.com: Jak zmieniła się pozycja lewego obrońcy na przestrzeni lat?

Guerreiro: To prawda, że ??w przeszłości boczni obrońcy byli dużo bardziej defensywni. Nie przyczyniali się zbytnio do ataków. Można zobaczyć dużą różnicę, jeśli dzisiaj spojrzy się na bocznych obrońców we wszystkich ligach. Dobry boczny obrońca musi być bardzo dobry zarówno w defensywie, jak i ofensywie. Musi być kimś, kto stwarza zagrożenie i potrafi dobrze podać swoim kolegom z drużyny. Ta pozycja bardzo ewoluowała przez lata. Dziś zwracamy szczególną uwagę na ataki bocznych obrońców - moim zdaniem w przeszłości nie miało to miejsca.

bundesliga.com: Jakie są przyczyny ewolucji tej pozycji?

Guerreiro: Myślę, że ogólnie rzecz biorąc, piłka nożna ewoluowała. Kibice oczekują dobrego widowiska i mnóstwa ofensywnej piłki. Kiedy idą na stadion, chcą zobaczyć jak najwięcej bramek. Trenerzy też są tego świadomi i chcą zrobić show. Kluby też. Oczywiście potrzebni są zawodnicy, którzy potrafią grać w ten sposób. Jeśli masz tych zawodników, starasz się rozwijać ataki za ich pośrednictwem. Podsumowując, piłka nożna ewoluowała, ale potrzebujesz również odpowiednich piłkarzy, aby grać w ten sposób.

bundesliga.com: W Bundeslidze było wielu słynnych lewych obrońców, jak na przykład Dede w Dortmundzie.

Guerreiro: Tak, znam go. Mieliśmy kiedyś minutową rozmowę. Był świetnym graczem i wszyscy w mieście wspominają go bardzo dobrze. Znany w Niemczech był także Lizarazu. Z nim również rozmawiałem. Jego umiejętności były dobrze przystosowane do ligi niemieckiej i był w Niemczech bardzo szanowany.

bundesliga.com: Jak opisałbyś swój styl gry?

Guerreiro: Zdobywanie piłki i budowanie gry. Jestem lewym obrońcą, ale często myślę jak ofensywny pomocnik w tym sensie, że staram się znaleźć podania między liniami. Rzadko gram piłką do tyłu. Zawsze szukam pomocników, którzy są w miejscu z którego będą mogli samodzielnie stworzyć sobie sytuację. Moją rolą jest rozpoczynanie akcji, następnie inni gracze dbają o to, co stanie się potem. Ale są różne rodzaje lewych obrońców. Na przykład tacy, którzy często dośrodkowują. To jednak nie w moim stylu. Kiedy mam piłkę, szukam okazji, jeśli nie ma żadnych opcji na skrzydle wchodzę do środka. Dostosowuję też swoją grę do meczu. Nie zmieniam swojego stylu, ale zawsze staram się dostosować do gry.

bundesliga.com: Nie da się ukryć, że w przeszłości rola lewego obrońcy była zupełnie inna.

Guerreiro: To prawda. W przeszłości boiska nie były tak dobre jak teraz. A piłkarze częściej chcieli grać piłką w powietrzu. Od tamtej pory bardzo się to zmieniło. Ale zależy to również od zawodników, których masz przed sobą. Istnieje wiele czynników, które określają sposób gry.

bundesliga.com: Czy trenerzy denerwują się przez twój ofensywny styl gry?

Guerreiro: Tak, nowy trener nie widzi mnie w pomocy. Czasami to dla mnie trudne, ponieważ często mam ochotę zejść do środka i stworzyć jakieś zagrożenie lub zagrać podanie przełamujące linie. Jeśli zawsze robimy to samo, staje się to przewidywalne. Dlatego ważne jest, aby za każdym razem wprowadzać innowacje. Nie jestem najlepszym graczem pod tym względem, ale zawsze staram się tworzyć sytuacje i podawać jak najlepiej do kolegów z drużyny. Jeśli opuszczę swoją pozycję, wiem, że kolega z drużyny będzie mnie asekurował. Takie coś stwarza więcej rozwiązań. To mój styl, ale prawdą jest, że zależy to również od trenera i od tego, czy chce, abym wystąpił do przodu. Zależy to również od systemu. Jeśli gramy z trzema środkowymi obrońcami, wolę wejść do pomocy. Gdy gramy czwórką z tyłu, nie ma nikogo, kto mógłby mnie osłaniać. Mogę więc zrozumieć opinie niektórych trenerów. Ważne jest, aby dostosować się do każdej sytuacji, każdego meczu i każdego przeciwnika. Jeśli trener podejmie decyzję taktyczną, musisz to uszanować. Ale poza tym ważne jest, aby pozostać kreatywnym.

bundesliga.com: Jaka jest Twoja opinia o Alphonso Daviesie i sposobie, w jaki gra jako lewy obrońca?

Guerreiro: Mamy różne style. Jest bardzo, bardzo szybki - ja nie jestem. Ogólnie jest bardzo dobrym graczem. Dobry technicznie, dużo biega po skrzydle. Rzadko wchodzi w środek pola, ale swoim bieganiem stwarza wiele okazji. Mój styl polega bardziej na stwarzaniu niebezpieczeństwa przez wchodzenie do środka i przez moje podania. Mógłbyś też porównać mnie z Angelino. To kolejny bardzo dobry zawodnik, z wieloma umiejętnościami ofensywnymi. Jest zawodnikiem, który często dośrodkowuje. Wszyscy mamy różne style, ale moim zdaniem każdy ma dobre cechy. To podnosi poziom Bundesligi.

bundesliga.com: Niedługo będzie też Der Klassiker przeciwko Bayernowi. Czego się spodziewasz?

Guerreiro: Wiemy, że nasze nadzieje na tytuł się skończyły. Teraz musimy mieć nadzieję na awans na wyższe miejsca. Będziemy ciężko walczyć. Częścią tego jest oczywiście uzyskiwanie dobrych wyników przeciwko dużym zespołom. Postaramy się je pokonać. Niestety, w ostatnich latach nie zawsze się to udawało, ale zawsze staramy się grać jak najlepiej i konkurować z nimi. Jestem przekonany, że kiedyś się nam to uda.

bundesliga.com: Co sprawia, że ??Bayern odnosi taki sukces?

Guerreiro: To duża drużyna. Pokazują to każdego roku - zarówno w Bundeslidze, jak i w Lidze Mistrzów. To oczywiście bardzo nam utrudnia. Ale to pokazuje jakość drużyn w Bundeslidze. To potwory na boisku. Bayern ma bardzo dobrych zawodników w wyjściowej jedenastce, ale także na ławce. I zawsze zatrzymuje swoich najlepszych zawodników. A oni znają się na grze - wiedzą jak grać piłką, jak ją odbierać, jak grać do Lewandowskiego. To, moim zdaniem, robi różnicę.

bundesliga.com: Czy obrońcy stali się ważniejsi?

Guerreiro: Tak, to pozycja, która zyskała na znaczeniu. Marcelo miał kilka niesamowitych sezonów na tej pozycji. Dzięki niemu mówimy teraz więcej o tej pozycji. Ale każda pozycja jest ważna w zespole. Teraz jest większa odpowiedzialność niż w przeszłości. Wtedy gracze byli po prostu zobowiązani do obrony i utrzymania swojej pozycji. Dzisiaj musisz zaoferować coś ofensywnego. Jest to konieczne, aby rozbić przeciwnika.

bundesliga.com: Revierderby już wkrótce. Czego się spodziewasz?

Guerreiro: Tak, to jeden z najważniejszych meczów roku. Niestety, nie będzie z nami żadnych fanów. Ale wiemy, że będą nas wspierać w swoich domach. I że będą na nas czekać po meczu. Wiemy, że spodziewają się, że wygramy z Schalke. Wygraliśmy w zeszłym roku u siebie i byliśmy bardzo szczęśliwi. Spróbujemy to powtórzyć. W tej chwili oni są w złej pozycji, my również mamy swoje problemy, więc obie drużyny będą zdeterminowane, aby wygrać. Mam nadzieję, że to my wygramy.

bundesliga.com: Czy byłbyś zadowolony, gdyby Schalke spadło z ligi, czy może jest to rywal, którego wolałbyś zatrzymać w Bundeslidze?

Guerreiro: Myślę, że najlepiej by było gdyby pozostali w Bundeslidze. W przeciwnym razie w przyszłym sezonie nie będzie żadnych meczów derbowych. Myślę, że niektórzy kibice byliby tym rozczarowani. Oczywiście są też tacy, którzy byliby zadowolony z ich degradacji. Ale jeśli chodzi o intensywność rozgrywek ligowych, intensywność meczów, dobrze by było, gdyby pozostali w Bundeslidze. Mimo że to nasi rywale.

bundesliga.com: Czy możesz powiedzieć o przeciwnikach w Lidze Mistrzów, Sevilli?

Guerreiro: Znam ich dobrze. Wcześniej oglądałem mecze Sevilli. To bardzo dobry zespół, który gra świetną piłkę nożną. Musimy się do tego dostosować i robić to, co w naszej mocy. Nasza pozycja w tabeli nie jest ważna, podobnie jak ich pozycja w tabeli. Są dwa mecze i mogą one wyglądać zupełnie inaczej niż reszta sezonu.

bundesliga.com: Może nie mają największych nazwisk, ale są dobrym zespołem. Zgodziłbyś się?

Guerreiro: Tak, przyzwyczaili się do wygrywania Ligi Europy. Znają bardzo dobrze europejskie rozgrywki, ale my też. Ostatnio mieliśmy jednak problemy z przejściem 1/8 finału. Ale w tej chwili jesteśmy skupieni na naszej pracy.

bundesliga.com: Jak opisałbyś obecną sytuację BVB?

Guerreiro: ??Nie jesteśmy w najlepszej sytuacji. Ale musimy się podnieść, damy z siebie wszystko w nadchodzących meczach. Na pewno mamy możliwości. To tylko kwestia mentalności. Ale na boisku wszyscy są zmotywowani i zawsze jesteśmy bardzo rozczarowani, gdy przegrywamy. Trudno jest spojrzeć na tabelę i zobaczyć, że jesteśmy na miejscu szóstym lub siódmym. Ten sezon jest trudny. Postaramy się zrobić wszystko, co w naszej mocy.

bundesliga.com: Jaka jest Twoja opinia o Youssoufie Moukoko?

Guerreiro: Ma niesamowitą jakość. Potrafi bardzo dobrze wykańczać sytuacje. Jest również bardzo szybki. Zdobył już dwa gole, co jest niesamowite jak na 16 lat. Ale myślę, że potrzebuje czasu, aby dostosować się do naszej gry i naszej piłki nożnej. Trenuje z nami prawie od początku sezonu. Poznaje więc swoich kolegów z drużyny. To wszystko jest dla niego nowe. Przeciwnicy są inni, nie mają już 19 czy 20 lat. Więc jest to dla niego wyzwaniem. Ale jest bardzo dobry i jestem pewien, że pokaże to w nadchodzących latach. Póki co jesteśmy bardzo zadowoleni z jego występów. Potrzebuje jednak czasu, aby popracować nad sobą.

bundesliga.com: Jesteś graczem, o którym nie mówi się dużo. Czy to cię w ogóle frustruje?

Guerreiro: Nie do mnie należy osądzanie. Znam swoje cechy. Ci, którzy dobrze rozumieją piłkę nożną, też je znają. Moi koledzy z drużyny je znają i to jest dla mnie najważniejsze. Dla mnie liczy się to co sądzą oni i moi trenerzy. Nie próbuję pokazać się wszystkim za wszelką cenę. Staram się po prostu być sobą.

bundesliga.com: Pewnie nie możesz doczekać się mistrzostw Europy.

Guerreiro: Tak, i mam oczywiście nadzieję, że uda nam się utrzymać mistrzostwo Europy. Jeśli raz je wygrywasz, chcesz wygrać je drugi raz. Będziemy bronić tego tytułu z odwagą i sercem. Jesteśmy w trudnej grupie - z Niemcami i Francją. Mecze będą świetne i bardzo intensywne. Każdy pojedynek jest ważny.

bundesliga.com: Czujesz, że Portugalia ma dobry zespół?

Guerreiro: Tak, wierzymy w siebie. Kiedy wyjdziemy na boisko, będziemy w pełni zdeterminowani i będziemy szukać zwycięstwa w każdym meczu. Mimo że nie zawsze mamy najlepsze wyniki, zawsze radzimy sobie dobrze. Jako mistrzowie będziemy starać się bronić tytułu za pomocą wszystkiego, co mamy. To właśnie zamierzamy zrobić.

Źródło: www.bundesliga.com / Foto: www.bvb.de / Foto:
0 komentarzy ODŚWIEŻ

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 19 15 3 1 48
2. Bayer Leverkusen 19 12 6 1 42
3. Eintracht Frankfurt 18 11 3 4 36
4. VfB Stuttgart 19 9 5 5 32
5. RB Lipsk 19 9 5 5 32
6. FSV Mainz 19 9 4 6 31
7. VfL Wolfsburg 19 8 4 7 28
8. Werder Brema 19 7 6 6 27
9. SC Freiburg 19 8 3 8 27
10. Borussia Dortmund 19 7 5 7 26
11. FC Augsburg 19 7 4 8 25
12. Borussia Mönchengladbach 18 7 3 8 24
13. Union Berlin 18 5 5 8 20
14. FC St. Pauli 18 5 2 11 17
15. TSG 1899 Hoffenheim 18 4 5 9 17
16. 1. FC Heidenheim 19 4 2 13 14
17. Holstein Kiel 19 3 3 13 12
18. VfL Bochum 18 2 4 12 10
cała tabela
shoutbox
dawid2468
dawid2468 godzinę temu

Te 4 mecze Sahina w tym roki to gwóźdź do trumny i brak ligi mistrzów. Jal można było tak długo go trzymać, a tak szybko zwolnić Fravre? W Bayernie Sahina zwolniliby już w listopadzie. Teraz byleby nie spaść do drugiej BL co wcale nie kest śmieszne, zaangażowanie naszych piłkarzy nawet w Guardioli do końca tego sezonu będzie minalne, bo o co tu grać? O nic. Ja już kazdego meczu nie oglądam tylko sledze wyniki bo nie warto

artur1973
artur1973 Dzisiaj, 00:47

Najbardziej śmieje się z tego że kilka osób, które teraz krytykują strasznie BVB wyzywało mnie od czci i wiary, jak pisałem że po meczu z Mainz coś we mnie pękło. Przegrana w finale z Realem była wkalkulowana w koszty. Przegrana mistrzostwa w meczu z Mainz uświadomiła mnie że BVB nie dorosło by konkurować z moją rodziną. Oni nie są tego warci. Siedzę teraz na Teneryfie z rodziną i zwijam boki ze śmiechu z całego syfu, który narodził się w Dortmundzie. Niestety można było mówić po stokroć i jak grochem o ścianę. Watzke ze swoją koncepcją nie wiadomo czego doprowadził ten klub do zapadu. Jak to możliwe, że klub pozwala frajerzynie z Monachium być jakimś konsultantem, który nic nie robi nic nie pomaga a teraz mówi, że w BVB jest źle? Jak można zatrudniać gościa, który o trenowaniu nie ma bladego pojęcia? Dobrego ciągle dusigroszstwo ciągle lizanie dupy Gelsenkirchen i Monachium. Dosyć panowie, dosyć. Nie mam ochoty na takie ?zabawy? ani dziś ani jutro. Dlatego jestem tylko zwykłym obserwatorem

wola
wola Wczoraj, 22:39

no właśnie, dlatego takie decyzje powinni podejmować bezpośrednio trener z dyrektorem sportowym, a nie skłócona 5-osobowa Elefantenrunde. Nie można grać 3 obrońcami mają w kadrze 3 ŚO. Np. teraz Schlotter ma czerwoną kartkę, Sule jest kontuzjowany, a Anton ciągle niedomaga.

libero180
libero180 Wczoraj, 22:27

Nie chce nikogo obrażać ale trzeba być idio*** żeby kupować Couto na prawa obronę i myśleć ze on się tam nadaje do gry ,po co był tak drogi transfer. Przypomnijmy historie gdzie grał najlepiej Hakimi.Jak kupujesz zawodnika za 25 i znasz jego charakterystykę to ustawiasz pod niego skład i zamiast Beier kupujesz kolejnego środkowego obrońcę i grasz na 3,w razie czego masz 4 na zmianę i ewentualnie 5 z rezerw czy kogoś młodego.

wola
wola Wczoraj, 21:57

być

wola
wola Wczoraj, 21:57

Couto miał być PO, jako PO on nie istnieje. Drewniany Ryerson jest od niego o klasę lepszy. Za to byłby świetnym wahadłowym. Ale BVB raczej nie będzie grała w takim ustawieniu.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:46

Statystki Couto jak ktoś nie wie ,dalej będziecie pisać ze on taki słaby. pbs.twimg.com/media/GiKYW0IW0AAQtYD?format=jpg&name=large

wola
wola Wczoraj, 21:34

Ryersona można porównać do Schmelle. Pamiętam jak Jurgen wyciągnął go z rezerw BVB. @Wojtyła z Dortmundu Dla Kloppa najważniejsza była drużyna i ciągle stawiał na te same nazwiska, bo innych nie miał. Nawet mając takich zawodników jak: Schmelzer, czy Grosskreitz można zdobyć Meiterschale.

wola
wola Wczoraj, 21:16

libero180 Jude to jest w ogóle inna historia. Ja też oglądam często Real ze względu na Juda i Angelottiego też. Bellingham w BVB nie wyglądał źle fizycznie. Bez przesady. On już w BVB był jednym z najlepszych na świecie.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:13

Ja wiem, że nie powinno się wracać do przeszłości ale gdzie się podziała BVB której boki obrony zasuwały przód tył i dawały nam wiele radości

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Bensa tez moim zdaniem jest zbyt słaby na BVB

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Dla mnie obydwa boki obrony powinny zostać wzmocnione, ktoś mnie tu zgani że Ryerson walczy itd ale samą walką to on może nadrabiać w Unionie a nie BVB, gdyby go porównać do Piszczka czy Hakimiego to Norweg wypada w tym porównaniu zdecydowanie najgorzej

wola
wola Wczoraj, 21:09

Guirassy i Haller też nie grzeszyli zdrowiem przy podpisywaniu kontraktu. BVB uwielbia takie wyzwania. Tu pasuje tylko jedno słowo. Wahnsinn.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:08

Każdy pisze ze nasi zawodnicy źle wyglądają to jest fakt na przykładzie Bellinghama mam potwierdzenie on w BVB nie wyglądała nawet w połowie tak dobrze jak w Realu a oglądam każdy mecz jego, pod względem przygotowania fizycznego to jest kolosalna różnica.

wola
wola Wczoraj, 20:54

Nmecha przyszedł do BVB już kontuzjowany. Przez rok dochodził do formy i teraz zaczyna się ''powtórka z rozrywki.'' Niektorzy może jeszcze pamiętają, ''60 minut na godzinę''.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:38

ŚP też słabo wygląda

wola
wola Wczoraj, 20:19

chyba, że chcemy być w środku tabeli.

wola
wola Wczoraj, 20:18

Nmecha jest jak na piłkarza bardzo wysoki. Nie wiem, czy jego kolana są w stanie znieść takie obciążenia, a szczególnie na ''szóstce''. Bensa, max. jako zmiennik. Moim zdaniem BVB powinna szukać LO.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 20:09

na ten moment nie mozna jeszcze skreślić nikogo z transferów no może oprócz grossa bo ten już jest stary ale poza nim reszta jest do oszlifowania. Ja bym np. po ostatnim sezonie w życiu nie powiedzał, że nmecha i bensebaini zaczną dobrze grać

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:05

Beiera bym nie skreślał jeszcze. Od kilku lat nie mamy trenera z prawdziwego zdarzenia, który potrafiłby wyciągnąć coś więcej z zawodników. I to też jest problem. Terzic jechał na Haalandzie, Bellinghamie i Sancho, oni od razu dali jakość drużynie. Wybaczcie, ale Gittensowi sporo do Nich (jeszcze) brakuje. Haaland i Bellingham właściwie od razu stali się graczami na których opierała się cała gra.

wola
wola Wczoraj, 19:59

Zgadza się. Schurle, albo Schulz, nie mówiąc o ostatnich jegomościach typu Beier albo nawet Nmecha(30 mln???). Kontrakt 14 mln dla Sule.

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:47

U nas problem jest taki, ze nawet jak damy jakis (heh) konkretny pieniadz, to nie dajemy go na jakosciowego grajka, tylko jakas parowe, ktorej wyszedl jeden sezon i nagle och ach. a jeden sezon to wiecie.. nawet i polskim druzynom w europie czasem wyjdzie...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Co do mlodych, to tez juz chyba powoli tracimy te umiejetnosc...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Beier jest totalnie niewidoczny, Anton z Grossem potrzebni jak kurtyzanie majtki. Co do Guirassyego bylem sceptycznie nastawiony, zwlaszcza, ze kosi pieniadze za kontrakt jak za zboze, ale w meczach widac, ze gosc jest ambitny i totalnie nie pasuje do tej naszej amatorszczyzny.

wola
wola Wczoraj, 19:45

nie to chyba 55 jest

wola
wola Wczoraj, 19:42

Oczywiście, że problemem są transfery. BVB od kilku lat robi transfery dla samych transferów. 1. Młodych, żeby na nich zarobić 2. takich, którzy wyróżniali się w innych klubach. Nasze letnie transfery zrobione przez Kehla były perfekt. Beier, Couto, Anton, Gross i Guirassy to były top-nazwiska, ale w ubiegłym sezonie. Ale czy my ich potrzebowaliśmy? Couto i Beiera na pewno nie. 30+25=75 mln poszło się jeb....

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:38

Dokładnie

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:35

Kiedys smiali sie niektorzy, jak kilka lat wstecz pisalismy, ze zmierzamy wlasnie do tego punktu, w ktorym teraz jestesmy. Dzis piszemy, ze jak nic sie nie zmieni to sie spotkamy na derbach ze smerfami, dzis moze sie wydawac smieszne i nierealne, ale jak to mowi klasyk: potrzymaj mi piwo.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:35

Tylko, że dobry i doświadczony trener miałby swoją wizję i swoje oczekiwania personalne, a to już nie leży w kategoriach Echte Liebe :)

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:32

Najzabawniejsze jest to, że na odpady z Monachium Watzke pieniądze ma, ale na dobrego, doświadczonego trenera już nie.

statystyki
Użytkownicy online: Gerard, TytanowyTerzic, DD102
Gości online: 111
Zarejestrowanych użytkowników: 10233
Ostatnio zarejestrowany: deblin12@onet.pl
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem