Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Borussia Dortmund przegrywa z Bayerem Leverkusen

19 stycznia 2021, 20:26, FilipBVB
Borussia Dortmund przegrywa z Bayerem Leverkusen

Piłkarze Borussii Dortmund słabo zaprezentowali się na BayArenie w Leverkusen, co poskutkowało porażką 1:2. Jedynego gola dla BVB strzelił Julian Brandt.

W pierwszych kilku minutach dortmundczycy próbowali naciskać na gospodarzy i zagrozić ich bramce. Mimo tego to Bayer Leverkusen jako pierwszy trafił do siatki. W 14. minucie Leon Bailey fantastycznym podaniem uruchomił Moussę Diaby'ego, który posłał piłkę pod nogą kładącego się Romana Bürkiego. Od tego momentu gra Borussii kompletnie siadła. Zawodnicy Petera Bosza stwarzali sobie kolejne okazje bramkowe, których nie potrafili przełożyć na gole i do przerwy na tablicy wyników widniał rezultat 1:0.

Po zmianie stron podopieczni Edina Terzicia dążyli do wyrównania. Lukas Hradecky w końcu skapitulował w 67. minucie, kiedy strzał sprzed pola karnego oddał były piłkarz Leverkusen, Julian Brandt. Po tym trafieniu Czarno-Żółci chcieli pójść za ciosem, ale na próbach się skończyło. W 80. minucie niepoukładana defensywa Dortmundu sprokurowała groźną kontrę Bayeru, którą na bramkę zamienił Florian Wirtz. W końcówce goście niemrawo próbowali wyrównać, natomiast gospodarze starali się przypieczętować zwycięstwo kolejnym golem. Ostatecznie spotkanie zakończyło się zwycięstwem Leverkusen 2:1. W doliczonym czasie gry piątą żółtą kartkę w sezonie obejrzał Thomas Delaney, przez co Duńczyk nie zagra w najbliższym meczu z Borussią Mönchengladbach.

Bundesliga, 17. kolejka
BAYER LEVERKUSEN – BORUSSIA DORTMUND  2:1 (1:0)

Leverkusen: Hradecky – L. Bender, Tah, Tapsoba, Wendell (60. Sinkgraven) – Aránguiz (69. Demirbay) – Wirtz, Amiri – Diaby, Alario (69. Schick), Bailey
Rezerwa: Grill, Lomb, Dragovic, Jedvaij, Fosu-Mensah, Gedikli
Trener: Peter Bosz

BVB: Bürki – Meunier, Akanji, Hummels, Guerreiro – Bellingham (83. Moukoko), Delaney – Sancho (73. Reyna), Reus (89. Tigges), Brandt – Haaland
Rezerwa: Hitz, Morey, Dahoud, Schulz, Reinier, Piszczek
Trener: Edin Terzić

Gole:
1:0 Diaby (14., Bailey)
1:1 Brandt (67., Guerreiro)
2:1 Wirtz (80., Diaby)

Sędzia: Felix Zwayer (Berlin)
Żółte kartki: Bailey, Diaby – Hummels, Delaney
Stadion: BayArena (Leverkusen)
Widzów: –

Źródło: www.borussia.com.pl / Foto: www.bvb.de / Foto:
41 komentarzy ODŚWIEŻ
19 stycznia 2021, 22:29
KATASTROFA
2 0
19 stycznia 2021, 22:30
To Wyszło żydzenie za Sancho,United dawali 90mln trzeba było wziąć to nie No za mało,za dembele było 130 Sancho to nawet więcej wart,to się posramy jak w letnim okienku odejdzie i Sancho i Haland :)
0 -1
19 stycznia 2021, 22:43
Taa, Sancho z Haalandem pójdą do Anglii i po kilku takich meczach jak dzisiejszy ich zjedzą tamtejsze media.
0 0
19 stycznia 2021, 22:51
O ile Sancho na pewno wróci do Anglii,tak haland raczej pójdzie gdzie indziej,w każdym bądź razie za Sancho jak teraz dostaniemy 60mln to będzie wszystko,nie dość ze mniej to jeszcze widać ze głowa gra gdzie indziej,jeszcze jakby poszedł w tamtym okienku to pół biedy,bo został haland jakieś zastępstwo można było ściągnąć,a tak jak i jeden i drugi odjedzie w ciągu jednego okienka to jesteśmy w dupie o ile Sancho już jest pewnie dogadany z Bvb to odejście Halanda jest nie wiadome,ale nie zapominajmy,ze jego Agentem jest Raiola który dawno nie dostał żadnej grubej prowizji za transfer ;)
0 0
19 stycznia 2021, 22:30
Szkoda słów
1 0
19 stycznia 2021, 22:33
Bardzo dobry mecz w wykonaniu Borussi. Zawodnicy klasy światowej, zmotywowani i z odpowiednim mentalem. Bramkarz Burki to top3 na świecie. Wyjmował wszystko go się dało. Munier przerasta cała bundeslige, robi na wahadle co chce i jest nie do zatrzymania. El kapitano Rojs wiadomo stalowa psychika i jak zawsze udźwignął psychicznie mecz. Czekam już na mecz z Borussia M.
6 0
20 stycznia 2021, 20:00
Wyczuwam duże pokłady sarkazmu nieświadomego.
0 0
19 stycznia 2021, 22:34
Co do Reusa- rozumiem że trener chce mu pokazać zaufanie, ale nie powinien mieć nietykalnej pozycji. Jak mu nie idzie tak jak dziś- powinien być zmieniony. Dodatkowo Reus sam powinien zaproponować oddanie karnych Haalandowi.

Z drugiej strony jest Bellingham który gra bardzo dobrze, a mimo tego jako pierwszy schodzi na ławkę
5 0
19 stycznia 2021, 22:52
Bellingham nie wytrzymuje tego tempa i intensywności. Zauważ, że przy zbliżeniu kamery na niego widać jak ciężko oddycha. On jeszcze nie wszedł na odpowiedni pułap fizyczny bo za 5 miesięcy dopiero skończy 18 lat. Taka zmiana to konieczność. Mega utalentowane dzieciaki to wciąż dzieciaki.
3 0
19 stycznia 2021, 23:32
Szczerze to nie przyglądałem się aż tak dokładnie. Jeśli faktycznie chodzi o kondycję- szkoda, bo podoba mi się to co chłopak prezentuje na boisku.
2 0
19 stycznia 2021, 22:34
Bramka na 1:0 pokazała jak bardzo piłkarze było zaangażowani w ten mecz... Niestety
1 0
19 stycznia 2021, 22:37
Nie rozumiem zmiany formacji w końcówkach. Po co wprowadzać 2 napastnika kosztem środka pola, gdy później nie ma kto przenieść piłki do przodu. Taka sama decyzja drugi mecz z rzędu i takie same słabe skutki.
2 0
19 stycznia 2021, 22:44
W kolejnym meczu powinien nastapić jakis wstrzas. Reus powinien zajac wygodne miejsce na lawie a na boisko powinien wejsc Moukoko - na skrzydło, jak kiedyś Lewy w Lechu.Brandt na 10, ewentualnie na 8 choć już nie wiem na jakiej pozycji powinien grać ten gość. Martwi fatalna forma Rafaela. Z Mainz też byl cieniem samego siebie.
Burki jest za słaby na BVB. Mysleli ze go zbuduja a tu lipa. On nie przeskoczy pewnego poziomu. To co oglądamy to jego sufit. Z Mainz piłka na reku i wpada - wiele takich bramek puscil. Dzis mial szanse obronic kiepski strzal Diabiego na 1:0 ale to wpadlo. Juz lepszym bramkarzem jest gosc z Mainz.
9 0
19 stycznia 2021, 23:29
Też mi wpadło do głowy żeby wypróbować Moukoko na skrzydle, zwłaszcza przy kontuzji Hazarda.
1 0
20 stycznia 2021, 08:48
Kto miałby ten wstrząs zrobić? Obecny zarząd? Nie sądzę. Niestety dopóki w klubie nie zmieni się ogólne nastawienie, a ono jest takie, że najważniejsza jest tylko kwalifikacja do CL bez względu na wszystko inne w tym momencie jest mało dla nich bo udają wieczne ofiary co niestety przekłada się na ambicje BVB, która z sezonu na sezon jest coraz niższa.
1 0
19 stycznia 2021, 22:47
Uważam że powinniśmy zmienić bramkarza, burki nie daje nic ekstra od siebie A w dodatku puszcza bramki które śmiało można było obronić. Przeciez dzis oba strzaly lecialy praktycznie w niego!!!
8 0
19 stycznia 2021, 23:42
Hitz nie byłby gorszy dziś, ale niestety pewnie nie byłby też dużo lepszy.
0 0
20 stycznia 2021, 00:42
Bronienie to jedno, ale jak on tak będzie wykopywał idealnie do przeciwnika to drugie
0 0
20 stycznia 2021, 19:59
Na to bym niestety nie liczył. Burki to jest bramkarz co najwyżej w miejsce Hitz'a, a nie jako nr jeden w takim klubie za jaki chce uchodzić BVB, a aktualnie nie jest.
1 0
19 stycznia 2021, 23:04
Jak wyrównali na 1-1 i za chwilę mogli wyjść na prowadzenie pomyślałem sobie, że napiszę iż w piłce możnej liczy się to co w sieci a nie noty za styl, punkty za wiatr czy belkę startową. Tym razem jednak piłka okazała się sprawiedliwa... Wygrała drużyna, która chciała wygrać i która powinna do przerwy zamknąć mecz. Tak jak już ktoś napisał, chyba ta formuła BVB wyczerpała się już. Siłą inercji parę sezonów ery post Kloppa udało się zagrać na przyzwoitym poziomie. Ale chcą mieć znów sukcesy trzeba zmienić wszystko poczynając od sterników na grajkach kończąc. Przede wszystkim trzeba zmienić mentalność i postawić sobie cel. Wygrywanie trofeów. Inaczej piłkarze pokroju Sancho czy Haalanda będą myśleli tylko o tym aby się wypromować i uciec gdzieś gdzie te sukcesy będą dla nich realne. Do tego młody ambitny trener (Ameryknain z Salzburga chociażby). Inaczej wesoły Romek znów będzie wpuszczał co leci a Mats będzie co raz częściej nawijany ja dziecko przez kogoś takiego jak ten Murzynek z Leverkusen. Kapitan może zostać ale jedynie jako łącznik między tym co kiedyś i nowym. Oczywiście na ten czas ławka to wszystko co bym mu dał.
0 0
19 stycznia 2021, 23:13
Uwaga mam ogłoszenie (niektórzy pewnie się bardzo ucieszą). To jest mój ostatni komentarz w tym sezonie*! Taki mój protest z d***, który nic nie wnosi.
*chyba że nastąpi zdecydowana poprawa na lepsze

Generalnie mam już dość komentowania tego cyrku. Powoli odechciewa mi się też oglądać te popisy. Ile razy można patrzeć na tych samych clownów, którzy prezentują raz za razem te same popisy cyrkowe? Mam po prostu dość, jestem wypalony tak jak co poniektórzy.

Generalnie to jest tak, że jak ma się pisklaki to trzeba je wychować. Ale jak nie ma rodziców - to zdychają z braku pokarmu. Do tej alegorii jeszcze wrócę za chwile, kiedy pozwolę sobie raz jeszcze, po raz ostatni, podsumować indywidualnych piłkarzy i pozycje na boisku.

Co do meczu to nie trzeba dużo pisać. Każdy widział że Leverkusen (czy tak jak niektórzy piszą złośliwie neverkusen) było zdecydowanie lepsze. Po pierwsze piłkarsko, po drugie bardziej ambitne i bardziej chciało wygrać.

Generalnie z przykrością muszę stwierdzić, że się myliłem i muszę przyznać rację co poniektórym. Ta "drużyna" jest zwyczajnie słaba (w cudzysłowie bo drużyny tak naprawdę nie ma, czy jak to mawiał klasyk: istnieje tylko teoretycznie). Hummels, Reus, Burki, Meunier, Guerreiro, Delaney, Can .... - to słabiaki. Przebrzmiałe gwiazdy które stały się czarnymi dziurami, które wchłaniają resztki dawnego blasku BVB. I na czymś takim pan prezes chce budować drużynę - fajnie, powodzenia.... ja już odpadam (ze łzami w oczach), ale odpadam. Brak transferów = brak pucharów = brak kasy ... ale to już kiedyś pisałem.

Optymistycznie można powiedzieć że stoimy w miejscu. Ponieważ jestem pesymistą uważam że się cofamy, i jeszcze kilka lat COVID-a (a na pewno jeszcze trochę potrwa = mecze bez kibiców) i Borussia podąży ścieżką Stuttgartu, HSV, Werderu czy obecnie schalke. W najlepszym razie czeka ich ścieżka Stuttgartu - po awansie walka o środek tabeli.

Edin Terzić? To nie jest trener tylko opcja tymczasowa. On ich nie nauczy gry, nauczył ich tylko walki (której dziś nie było widać). Efekt nowej miotły wygasł? Mam nadzieję że nie, bo będzie wielka smuta za kilka miesięcy.

Liga? Generalnie w weekend przegrali Mistrzostwo, dzisiaj? - prawdopodobnie przegrali wicemistrzostwo (Lipsk, i bayer raczej na pewno skończą sezon nad nami). W piątek gra o wszystko - gra o LM i być może europejskie puchary. Może z ciekawości obejrzę sobie ten mecz jeszcze (kolejny cyrk i clowni), ale to już nie będzie priorytet - jak ktoś będzie mnie chciał wyciągnąć na piwo to wolę to niż mecz (co do dzisiaj było nie do pomyślenia).

I na zakończenie ocena poszczególnych formacji i piłkarzy:

Formacje: bramka - poziom Ekstraklasy Polskiej i to takiej drużyny co najwyżej ze środka tabeli
obrona (w tym boki) - co to obrona?
pomoc - poziom Ekstaklasy Polskiej - środek tabeli
skrzydła - obecnie poziom Ekstaklasy Polskiej (topowe kluby typu legia), z potencjałem na poziom 3-4 miejsca w Bundeslidze
atak - Haaland poziom 2 miejsca w BL, reszta? jaka reszta?

Piłkarze:
Burki: generalnie gość idealnie pasuje do Borussii Freiburg, tzn. Borussii Dortmund. Idealny poziom ten sam. Freiburg = Borussia D. I tak na lepszego BVB nie stać
Meunier - wydaje się że gra lepiej ostatnio - ale to są pozory. Po prostu cała reszta dostosowała się do jego poziomu i nie wygląda już tak tragicznie jak jeszcze kilka tygodni temu.
Akanjj - cóż... nie widziałbym go nawet w Wieczystej Kraków, ale trzeba przyznać, że obecnie jest najlepszym środkowym obrońcą Borussii Dortmund. Przykre, ale prawdziwe.
Hummels - czyli to co już pisałem właściwie mogę powtórzyć: czarna dziura, która kiedyś była piękną gwiazdą ale wygasła, i wchłania resztę blasku z dawnych lat. Nic dziwnego że gra w Borussii - z taką formą i za kilkanaście milionów rocznie też bym zagrał tak jak on.
Guerreiro - jak drużyna gra, on też gra. Jak nie idzie, jemu też. Jest jak kameleon - umie się dostosować - ale trzeba przyznać, że w całej formacji defensywnej (boki obrony + środek) to najlepszy piłkarz BVB
Can - walczak, ale podobnie jak Guerreiro - on ich nie pociągnie
Delaney - poziom duńskiej ligi, mógłby sobie tam wrócić i pograć. Podobnie zresztą Dahoud.
Bellingham - wracając do alegorii o ptakach. Ten człowiek ma talent i ja go dostrzegam, ale nauczyłby się czegoś obok takich piłkarzy jak dawny Sahin, dawny Gundogan, może nawet Kehl na boisku. A kto go ma nauczyć ustawiania się, gry, jak w środku pola nie ma lidera - kreatywnego rozgrywającego, który pociągnie tą grę? Powoli umiera bez rodziców i pokarmu jak pisklak.
Brandt - dla mnie to jest piłkarz środka pola, gdyby tam grał i się rozegrał - może coś by z niego było, ale generalnie też jest bez formy, Borussia go przerosła jak Schurrle czy gotze.
Reyna - pisklak
Reus - czarna dziura... generalnie to bardzo inteligentny i kreatywny piłkarz, ale gra jakby miał depresję. Podtrzymuje to co napisałem w weekend - przydałby mu się odpoczynek z miesiąc poza zawodowym footballem. Gość jest wypalony i coraz bardziej sfrustrowany. Niech sobie wyjedzie z rodzinką pod palmy, zapomni o Borussii a Borussia o nim, może jakby wrócił to zdołałby w marcu uratować jeszcze puchary na przyszły sezon.
Sancho - generalnie chłopak ma niesamowity talent, ale ma totalnie wyje**** na ten klub. I gdybym to ja był prezesem, to podszedłbym dzisiaj do niego po meczu, poklepał po plecach i z uśmiechem na ustach powiedział: "Słuchaj Jadon. Widzę że masz wyj***** na nasz klub, ale wiem, że masz wielki talent. Dlatego albo zaczniesz grać jak na ciebie przystało, przykładać się do gry i myśleć na boisku, albo też będę mieć wyj***** na Ciebie w lecie i zostaniesz z nami do 2023 roku - albo na boisku, albo na ławce lub trybunach. A potem rób sobie co chcesz. Decyzja należy do Ciebie".
Haaland - ponownie opowieść o pisklaku. Zdycha bez pokarmu (podań) których po prostu nie ma, a jest jeszcze za młody i nie obrósł w piórka (nie jest na tyle dobrym piłkarzem - jak np. lewandow$ki), żeby odlecieć (stworzyć sobie sytuacje) i samodzielnie zdobyć sobie pokarm (bramki).

Do zobaczenia kiedyś i dziękuje za wszystkie łapki w górę i pozytywne komentarze. Z częścią z was się zgadzam, z częścią nie, ale fajnie toczy się merytoryczne dyskusje, a część to obecny poziom BVB. Tyle.
8 -1
19 stycznia 2021, 23:45
Myślę że Can da więcej gdy zacznie grać regularniej. Delaney to nie jest zły piłkarz ale jako rezerwowy, nie pierwszy skład. Waleczny, ale niestety zbyt surowy technicznie.

Co do Reusa- zwłaszcza pod koniec kadencji Favre wyglądał jakby popadł w depresję, oby to nie była prawda.
Co do Sancho- obserwowałem go od jakiegoś czasu. Moim zdanie to nie jest kwestia tego, że się nie stara, ale raczej źle się czuje w klubie. Młody piłkarz, inny kraj, inna kultura+ covidowa kwarantanna. Definitywnie tęskni za Anglią.
0 0
19 stycznia 2021, 23:48
Pozdrowienia Dargos. Pare razy ?poleciałeś? ale ja zreszta tez. Można kibicować nawet w niższych ligach (fantastyczni kibice St.Pauli czy TSV 1860 są tego przykładem). Ale ten sezon pokazuje jak poleciało wszystko na pysk. Od góry do dołu. Prezes bankier liczy tylko gotówkę. Teraz bez europejskich pucharów (po weekendzie będziemy na 7 miejscu) zakręca kurek i nie będzie nic poza Kindergarden. Zorc bez pieniędzy może sobie szukać młodzików. Klub z 80.000 średnia widzów zrobił drużynę amatorów. Terzic to nie żaden trener. Dziś pokazał ze nie ma pojęcia o piłce ściągając zamiast Reusa najlepszego na boisku Sancho, dzięki któremu coś dziś drgnęło. Skąpstwo sprowadziło nasz klub na manowce przeciętności. Nie ma żadnych perspektyw. Jeśli ktoś chce kibicować drużynie walczącej o trofea, musi zmienić klub. Ja nie mam żadnych złudzeń. To najgorszy sezon od czasu ostatniego sezonu Kloppa.
Jeszcze raz Dargos przemysl sprawę. Jak się komuś nie podobają Twoje wpisy, niech ich nie czyta. Proste.
2 0
20 stycznia 2021, 12:15
Akanji najlepszym obrońca ciekawe kiedy
1 0
19 stycznia 2021, 23:46
Zmiany kiści maści Favre'owskie.

PS. Nie wiem co wy chcecie od:
- Burkiego - gdyby nie on byłaby kompromitacja;
- Sancho - w tym meczu wreszcie wziął ciężar gry na siebie, a jak to robił i to skutecznie to... został zmieniony...(dramat). Fakt, strzały mu nie wychodziły, ale wola walki była wreszcie widoczna i wypracował kilka wybornych okazji kolegom.
Postawy Brandt'a (mimo strzelonej bramki) nie skomentuje. Trzeba być niewidomym, żeby ten synek grał po raz kolejny pełne 90 min.
0 0
20 stycznia 2021, 07:58
W zasadzie porażka BVB bez większego zaskoczenia tak naprawdę jedynym piłkarzem, którego można wyróżnić nie robiąc tego na siłę to Brandt, a reszta? Szkoda na nich strzępić klawiatury bo jak widać z taką bandą mentalnych przegrywów nawet Mourinho miałby problem, żeby wyciągnąć z nich maksimum. Tutaj żadne przeprosiny ze strony biegaczo-kopaczy BVB czy zarządu nie pomogą. Ten klub musi zmienić swoje podejście, żeby wrócić na właściwe tory np z czasów Kloppa. Teraz niestety Borussia Dortmund jest bardzo chimerycznym zespołem, który zamiast zrobić krok do przodu to on wiecznie się w tym rozwoju cofa.
0 -1
20 stycznia 2021, 09:28
/Pawelinho/ a czymże to Nasz As Brandt się wyróżnił (prócz strzelonym golem)?
0 -1
20 stycznia 2021, 09:46
flammen

Tymże na tle innych w miarę dobrze?!
0 0
20 stycznia 2021, 13:43
Czyli? Konkretnie. Bo prócz strzelonej bramki nie widziałem nic pozytywnego. Dlatego pytam.
0 0
20 stycznia 2021, 19:53
Przynajmniej był widoczny, walczył (co nie wielu w tym robiło aby przynajmniej się starać), strzelał (nie zawsze celne), zdobył bramkę, był bliski zdobycia gola na 1:2, ale faktycznie inny mecz oglądaliśmy skoro tego nie widziałeś.
0 0
20 stycznia 2021, 08:54
Tradycyjnie winny wszystkim nieszczęściom tego klubu jest tutaj Reus, ale może warto byłoby zwrócić uwagę że pan Hummels, oferujący niby w zamian taką mentalność i przywództwo, zamiast udzielać pouczających wywiadów - co powinniśmy, czego nie powinniśmy, i jaki to mamy grać dorosły futbol - mógłby czasem nie dawać się objeżdżać przeciwnikom jak pachołek, albo chociaż orientować się czy nie zostawia za swoimi plecami pustej autostrady do bramki.

Gdyby "najlepszy na boisku" Sancho trafił normalnie w piłkę, gdy wciął się niepotrzebnie w podanie Reusa do Bellinghama, to pewnie optyka po tym meczu byłaby inna. (Winny tej akcji pewnie też jest Reus? :D)
Edytowano dnia: 20 stycznia 2021, 08:58
0 0
20 stycznia 2021, 10:45
Widocznie oglądaliśmy inne spotkania
1 0
20 stycznia 2021, 11:35
Przypuszczam spore prawdopodobieństwo, że w obu spotkaniach które oglądaliśmy, Meunier przyjmował piłkę klatką do rywala a Brandt zaliczał stratę przy prawie każdym kontakcie. A to już są niezbite dowody na to, że Reus powinien oddać opaskę.
0 0
20 stycznia 2021, 14:40
Reus mnie nie interesuje bo akurat ja po nim nie jechałem wczoraj. Tylko ze Sancho był dla mnie jedynym piłkarzem (No może jeszcze Brandt), który zagrał na tle ogółu przyzwoite zawody
0 0
20 stycznia 2021, 19:57
Bigmac34

A to nie wiedziałem, że Reus zagrał świetne spotkanie i zapomniałem, że nie wolno go krytykować. Chyba zgłoszę się do programu tv "wybacz mi! Reus" bo niewdzięczny kibic śmiem krytykować kapitana, który w poprzednim mecz przestrzeli (spartolił karnego), a w meczu Leverkusen zagrał wręcz "świetne" i "wspaniałe" spotkanie (dla nie wtajemniczonych zagrał źle), a nie nie zagrał mhmmm.....
1 0
20 stycznia 2021, 09:00
gdzie był super strzelec Haaland żeby aby nie popadł w miernotę i nie przepadł
wczoraj tylko walił miny i machał rękami w piątek jak utopimy to pa top 4
0 0
20 stycznia 2021, 14:14
To nie zabrzmi zbyt racjonalnie ale skoro idzie nam tak jak idzie, to chciałbym zobaczyć w końcu coś innego, może formacja z dwoma napastnikami? Albo chociaż Moukoko za Reusa, Morey za Meuniera no i Reyna za Brandta.
0 0
20 stycznia 2021, 16:31
Dlaczego tak mało zmian . Hummels wczoraj ledwo biegał a trener go nie zmienia. Pod koniec meczu same faule wynikające z braku sił. Ja dałbym za niego Piszczka tak od 70 minuty. Dlaczego tak mało zmian. Kilku innych zawodników znikało na długi czas a tu żadnych zmian. Wpuszczenie Reiny podczas gdy trzeba było gonić wynik świadczy o tym ,że obecny trener powiela sposób myślenia Favra albo ławka jest taka słaba. Nasza młodzież niestety gra bardzo chimerycznie i gubimy przez to punkty. Coraz mniej jest fajnych akcji, częściej przejście obok meczu. Ponadto młodzi nie powinni grać pełnych 90 minut. Drużyna musi w najbliższym okienku transferowym się wzmocnić i to piłkarzami, którzy są wstanie udżwignąć ciężar gry na co dzień i niestety cześć obecnych piłkarzy będzie musiała odejść jeżeli chcemy walczyć o najwyższe cele. Inaczej będzie tak jak jest czyli nijako. Czekam z pewną obawą na piątkowy mecz.
0 0
20 stycznia 2021, 17:28
Niestety to niemożliwe. Nie pod kierownictwem HJW, który na lewo u prawo płacze ze przez pandemie Borussia straciła 75 mln euro . Już przebąkują ze może trzeba będzie sprzedać Sancho i niechaj Bóg Haalanda żeby pokryć straty. Wzmocnić to się mogą kolejnym 16-latkiem z Ajaxu
1 0
20 stycznia 2021, 20:01
artur1973

Idealnie w punkt.
0 0
20 stycznia 2021, 17:35
Muenier... jak on tyle lat sie w PSG utrzymał ten gosc jest tragedia... ale nam sie idaly transfery bocznych..
0 0

sklep z częściami samochodowymi online – iParts.pl

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 34 25 7 2 82
2. Bayer Leverkusen 34 19 12 3 69
3. Eintracht Frankfurt 34 17 9 8 60
4. Borussia Dortmund 34 17 6 11 57
5. SC Freiburg 34 16 7 11 55
6. FSV Mainz 34 14 10 10 52
7. RB Lipsk 34 13 12 9 51
8. Werder Brema 34 14 9 11 51
9. VfB Stuttgart 34 14 8 12 50
10. Borussia Mönchengladbach 34 13 6 15 45
11. VfL Wolfsburg 34 11 10 13 43
12. FC Augsburg 34 11 10 13 43
13. Union Berlin 34 10 11 13 41
14. FC St. Pauli 34 8 8 18 32
15. TSG 1899 Hoffenheim 34 7 11 16 32
16. 1. FC Heidenheim 34 8 5 21 29
17. Holstein Kiel 34 7 6 21 27
18. VfL Bochum 34 5 7 22 22
cała tabela
Partnerzy: Portal rolniczy, Portal ogrodniczy, Portal motoryzacyjny, CafeAnimal.pl, Offon.pl
shoutbox
mixdx
mixdx Wczoraj, 22:31

Popatrzyłem sobie na historię kontuzji Joba Bellinghama i musimy go wziąć. Chłop przez ostatnie dwa sezony opuścił 1 mecz tylko.

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 22:23

Trochę powinien zarząd się z nim liczyć jednak dupy im z płomieni wyciągnął

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 22:20

Szczerze to mi osobiście Doan się podoba choć widziałem go tylko kilka razy nie wiem jak było przez cały sezon ale powinni chyba obgadać sprawę z Kovacem jak chce grać i jakich piłkarzy by potrzebował

Le0n
Le0n Wczoraj, 21:44

Kapolini76 BVB niestety nie stać na Raphinię.

schranzmania
schranzmania Wczoraj, 21:44

Raphinia to była by bajka dla BVB, a co sądzicie o Ritsu Doan(ie) ?

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 21:42

ryś popieram ja mam swoje poglądy i na wybory pójdę choć kandydaci mi nie pasują ale to nie jest miejsce gdzie będę o swoich poglądach pisał raczej wolałbym tutaj poczytać o plotkach transferowych że np Raphinia z Barcelony idzie do nas bo to jego marzenie grać przed żółtą ścianą:)))))

ryś
ryś Wczoraj, 21:26

Pax między kibicami . Przypominam, że to portal dla kibiców. Polityka jest bardzo brudna i jak stwierdził kiedyś mój znajomy, notabene bardzo skromny i dobry człowiek "żeby iść do polityki, nawet tej lokalnej to trzeba być łobuzem, a nawet jak się nim jeszcze nie jest, to się nim na pewno zostanie". Umysł ludzki jest niepojęty i wymyśla takie scenariusze, że nawet sztuczna inteligencja tego nie zrozumie. Ponadto polityka to temat woda i zmienia się jak w kalejdoskopie. Jakkolwiek od wieków ewoluuje w jakimś tam stopniu, to zawsze dla zwykłego człowieka będzie zazwyczaj nieprzyjazna i bardziej dbać będzie o interesy wybranych grup, a nie służyć dla ogółu . Obecnym grzechem głównym polityków jest to , że dogłębnie skłócili naród czyli swojego suwerena, a wiadomo, że takim łatwiej się rządzi. Poniekąd jest to bardzo złe i raz już doprowadziło do rozbiorów. Jest takie powiedzenie , że nikt ci tyle nie obieca co polityk przed wyborami, ale z realizacją obietnic to już znacznie gorzej. Nawet tymi wydawałoby się najbardziej logicznymi. Inflacja jest z roku na rok , a progi podatkowe takie same. Jak sobie sam nie pomożesz, to nikt ci nie pomoże - taka prawda. Takie powiedzenie, ze do polityki nie idzie się dla pieniędzy, a właśnie, że jest odwrotnie. Oczywiście, ze nikt nie będzie filantropem , za coś żyć trzeba ale właśnie mamy 21 wiek i czy my potrzebujemy mieć tak bardzo rozbudowany Sejm i do tego Senat i mieć na utrzymaniu tylu ludzi , jak przekazy partyjne dotyczą wszystkich członków, a głosy za i przeciw i tak z góry prawie zawsze policzone. Tak, ze proponuje skończyć z tym politykowaniem, bo posty już zaczynają truć złymi emocjami. Każdy ma swoje poglądy i każdy uważa , że słuszne , że jest tym lepszym sortem / sorry zapożyczony frazes/ i każdy jest patriotą i jakkolwiek to brzmi to historia pokaże. Na to nie ma mądrego. W średniowieczu na przykład dla odstraszania, biczowali, wieszali czy też odcinali rękę złodziejowi , co nie przeszkadzało innym fanom tego fachu odcinać sakiewki przyglądającym się egzekucji. Ku rozwadze. Dobrej nocy życzę wszystkim kibicom Borussi Dortmund i pozdrawiam serdecznie.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 21:12

@piotrullo nie chcę być adwokatem Mentzena, nawet na niego nie głosowałem ale chcę być adwokatem faktów a tutaj niestety powielasz nieprawdę. Prześledziłem dokładnie życiors Pana Mentzena i pochodzi on z rodziny średnio zamoznej inteligenckiej. Jego mama była nauczycielką a ojciec wykładowcą. Mentzen nie był nigdy tzw. "Bananem". Kolejna manipulacja to słynna kwestia "bezpłatnych" studiów. 1000 punktów dla każdego kto wskaże kraj z bezpłatnymi studiami. Podpowiedź i nie jest to Polska. Tak dokładnie - w Polsce wszystkie studia są płatne z taką różnicą, że jedne są finansowane z kasy państwowej a inne z kieszeni prywatnej. Tak samo jest z naszą dziadowską służbą zdrowia. To co postuluje Pan Mentzen to tak naprawdę idea gospodarczego libertarianizmu w myśl, której wszystkie studia powinny być płatne z kieszeni prwatnej a w zamain nikt z nas nie musi płacić podatków na te studia państwowe. I odrazu tutaj na wstepie zaznaczę wyraźnie, że nie zgadzam się z tą ideą Pana Mentzena. Mimo wszystko zaznaczył on, że jest to wizja jego idealnego świata, gdyz wie, że wprowadzenie takiej reformy jest nierealne. Dlatego proszę nie idźmy w populizmy i manipulację.

schranzmania
schranzmania Wczoraj, 21:09

piotrullo to że za coś nie płacisz nie znaczy że jest za darmo. Nie ma darmowych obiadów. Marco Reus dokładnie słychać wycie... coś pięknego :)

Marco Reus
Marco Reus Wczoraj, 21:07

Wycie*

Marco Reus
Marco Reus Wczoraj, 21:06

Oho słychać wicie znakomicie, miód na uszy

piotrullo
piotrullo Wczoraj, 21:03

tak samo ten Wasz śmieszny Braun, który szczuje i pluje na UE, odgrywa szopki i przedstawienia, ale mimo tego pobierane przez niego euro z tego "eurokołchozu" mu nie śmierdzą i sam się pchał do tego syfu. Do tego ludzie są przekonani o jego erudycji, gdyż używa archaizmów i trudnych, bezsensownych słów, które wyszły już z użycia. Taka mowa już nie jest poprawna. Ludzie opamiętajcie się, na takiego zjeb* głosujecie??!!!

piotrullo
piotrullo Wczoraj, 20:58

a czy w Waszym "idealnym" świecie też wszystkie studia powinny być płatne?? Nie znoszę takich cwaniaczków, jak Mentzen, którzy pochodzą z bogatej rodziny, studiowali na uniwerku ojca (ciekawe czy płacili w ogóle za te studia) i wygadują później takie brednie, odbierając tym biedniejszym ludziom szansę na wyższe wykształcenie. Bosaka jeszcze szanuję, ale Mentzen jest, jak dla mnie, totalnym śmieciem

schranzmania
schranzmania Wczoraj, 20:35

Za to tęczowy Rafałek nie jest złotousty, sam mówił że władza nie może domknąć systemu. Trzeba wybrać mniejsze zło czyli Nawrockiego (w pierwszej turze głosowałem na Mentzena drugim wyborem byłby Braun). Odnośnie rozliczania to obudźcie się nikt nikomu nic nie zrobi, PO z przystawkami rządzi 1,5 roku i kogo rozliczyli kogo zamknęli ? W 2027r. władza się zmieni i PO będzie rozliczane tak jak teraz PIS. Mam podobny apel do "wola" dla wyborców z lewej strony nie idźcie na wybory głosować na Trzaska

grzegorzBVB
grzegorzBVB Wczoraj, 20:19

Wola czy ty uważasz że masz monopol na prawdę?

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 19:40

PS. żadnych prawdziwych rozliczeń nie będzie. Niezależnie od tego czy prezydentem będzie RT czy KN. Mark my words. Takich michałków nic niezanczących jak Romanowski oczywiście nie liczę.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 19:35

piotrullo wiem, że to zabrzmi trywialnie ale PIS-PO jedno zło. I nie, nie chodzi w tym powiedzonku o poglądy jednej i drugiej partii a o ich działania na rzecz rzpolitej. Jedni i drudzy następująco: Upolitycznili władzę sądowniczą, upolitycznili TVP, wykorzystują służby wewnętrzne tzw. bezpiekę do infiltracji swoich przeciwników i zdobywania przewagi nad resztą stawki, nie prowadzą żadnych długo terminowych projektów rozwojowych jak np. elektrownia jądrowa bo to co zrobiła poprzednia władza trzeba "zaorać" bo tak bo oni nie mogą mieć w czymś racji i nie mogą sobie przypisywac zasług. Doprowadzili do niewydolnej służby zdrowia (mamy najgorszą opiekę zdrowotnną w całej UE). I najgorsze na sam koniec mianowicie oni to wszystko robią za obupólną zgodą. Tylko ci zaślepieni, zaszczuci biedni emeryci wierzą w to, że oni się nie lubą naprawdę. Przykład z życia - w 2020 roku kandydatka PO Pani Kidawa-Błońska miała fatalne sondaży i wszystko wskazywało na to, że nie dostanie się do 2 tury wyborów. Platforma panicznie zawnioskowała o zmianę kandydata na Rafała Trzaskowskiego. Wszystko było w rękach PISu, gdyż mieli wtedy pełnię władzy a czas na rejestrację kandydatów się skończył i NIELEGALNIE powtarzam PIS zaakceptował podmiankę kandydatów PO. Teraz pytanie dla niezaślepionych. Czy gdyby PISowi zależało na anihilacji "odwiecznego" wroga to dopuścił by do takiej podmianki? Inny przykład. Mój szwagier pracuje w SOPie. Mówił mi, że widział na własne oczy jak Pan Borys Budka z Panem Morawieckim razem w gabinecie siedzieli i pili kawkę śmiejąc się przy tym. Oczywiście skrzętnie się z tym kryją gdy kurtyna odsłonięta wszystkie chwyty dozwolone. No prawie wszystkie bo jeżeli jest zagrożenie w postaci kogoś kto może zająć miejsce jedenj z partii to wtedy żadna nie zawacha się by podać "pomocną dłoń" arcywrogowi. Teraz do wszystkich wyborców POPISu. Oni chcą żebyście się nienawidzili. Tylko ta nienawiść trzyma ich przy władzy od 20 lat i będzie trzymać dopóki będziecie się nienawidzić i uważać za tych "lepszych"

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 19:29

Według Bergera, BVB nadal chce pozyskać Cherkiego, ale na pierwszym miejscu stawia Bellinghama. Ja uważam, że powinno być na odwrót, nie sądzę by Bellingham z buta odmienił nasz środek pola, natomiast Cherki ze swoją wizją i techniką, z pewnością mógłby to zrobić.

wola
wola Wczoraj, 19:28

Murzyn Wczoraj dowiedzieliśmy się, ilu w Polsce jest faszystów, eurosceptyków, wariatów i chcących uniknąć rozliczeń. Do wyborców prawicowych: - jeśli chcecie zrobić coś dobrego dla naszego kraju, dla Polski, to nie idźcie po prostu na wybory 1 czerwca. - Nie będę Was przekonywał, bo przekonanych nie ma sensu przekonywać. przeczytajcie to, co napisał Murzyn, tam jest wszystko, jak w pigułce. - jedyne co mogę Wam powiedzieć to to, żebyście nie marnowali sobie życia i waszym potomkom dając znowu szansę powrotu JK.

piotrullo
piotrullo Wczoraj, 18:55

i od razu uprzedzam - nie mam +60 lat, tylko 18

piotrullo
piotrullo Wczoraj, 18:54

Nawrocki wygra, zobaczycie. Zgadzam się z Wami, że kandydaci są mierni - dla przykładu nigdy nie zrozumiem, dlaczego PIS mając w swoich szeregach kogoś takiego, jak Tarczyński czy Jaki, nie wystawił żadnego z nich, tylko noname'a, Prezesa IPN-u. Stanowski ładnie porównał ze sobą PO i PIS - to, co łączy te partie, to okradanie państwa, tyle tylko, że PIS ma rację w najważniejszych dla Polski kwestiach. Nie można tego powiedzieć niestety o PO

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 17:17

Ale znacznie bardziej interesuje mnie kogo na celownik weźmie BVB

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 17:16

Przykro mi że mamy tak kiepski wybór na prezydenta ale zdecydowanie nie poprę Trzaskowskiego dla mnie to za duże zło więc wybór dla mnie prosty

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 16:39

Nie wiem kto jest bardziej niebezpieczny dla Polski w przyszłości: skrajna prawica rodem z Rosji czy skrajną lewica rodem z Francji/skandynawii etc. Za to wiem co szkodzi Polsce tu i teraz niezmiennie od 20 lat czy raczej powinienem powiedzieć naprzemiennie. Wojenka plemienna/Polsko-Polska rozpalona przez dwóch 70 letnich panów, którzy działają w polityce niczym ogień i woda, niczym jak jing i jang. Nie mogą żyć bez siebie jako w symbiozie gdzie do tanga trzeba dwojga a duopol ma się dobrze. Wojna rozpalona w głowach 60+latków. Oficjalne dane z pkw UWAGA: 87,4% 60+latków głosowało w tych wyborach na kandydata PIS lub kandydata PO. To co jedyne dla mnie jest światełkiem w tunelu po tych wyborach to coraz większa liczbą ludzi zdających sobie sprawę że sztuczności tej ?wojny? i z tego z jaką ustawką mamy do czynienia. ? Zawsze jest ich dwóch, nie więcej, nie mniej. Mistrz i uczeń?

Murzyn
Murzyn Wczoraj, 15:49

To są centryści, więc blisko im do siebie. To tak jakby napisać, że NN to przybudówka Ruchu Narodowego albo Razem Unii Pracy.

Q4RTRIDG3
Q4RTRIDG3 Wczoraj, 14:58

Rozumiem niechęć do Pisu, ale nie oszukuj się że Hołownia to coś innego niż platforma.

grzegorzBVB
grzegorzBVB Wczoraj, 14:44

*stenduperow

grzegorzBVB
grzegorzBVB Wczoraj, 14:42

A Hołownia to przybudówka PO. Jeśli debaty są poto by pokazać kto kogo mocniej zaora to niedługo będziemy mieć w polityce stenuperow.

Murzyn
Murzyn Wczoraj, 14:39

Już lepiej nie iść w ogóle niż iść za Nawrockim. Popieram. Zandberg jest marksistą i się z tym nie chowa. O marksizmie pisać nie będę, bo szkoda strzępić klawiszy, ale sam Zandberg to taki mniej więcej lewicowy odpowiednik Mentzena, złotousty, gładki pseudointeligenick. Ludzie bardziej się skupiają na tym jak mówi, niż co mówi.

Rebe Jankiel
Rebe Jankiel Wczoraj, 14:32

Ja jako prawicowy wyborca zdecydowałem, że nie pójdę na 2 turę. Z drugiej strony nie rozumiem Lewicowego elektoratu głosującego na Biejat zamiast Zandberga. Biejat poszła w koalicję z PO żeby nie zrealizować żadnych postulatów, jedynie kłapanie o aborcji i związkach partnerskich, poza tym krótko mówiąc jest niebywale głupiutka. Zandberg zaś jest inteligentny, nie dał się wciągnąć w koalicję w zamian za nic, ma jasne poglądy i ciekawy program.

statystyki
Użytkownicy online:
Gości online: 88
Zarejestrowanych użytkowników: 10283
Ostatnio zarejestrowany: Rynio98
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem