Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Borussia Dortmund wygrywa z Zenitem

28 października 2020, 22:58, FilipBVB
Borussia Dortmund wygrywa z Zenitem

W meczu 2. kolejki fazy grupowej Ligi Mistrzów Borussia Dortmund pokonała na własnym stadionie Zenit St. Petersburg 2:0 po bramkach Jadona Sancho i Erlinga Haalanda.

Pierwsza połowa toczyła się głównie na połowie gości. Mimo przewagi w posiadaniu piłki Borussia oddała tylko kilka strzałów. Mikhaila Kerzhakova próbowali pokonać Giovanni Reyna, Marco Reus i Erling Haaland, ale futbolówka nie znalazła drogi do bramki.

Druga połowa przez długi czas wyglądała tak jak pierwsza. Obraz meczu zmienił się dopiero po 78. minucie. Próbujący dojść do górnej piłki Thorgan Hazard został przewrócony przez Vyacheslava Karavaeva, po czym Björn Kuipers wskazał na jedenasty metr. Do rzutu karnego podszedł Jadon Sancho, który zamienił jedenastkę na bramkę. Po tym trafieniu Zenit zaczął nieco śmielej atakować, ale dortmundczycy nie dopuścili rywali do stworzenia niebezpiecznej sytuacji. W doliczonym czasie gry Erling Haaland wyszedł sam na sam z Kerzhakovem i ze spokojem wykończył akcję, czym ustalił wynik spotkania.

Liga Mistrzów UEFA, 2. kolejka
BORUSSIA DORTMUND – ZENIT ST. PETERSBURG
  2:0 (0:0)

BVB: Bürki – Meunier, Akanji, Hummels, Guerreiro –  Witsel, Dahoud (67. Hazard) – Sancho (84. Delaney), Reus (74. Brandt), Reyna (84. Bellingham) – Haaland
Rezerwa: Hitz, Morey, Reinier, Piszczek, Passlack, Raschl
Trener: Lucien Favre

Zenit: Kerzhakov – Karavaev, Lovren, Rakytskyy, Douglas Santos – Barrios (81. Sutormin) – Erokhin, Kuzyaev (71. Ozdoev), Wendel, Driussi (75. Zhirkov) – Dzyuba (46. Mostovoy)
Rezerwa: Lunev, Vasyutin, Krugovoi, Prokhin, Musaev, Shamkin
Trener: Sergei Semak

Gole:
1:0 Sancho (78., rzut karny, faul Karavaeva na Hazardzie)
2:0 Haaland (90.+1, Bellingham)

Sędzia: Björn Kuipers (Holandia)
Żółte kartki: Kuzyaev, Karavaev
Stadion: Signal Iduna Park (Dortmund)
Widzów: –

Źródło: www.borussia.com.pl / Foto: www.bvb.de / Foto:
20 komentarzy ODŚWIEŻ
28 października 2020, 23:10
Słaby mecz w wykonaniu BVB. Haaland praktycznie odcięty od podań.
Sancho beznadziejnie jeśli chodzi o skuteczność w dryblingu.
Reyna kilka bardzo dobrych akcji.
Profesor Hummels na środku obrony.
Hazard ożywił grę swoim wejściem.

Już nawet drewnianość Meuniera potrafię znieść, ale nie tej dwójki: Dahoud nie dający atutów ani w defensywie, ani w ofensywie. Trzeba przyznać że nie miał wielu strat, ale zamiast wytwarzać przewagę zmniejszał dynamikę akcji. Moim zdaniem "gryzł się" z Witselem.

Miałem nadzieję że nie będę musiał tego pisać- totalnie niewidoczny Reus. Na plus dobry strzał z wolnego. I to chyba tyle. Piłkarz widmo, jakbyśmy grali w 10. Niestety nie jest to pierwszy taki mecz w jego wykonaniu. Przykra sprawa. Zamiast w pierwszym składzie powinien wchodzić z ławki. Może wtedy wniesie wartość do gry BVB.
1 -1
28 października 2020, 23:11
Super, 3 pkt, niesamowicie się cieszę. Szkoda tylko, że dalej będzie można zakłamywać rzeczywistość, udzielać z uśmiechem na ustach wywiadów jak było ciężko i jak bardzo zasłużenie zdobyli te 3 pkt.

Otóż NIE. Zenit zasługiwał dziś na punkt, a tylko dzięki piłkarzowi tego meczu (Karavaevowi) go nie zdobyli.

Oczywiście bardzo fajnie, że BVB jednak wygrywa takie mecze, ale nie ma się co okłamywać. Wiecznie takiego szczęścia mieć nie będą. Gdyby nie ten karny i to, że potem Zenit już musiał się otworzyć, to mogliby grać i 900 minut i nic by nie strzelili.
Już dawno w takich meczach jak dziś Dortmund nie wygrał po ładnej, kombinacyjnej akcji albo wypracowanej własnymi siłami. Zazwyczaj jak już uda się cudem wygrywać takie mecze (większość remisują, niektóre przegrywają) to przez błędy rywali. Przyjedzie bayern, silniejszy rywal i nie będą wiedzieć gdzie jest piłka, dostając w tyłek znów z 4-5 bramek.

O tym jak słaba jest to drużyna niech świadczy to, że przez 16 minut sam Brandt zagrał lepiej niż cała drużyna razem wzięta. No ale Favre wie lepiej i wystawia Dahouda i Witsela którzy nic nie wnoszą.

Najważniejsze są 3 pkt, ale dalej niesmak pozostaje.
0 -2
29 października 2020, 03:40
Zenit na nic nie zasługiwał postawił autobus na cały mecz i nawet nie próbował atakować. Kompletny brak ryzyka niestety w przeciwieństwie do życia w futbolu się opłaca :)
3 0
28 października 2020, 23:13
Mecz podobny do tego z Schalke, ogromna przewaga w pierwszej połowie, nieprzekładająca się na sytuacje, poza ostatnimi kilkoma minutami. W drugiej lepiej i w konsekwencji ważne zwycięstwo. Dla mnie ?Man of the match? Akanji, jak wielu z nas nigdy za nim nie przepadałem, ale po dobrym meczu z Schalke, dzisiaj grał naprawdę super. Kilka skutecznych interwencji w obronie, których przy niewielu atakach Zenitu nie dało się nie zauważyć, poza tym bardzo dobry w wyprowadzaniu piłki, oby w następnych meczach utrzymał wysoką formę. Cieszy kolejny mecz na 0 z tyłu, pewnie Favre zostanie teraz przy ustawieniu 4-2-3-1, ale dopiero mocniejsi rywale zweryfikują czy to dobry wybór. Chciałbym w tym ustawieniu zobaczyć Piszczka zamiast Meuniera, myślę, że wiele więcej by dał nam w ofensywie. I mam nadzieję, że Brandt dostanie więcej szans gry w środku pola. W zeszłym sezonie zaczynał w pierwszym składzie albo na skrzydle albo na 10 i grał przeciętnie, potem Favre postawił go obok Witsela i zaczął grać naprawdę super, trochę dziwię się, że znowu stawia go z przodu, kiedy widać, że lepiej mu idzie w rozgrywaniu i kreowaniu akcji do przodu, oby dostawał więcej szans, bo myślę, że na to zasługuje.
0 0
29 października 2020, 00:05
To niestety odróżnia Kloppa od Lucjana:
Jorgus wmówił przeciętnym graczom, że są gwiazdami, którymi się stali, natomiast dziadek nie może przekonać gwiazd, że są gwiazdami.....
Jesteśmy drużyną z topu, wiec piłkarskim ABC powinna być umiejętność miażdżenia przeciwnika, który ustawia autobus na swojej polowie. Wystarczy popatrzeć na Lipsk, który wg. mnie kadrowo jest DUŻO słabszy a gra bardzo ofensywna i widowiskowa pilke (pomijam dzisiejsze 0-5) i w zeszłym sezonie LM doszli bardzo daleko.

Mecz był taki jaki się spodziewałem - nuda i strach o wynik.
Dahoud tragiczny, a dziad ciągle go wystawia - nie kumam tego...
Szalke i Zenit strasznie zatuszowaly kryzys w jakim się znajdujemy. Lucjan to cienias bez DNA zwycięzcy i z nim nic nie osiagniemy.

Najchętniej widziałbym Negelsmanna lub trenera Salzburga.
3 0
29 października 2020, 12:56
"To niestety odróżnia Kloppa od Lucjana:
Jorgus wmówił przeciętnym graczom, że są gwiazdami, którymi się stali, natomiast dziadek nie może przekonać gwiazd, że są gwiazdami....."

To jak porównywanie Mercedesa do Poloneza. Niby obydwa są samochodami ale tylko ten pierwszy ma renomę na świecie.
0 0
29 października 2020, 01:04
Żałosne co sie z tym klubem stalo w 3 lata.. jeszcze niedawno kazdy komentator sie zachwycal graBVB .. zawodnicy z ktorych bylo posmiewisko..typu Marcel,Kevin potrafili serducho zostawic na boisku .... a teraz mamy klub naszpicowany gwiazdami... a gramy jak ..... szkoda gadac..
2 0
29 października 2020, 07:45
Tylko przez trzy lata? Otwórz oczy bo to co się teraz dzieje to dzieje się od czasów tuchcia.
1 0
29 października 2020, 08:03
Tylko za Tuchela oni potrafili wygrywać 8:4 z Legią, pokonać bayern, zdobyć puchar i grać naprawdę ładnie ofensywnie (kosztem defensywy) - przynajmniej do czasu zamachu.
Raczej wątpie, że za Favre powtórzą takie osiągnięcie.
4 0
29 października 2020, 11:21
i przegrać z Mainz oraz innymi tzw słabeuszami jak np Paderborn itp. Z tą ładną grą za czasów tuchcia to bym polemizował.
1 0
29 października 2020, 12:41
" Tylko przez trzy lata? Otwórz oczy bo to co się teraz dzieje to dzieje się od czasów tuchcia. "

Gówno prawda syf zaczął się w ostatnim sezonie Kloppa dlatego zwalanie wszystkiego na Tuchela jest słabe
0 0
29 października 2020, 14:06
Za Tuchela BVB mialo wpadki.. ale jak byli w gazie to grali przyjemnie dla oka ..
Chyba rekord szczelonych goli byl i rekord punktowy jako wice miszcz...
A zaczelo sie walic jak Watzke zaczol sie xxxx Tuchelowi .....
0 0
29 października 2020, 07:44
Nie był to wybitny, ale to można zaliczyć na plus to fakt, że kiedyś taki mecz był przez BVB przegrany albo byłby na remis. Tak czy inaczej bardzo istotne trzy punkty.

W zasadzie wyróżnić nie ma kogo za to spotkanie bo nawet strzelony karny nie zmieni i tak słabej oceny za grę jaką prezentował Sancho, który aktualnie podobnie jak Reus jest kompletnie bez formy. No może przesadziłem bo na małego plusika zasłużył Bellingham (asysta przy bramce Haalanda) oraz Brandt, którego wejście ożywiło snujących się po boisku kopaczy.

Mam nadzieje, że 1-4-2-3-1 zostanie bo widać, że piłkarzyki lepiej funkcjonują w tym ustawieniu niż w 1-3-4-3, które nijak nie pasuje do profilów piłkarzy jakimi dysponuje Borussia Dortmund, która jeśli w ten sposób ma wygrywać tzn po pierwszej słabej połowie, drugiej nie lepsze, ale jeśli BVB ma zwyciężać to jestem za bo w LM w fazie grupowej najważniejsze są komplety punktów podobnie jak w Bundeslidze.

Teraz czas na Arminię Bielefeld oskalpować z trzech punktów.
3 0
29 października 2020, 18:09
Nie zgadzam się. Wg mnie Rafa jest idealny na wahadło. Mam wrażenie, że przy obecnym bogactwie z przodu, na drugą stronę idealnie nadałby się Hazard. Ma trochę do poprawy w defensywie, ale patrząc na jego potencjał mógłby być nowym Hakimim. W środku Witsel z Brandtem, Reyna, Haaland i Sancho z przodu. W trójce Can, Hummels i Akanji. Wróci Zag, w obwodzie jest Piszczek i Munier. Do tego Passlack, Reus, Delaney, Dahoud, Morey, Schulz. My mamy kim grać, tylko kwestia jak to ustawisz...
1 0
29 października 2020, 21:23
kasztan

Jasne masz do tego prawo to tylko moje spostrzeżenie po zmianie taktyki przez Favre'a. Oczywiście zgadzam się, że jest to kwestia tego jak to ustawisz, ale też jest to kwestia tego jak to funkcjonuje jest również istotne, ale jak sam dobrze wiesz w wykonaniu BVB wyglądało to fatalnie szczególnie w grze defensywnej (no ale ta od kilku lat bez względu na personalia jest dziurawa jak szwajcarski ser). Ogólnie warto zaznaczyć, że te ostatnie spotkania (z schaisse i Zenitem) pomimo niezbyt dobrej gry BVB w ustawieniu 1-4-2-3-1 drużyna zdobyła 5 goli nie tracąc żadnego co ma pewien wymowny atut względem tego jak przeciętnie Dortmund wyglądał w ustawieniu z trójką, gdzie mogłeś w ciemno założyć, ze Czarno-Żółci na zero z tyłu nie grali.
1 0
30 października 2020, 12:00
No tak, zagrali na 0 z tyłu, ale nie oszukujemy się, ani jedna ani druga drużyna nie przyjechała do nas walczyć o 3 punkty. Jedni i drudzy nastawili się na remis. Mnie po prostu boli oglądanie Rafy na lewej obronie, a nie na wahadle. Podobnie jak boki mnie patrzenie jak Munier męczy się na wahadle.
0 0
30 października 2020, 12:12
Nikogo nie da się zadowolić w 100%. Mam pewien kompromis może zabrzmi to dziwnie, ale nie głupim pomysłem byłoby, aby Muenier grał jako prawy obrońca, a po drugiej na lewym wahadle biegał Guerreiro i problem z głowy. Tylko problemem jest to, że żaden trener na to nie wpadł albo przynajmniej mi to ukmnęło, ale nawet w FM nie widziałem takie ustawienia, a tym w żadnym z meczów jakie oglądałem od nie pamiętnych lat.
1 0
29 października 2020, 10:26
Uratowało ich tylko to że słaby przeciwnik,a i tak długo się męczyli aby wejść do bramki.
0 0
29 października 2020, 14:10
Nastepny tydzien bedzie weryfikacja dziada
Wtorek Bruggia sobota Bayern ..
Przewiduje 0 ptk i duza gowno burzę
0 0
29 października 2020, 17:34
Mecz był świetnym materiałem szkoleniowym dla młodzików z akademii. Mówię do syna 12-latka, patrz jak piłka chodzi na jeden kontakt. Wzdłuż wszerz, do boków odcstoperow przez 6 itd. I jednocześnie dodałem: fajne dla oka ale bez szans dla wyniku. Można było spokojnie przyciąć komara i bramka by nie wpadła. Gdyby nie karny byłoby 0:0. Gramy nudna tendencyjna piłkę niestety. Reus, Dahoud, Sancho dramat. Haaland bezproduktywny w takim systemie gry. Meunier lepiej niż ma wahadle ale tez tragicznie. O dziwo niezłe Akanji. No i brak Brandta na 8/10 to nieporozumienie. No ale lepszy drewniany Dahoud
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 26 19 5 2 62
2. Bayer Leverkusen 26 16 8 2 56
3. FSV Mainz 26 13 6 7 45
4. Eintracht Frankfurt 26 13 6 7 45
5. RB Lipsk 26 11 9 6 42
6. SC Freiburg 26 12 6 8 42
7. Borussia Mönchengladbach 26 12 4 10 40
8. VfL Wolfsburg 26 10 8 8 38
9. FC Augsburg 26 10 8 8 38
10. VfB Stuttgart 26 10 7 9 37
11. Borussia Dortmund 26 10 5 11 35
12. Werder Brema 26 9 6 11 33
13. Union Berlin 26 7 7 12 28
14. TSG 1899 Hoffenheim 26 6 8 12 26
15. FC St. Pauli 26 7 4 15 25
16. 1. FC Heidenheim 26 5 4 17 19
17. Holstein Kiel 26 5 4 17 19
18. VfL Bochum 26 4 5 17 17
cała tabela
shoutbox
FilipSantana
FilipSantana 5 godzin temu

myślę, że chcieli odciąć pępowinę i skończyć z łatką posad po znajomości, innymi słowy po eksperymencie Sahinie nie chcieli kolejnego eksperymentu tylko doświadczonego trenera

TytanowyTerzic
TytanowyTerzic 5 godzin temu

waldekzsk - "mogli dać Tullbergowi dokończyć ten sezon i zobaczyć co z tego wyjdzie. " Nie mogli tylko powinni dać dokończyć mu sezon. Zatrudnienie Kovaca na 1,5 roku to kolejny błąd zarządu.

artur1973
artur1973 6 godzin temu

Tom Nie będzie żadnej otwartej sprzedaży. Nawet na mecze z pachciarkami z Bundesligi jest komplet więc zapomnij. Członkowie z kartami klubowymi i fan cluby

tom
tom Wczoraj, 21:29

Będzie ciężko kupić bilet na mecz z Barca u nas? Bo trzeba poczekać na otwartą sprzedaż

jasiu85
jasiu85 Wczoraj, 20:42

Bayern, Bayer, Eintracht. Więc Mainz bądź Freiburg nie zagra w przyszłorocznej edycji LM, pewnie obydwie drużyny wypadną poza top4.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 20:21

Paradoksalnie wolne od LM powinno spowodować wzrost jakości naszej gry w BL i Pucharze Niemiec, ale do tego trzeba mieć również odpowiednich zawodników wraz z trenerem

waldekzsk
waldekzsk Wczoraj, 19:50

Bundesliga gigantycznie straci w rankingach w przyszłym sezonie jak w LM będą grały takie potęgi jak Mainz i Freiburg,a my będziemy mega wypoczęci. Jeden mecz w tygodniu tylko.

waldekzsk
waldekzsk Wczoraj, 19:48

O już mu woda sodowa do głowy odbija.BvB to jest ciekawy projekt ale kawał ciężkiej roboty.U nas trzeba wszystko budować od nowa i większość wywalić lub jakoś naprawić.

jasiu85
jasiu85 Wczoraj, 17:35

Honnes powiedział, że jeśli odejdzie po sezonie to tylko do drużyny grającej w LM. Czyli na 99% pójdzie do Bayeru.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 15:04

Moim zdaniem z kovacem trzeba się pożegnać po sezonie. Spróbować pójść po Hoenessa co prawdopodobnie się nie uda więc na 2 miejscu pójść po Bo Henriksena

dawid2468
dawid2468 Wczoraj, 12:32

Wymiana trenera co pol roku też dobrego nic nie przyniesie

waldekzsk
waldekzsk Wczoraj, 12:21

Trudne pytanie,mogli dać Tullbergowi dokończyć ten sezon i zobaczyć co z tego wyjdzie.

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl Wczoraj, 12:20

Mam pytanie: jak myślicie po przerwie reprezentacyjnej Kovac postawi na grę na dwóch napastników- Beier- Giraussi; czy nie?

dawid2468
dawid2468 Wczoraj, 11:52

Co myślicie o Kovaciu? Zostawić go na drugi sezon?

dawid2468
dawid2468 Wczoraj, 11:41

Poza tym każdy zawodnik po przyjściu do nas przestaje grać więc nawet messi nie pomoże

artur1973
artur1973 Wczoraj, 11:02

Wojtyła Bez pucharów to my nie zrobimy żadnych transferów chyba że sprzedamy Kobela, Adeyemiego i Gittensa obkupimy 2-3 przeciętniaków po 7-10 mln euro maks

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 09:59

W dodatku w Lidze Europy w 10 meczach też ma 8 asyst

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 09:58

Mi się wydaje, że u nas każdy zawodnik miałby lepsze liczby, tylko nie mamy odpowiedniej 10 do kreowania sytuacji, Cherki w Ligue 1 w 22 meczach ma 6 goli i 9 asyst, w dodatku ostatnio złapał super formę. Osobiście uważam, że to powinien być priorytet nr. 1 na nadchodzące okienko, ale znając nasz zarząd to możemy o nim zapomnieć.

Mattii
Mattii Wczoraj, 08:23

A co do Adeyemiego, to jak dla mnie pełna zgoda z @FilipSantana. Karim to skrzydłowy i powinien mieć liczby, a odkąd gra u nas to nie daje tyle co powinien. Poniżej liczby z meczy ligowych: 2021/2022 RB Salzburg (25 meczy/19 bramek/5 asyst) 2022/2023 Borussia Dortmund (24/6/5) 2023/2024 Borussia Dortmund (21/3/1) 2024/2025 Borussia Dortmund (17/3/3) Przez 3 sezony u nas ma raptem 12 bramek i 9 asyst w lidze. Dobry, a nie mówiąc już o topowym skrzydłowym robi takie liczby w sezon. Adeyemi ma tylko szybkość, jak jest w biegu to jeszcze coś potrafi ugrać, ale gdy ma 1:1 ze stojącej piłki to nie potrafi przedryblować obrońcy. Wydaje mi się, że za Kloppa byłby świetny, bo wtedy graliśmy dużo z kontry i taki skrzydłowy był wtedy na wagę złota. Teraz klepiąc w koło Macieja jego atuty szybkościowe w 90% sytuacji są niewykorzystane. Na plus jedynie to, że potrafi często wracać i asekurować bocznego obrońcę. Tylko co z tego jak jego rozliczamy za pracę z przodu, a niestety w tym przypadku mówimy o liczbach, których nie ma.

Mattii
Mattii Wczoraj, 08:13

W najgorszym wypadku po pierwszym meczu nie będzie czego odrabiać i na SIP będzie sparing. Barca jest faworytem do LM z naszej strony drabinki i tylko jakaś katastrofa może to zmienić.

Trotyl
Trotyl Wczoraj, 01:28

Nie chce kogoś dołować, ale Barca rozjebała Atletico 2-4 na wyjeździe i i boję się o nas XDDD

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 00:14

Wojtyła wręcz przeciwnie, random za 20mln będzie z wysokim prawdopodobieństwem na poziomie Adeyemiego. Adeyemi jest właśnie takim randomem z Salzburga kupionym za 30 baniek. Żal sprzedawać to można było Bellinghama, Haalanda, Aubaneyanga czy Sancho. Zawodników którzy byli gamechangerami. Nie ma sensu żałować randomów pokroju Adeyemiego, którzy z wysokim prawdopodobieństwem zostaną 1:1 zastąpieni innym randomem za 20mln a nóż się poszczęści i trafią jakiś diament

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu 1 dni temu, 2025-03-16

FilipSantana osobiście ja bym Adeyemiego nie sprzedał, możesz spytać dlaczego, więc juz spieszę z odpowiedzią. Przykład Malena pokazał, że zarząd nadal leci na minimalizmie i opychając go za około 30 mln nie sprowadzili nikogo w zastępstwie. Znając Wackowe "inwestowanie" zarobionych pieniędzy wygląda tak, że jeśli Adeyemi pójdzie za 50 to na jego następcę zostanie zainwestowane 20 co w dzisiejszych realiach daje bardzo małe szanse, że będzie to zawodnik lepszy a Adeyemi, Gittensa można sprzedać bo obecnie jest totalnym indywidualistą i w żadnej sytuacji nie chce podać do kolegi natomiast moim zdaniem sprzedaż Karima nie ma totalnie sensu.

waldekzsk
waldekzsk 1 dni temu, 2025-03-16

Skarpeta zrobiła swoje i przez skarpetę i katastrofalne ruchy transferowe mamy sezon zupełnie bez Europy przed nosem i nie wiadomo co dalej? Plus te śmieciowe wysokopłatne kontrakty w kadrze.To jest kryminał.U nas im się dobrze siedzi.

artur1973
artur1973 1 dni temu, 2025-03-16

FilipSantana Jak opchniemy tych co piszesz i kupimy na te 3 pozycje takich zawodników ze średniego topu to będziemy walczyć o maks utrzymanie w lidze. Takie realia nastały. Niestety nasze niedorozwoje umysłowe z zarządu po otrzymaniu ponad 100 mln euro mogły z tego spokojnie zainwestować dodatkowo 70-80 mln w 3 nowych zawodników i trenera. Wtedy pewnikiem byłaby LM w przyszłym sezonie i biznes by się kręcił. Ale nie. SKARPETA. No i teraz mamy co mamy i kibel robi się na lata bo jedna zła decyzja uruchomiła druga. Efekt domina

FilipSantana
FilipSantana 1 dni temu, 2025-03-16

Tak właściwie to nie byłem ani trochę zaskoczony tym meczem z Lipskiem no moża poza tym, że w 2 połowie będziemy mieć 10 setek i ani jednej nie trafimy to było jakieś jedyne zaskoczenie. W następnym sezonie nie będzie LM to już wiedziałem pod koniec grudnia, ale LE brałem jako pewnik. No to myliłem się, jednak teraz pozostaje cień szansy na LK choć i tak bardziej prawdopodobny jest brak pucharów w przyszłym sezonie. Nie to jest jednak największym zmartwieniem klubu na przyszły sezon. Największym problemem są kontrakty, które kończą się latem 2026: Sule, Can, Brandt, Ozcan, Reyna, Haller, Moukoko i Gross. Podobno bez pucharów w przyszłym sezonie kontrakty zawodników mają zmaleć o około 30%. To bardzo dobra informacja bo dzięki temu szanse na pozbycie się tych wymienionych wyżej nieudaczników zwrastją z kilku procent do kilkunastu, może w przypadku niektóych nawet do kilku dziesięciu. Pozwolę sobie dokonać analizy każdego z nich a więc dokonam podziału na zawodników, których powinno dać się sprzedać i takich, których raczej napewno nie uda się sprzedać. Zatem niemalże napewno nie uda się sprzedać: Sule, Cana, Hallera i Grossa. Sule i Haller mają największe kontrakty w BVB i nawet w przypadku 30 procentowej obniżki dalej pozostaną bardzo wysokie a ich obecna forma nie przyciągnie nikogo kto by chciał ich kupić. Co do Grossa i Cana na nich pewnie jakieś kluby z ligi tureckiej albo MLSu by się może skusiły po obniżonej pensji, ale za tzw. bezcen czyli kwoty rzędu 1-2mln euro to już szczerze lepiej ich zostawić na ten ostatni sezon bo za takie pieniądze nikt nie znajdzie zastępstwa. Teraz zawodnicy, których powinno dać się sprzedać nawet za grosze a nawet trzeba sprzedać za grosze tj. Brandt(35mln), Ozcan(7mln), Reyna(12mln), Moukoko(18mln). W nawiasach są podane wartości transfermarktu nie moje osobiste. Uważam, że Brandt jest do opylenia za max. 25mln - forma tragiczna i wiek (29lat) już nie ten. Moukoko po aferze z kręconym licznikiem i katastrofalnej formie na wypożyczeniu w Nicei jest wart max. 5mln i więcej raczej nikt nie zapłaci za niego. Ozcan w pakiecie z Reyną są do opchnięcia za 20mln a to daje nam razem za 4 delikwentów kwotę około 50mln. Mało, bardzo mało ale takie są realia i tych zawodników trzeba opchnąć. Wspomnę jeszcze o 3 najgłośniejszych i najbardziej potencjalnych transferach z klubu za wysokie kwoty czyli o Adeyemim, Kobelu i Gittensie. Gdyby ode mnie to zależało to za Adyemiego wiząłbym 50mln od buta bez zastanowienia, za Kobela 70mln i Gittensa 70mln. Gittens dlatego, że jest jeszcze młody i pomimo dużego zjazdu w tym roku ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy, dlatego nie brałbym nawet pod uwagę ofert poniżej 70mln. Kobel również 70mln dlatego, że zainteresowani są głównie z PL a tam nie szczędzą na kwotach transferowych więc uważam, że możnaby było a nawet trzeba oscamowac np. taką Chelsea na te 70 baniek. Kobel jest słąby w grze nogami ale na lini pomimo spaku formy w tym roku jest wciąż topką bramkarską. Adeyemi 50mln z prostej przyczyny ma 23 lata a ma liczby gorsze niż Gittens, który nic nie gra od 2 miesięcy, ma też znacznie więcej minut w klubie od Gittensa a tyle razy chłopak nie dojeżdza na mecze, że szkoda gadać. Te 50mln to byłby duży steal z naszej strony za trochę lepszego Malena czyli Adeyemiego. Kto zatem powinien przyjść do klubu? Nie spodziewam się wielkich transferów ale mam 3 absolutne priorytety na lato - Środkowy pomocnik, Ofensywny pomocnik oraz skrzydłowy. Wiadomo, że przydałoby się więcej ale na to nie będzie ani środków ani zwolnionego miejsca w kadrze, więc te 3 transfery są dla mnie strategiczne.

FilipSantana
FilipSantana 1 dni temu, 2025-03-16

@tom masz chłopie stalowe nerwy, od Mainz dostaniemy trójkę spokojnie a ty chcesz na mecz jechać ;p

waldekzsk
waldekzsk 1 dni temu, 2025-03-16

W tym sezonie do braku umiejętności dochodzi jeszcze duża dawka nieszczęścia. Mecze układają się nam bardzo często katastrofalnie. Przykład wczoraj, pierwsza akacja w drugiej połowie i gol na 2:0. Puszki były do ogrania na spokojnie.

dawid2468
dawid2468 1 dni temu, 2025-03-16

Jak wyglądał mecz z Lipskiem? Bo z tego co czytam to nie było ani dobrze ani źle suma sumarum punktów brak

b_some1
b_some1 1 dni temu, 2025-03-16

Podpisuję się. Mam dokładnie ten sam problem.

statystyki
Użytkownicy online:
Gości online: 33
Zarejestrowanych użytkowników: 10259
Ostatnio zarejestrowany: lukas3310
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem