Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Watzke: Bayern wyprzedza nas o kilkadziesiąt lat

30 września 2020, 09:00, KP
Watzke: Bayern wyprzedza nas o kilkadziesiąt lat

Bayern Monachium zdobył niedawno ósmy tytuł mistrzowski z rzędu. W opinii szefa Borussii Dortmund, Hansa-Joachima Watzke jest to tylko logiczny wniosek wynikający z ekonomicznej siły bawarskiego klubu.

W ostatnich latach Borussia Dortmund kilkukrotnie miała realną szansę przerwać dominację Bayernu, ale ekipie z Westfalii regularnie brakowało tchu w walce o mistrzostwo. Wielu ekspertów przypisuje niepowodzenie bardzo młodej drużynie Borussii. Hans-Joachim Watzke nie zaprzeczył temu, ale uważa, że niepowodzenia BVB wynikają z innego powodu.

– Tak długo, jak Bayern Monachium będzie mógł zapłacić swojej drużynie ponad 100 milionów euro więcej niż my, walka o mistrzostwo zawsze będzie dla nas trudna – informuje SportBild, cytując szefa Borussii Dortmund.

Transfery takich piłkarzy jak Jadon Sancho, Erling Haaland czy ostatnio Jude Bellingham w dalszym ciągu pozostaną w DNA Dortmundu. Watzke twierdzi, że daje to dwie wielkie możliwości: Z jednej strony zespół utrzymując swój skład może szybko rozwinąć się z perspektywicznego w jednego z najsilniejszych w Europie. Z drugiej strony istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wysokie zyski z transferów znacząco zwiększą siłę ekonomiczną klubu.

– Bayern Monachium to obecnie najlepsza drużyna na świecie, która nie potrzebuje nawet bogatego inwestora. Klub osiągnął siłę ekonomiczną, która ułatwia mu zatrzymanie najlepszych zawodników. Bayern pracował na ten status przez 40-50 lat. W tej chwili wyprzedza nas o kilkadziesiąt lat.

– Borussia Dortmund to bastion dla najbardziej utalentowanych zawodników. Młodzi gracze widzą, że nie składamy pustych obietnic. Widzą, że mają realne szanse na grę w klubie, który regularnie gra w Lidze Mistrzów.

Źródło: www.sportbild.de / Foto: www.bvb.de / Foto:
23 komentarzy ODŚWIEŻ
30 września 2020, 09:51
I właśnie za takie wypowiedzi go nie szanuje.
Facet zrobił wiele dobrego dla tego klubu, wyciągnął go z totalnego szamba, ale w tej chwili nie nadaje się już do zarządzania takim klubem jak Dortmund.

Może od razu powie, że rywalizacja nie ma sensu i mecze z bayernem powinniśmy oddawać walkowerem.

Nieustanne powtarzanie wciąż tego samego jest strasznie deprymujące. I dlatego w BL nie ma rywalizacji - wszystkie kluby składają hołd lenny "wielkiemu bayernowi" bo mecze z nimi to kara i jak to kiedyś ktoś powiedział z Werderu czy HSV (dwa razy do roku przecież trzeba tam przegrać).

A prawdziwość tych słów zweryfikował Klopp w mistrzowskich sezonach. Wtedy "wielki bayern" z "młodzieżą z Dortmundu" nie miał żadnych szans i nawet dotarli do finału LM.
Kasa wcale się jeszcze nie liczy w piłce - owszem, znacznie ułatwia sprawę, ale liczą się ambicje i to, co dany klub może zaoferować. Pokazali to w ostatniej kolejce Augsburg i Hoffenheim.

Nie widzę i nie zgadzam się, że BVB odstaje "kilkadziesiąt lat" piłkarsko od bayernu. BVB po prostu brakuje obrony, bramkarza i trenera z jajami, a do tego nie trzeba płacić "kilkadziesiąt milionów pensji". Trzeba wydobyć z dobrych piłkarzy (jakich ma Dortmund) po prostu wszystko co najlepsze. Favre niestety tego nie umie.
14 0
30 września 2020, 10:07
Panie Watzke, a o ile dalej od Bayernu jest Hoffenheim?
6 0
30 września 2020, 11:01
Powiem tak: jak siebie postrzegasz tak będą Cię postrzegać inni. Jeśli Watzke wypowiada takie słowa to niech później nikt się nie dziwi, że Dortmund uważany jest za dobrą kuźnię talentów, dostarczyciela piłkarzy dla topowych klubów, taki "bogatszy Ajax" innymi słowy. Przecież po to gra się w piłkę żeby wygrywać puchary. Nie lubię takiego "dziadostwa" zarządu - oczekuję od tych ludzi większych ambicji i podjęcia walki z Bayernem do samego końca.
4 0
30 września 2020, 12:45
Ambicją obecnego zarządu Borussii Dortmund jest tylko zysk, a nie trofea czy inne dodatki, które sprawiają, że ludzie uważają piłkę nożną za nr 1 na świecie bo mało kibiców obchodzą tak naprawdę tabelki z dochodami czy finansami klubu tylko transfery i wyniki sportowe oraz trofea. Niestety włodarze BVB w postaci Watzke wolą płaszczyć się przed bawarią zamiast zrobić wszystko, aby utrzeć im raz na jakiś czas nosa w postaci odebranego mistrzostwa czy PN, a tak niestety z tych kilkunastu lat zrobi się ich kilkadziesiąt mistrzów drugiego miejsca czyli wiecznych przegrywów.
2 0
30 września 2020, 12:12
Doceniam szczerość, ale czy on musi to powtarzać przed każdym pojedynkiem z Bayernem?
"Jesteśmy tacy biedni, tyle lat do tyłu... Niech nikt się nie dziwi, że cały czas z nimi przegrywamy"
Słabe to
2 0
30 września 2020, 12:37
Niech od razu wywiesi białą flagę...owsze Watzke swoje zrobił, ale dla dalszego dobra BVB powinien albo zrezygnować albo zająć się tylko i wyłącznie działem finansów. Generalnie przy takim podejściu jakie jakie ma Watzke to Borussia Dortmund jeszcze długo będzie oglądać plecy bawarii i to nie tylko będzie ten czas o jakim wspomniał prezes.
2 0
30 września 2020, 12:55
Wie ktoś może kiedy wybory? Bo z takimi wypowiedziami zarządu to zaraz normalnie...
0 0
30 września 2020, 13:51
Aubameyang czy Sokratis poszli zapewne za trofeami a nie kasa.. Pieniadze sa nie mniej wazne niz trofea, moze nawet bardziej.. ale tak , trzeba cos wygrac

Wedlug rankingu Forbesa, BVB jest obecnie 10- 15 lat za Bayernem jesli chodzi o ogolna wartosc klubu i ta roznica bedzie sie sukcesywnie zmniejszac. Mieszkam w USA i tu BVB ma potezny fan base, nawet wiekszy od Bayernu. Oni robia marketingowo swietna robote. To zaprocentuje bardzo szybko. Takie wypowiedzi to niby podcinanie skrzydel i samoubezpieczenie na wypadek porazki, ale szatnia i sam Watzke wiedza swoje..
0 0
30 września 2020, 14:13
"to niby podcinanie skrzydeł" no ale tak od czasów ostatniej mistrzowskiej patery z czasów Kloppa. Wystarczy przytoczyć wypowiedź Pulisić'ia, który widać, że ma wrodzoną mentalność zwycięscy, ale niemalże natychmiast został skarcony za zbyt optymistyczne podejście przez Michaela Zorca bo jest młody i odleciał za bardzo oczyma wyobraźni. Niestety to jest obecnie największa bolączka BVB czyli brak wiary w sukces sportowy w zarządzie, który jest wypychany przez chęć zmniejszenia finansowej przepaści jaka dzielą oba kluby. Każdy kibic BVB ma tego świadomość, ale nikt nam nie zabroni oczekiwać czegoś więcej niż tylko awans do CL albo drugie miejsce. Dla kibica liczą się sukcesy sportowe, a nie finanse. Wiadomo ta przepaść finansowa nie stopnieje z dnia na dzień, ale nikt nie broni zarządowi, aby sięgał w tym czasie po trofea niestety obecny zarząd, a konkretnie Watzke skutecznie blokują rozwój sportowy, przez który tacy piłkarze jak np Pulisić wybierają Chelsea kosztem BVB i to jest w pełni zrozumiałe podejście. Zresztą zamiast tego mamy oddawanie niezrozumiałego hołdu za każdym razem największemu sportowemu rywalowi podobnie jak piłkarzy czy sprowadzanie odrzutów, których oni już nie chcą.
1 0
30 września 2020, 15:30
Achim najlepiej dzisiaj na AA pocałuj Karla w rzic jeszcze przed pierwszym gwizdkiem!
1 0
30 września 2020, 15:53
Lepiej czasami milczeć Panie Watzke
0 0
30 września 2020, 16:31
Pewnie narażę się większości użytkowników na tej stronie, ale moim zdaniem ma niestety rację.
Po pierwsze, wielu tutaj zarzuca Watzke brak ambicji i nastawienie wyłącznie na zysk, ale co my mamy robić, jeżeli dysproporcja w finansach Bayernu i naszych jest tak ogromnie duża? Każdy kij ma dwa końce i pozostanie najlepszych jest równoznaczne ze ściąganiem tanich ligowych średniaków lub utalentowanych nastolatków, którzy będą potrzebować kilka lat na wejście na odpowiedni poziom, co może spowodować zniecierpliwienie naszych najlepszych graczy. Sprzedaż naszych kluczowych zawodników jest jedynym sposobem aby wymieniać takich graczy jak Larsen na Hazarda.

Po drugie, jak mamy zatrzymać takich graczy jak Sancho, skoro mogą dostać na stół oferty z dwukrotnie większymi zarobkami, z lepszych lig, bardziej prestiżowych zespołów lub zwyczajnie gwarantują trofea? Prawda jest taka, że nie jesteśmy w stanie i dopóki to się nie zmieni, dopóki będziemy sportowo za Bayernem. Bayern swój status w lidze budował ostatnie kilkanaście lat i nie jesteśmy w stanie nadrobić tego w jeden-dwa-trzy udane sezony okraszonymi trofeami w lidze i na arenie międzynarodowej.
Odbieram jego słowa nie jako powieszenie białej flagi jak niektórzy tutaj zasugerowali, ale utemperowanie tych kibiców, którzy znacząco przeceniają obecne możliwości Dortmundu do stania się miejscem docelowym dla naszych gwiazd i kolosem na poziomie Bayernu.
1 0
30 września 2020, 16:43
Gadki Watzke są już tak samo nudne i męczące jak konferencje Favra. Przychodzi mecz z Bayernem i najpierw Watzke zaczyna, że Bayern ma przewagę pod każdym względem, a potem tylko jeszcze gładziutki wpierdziel i schemacik powielony. Takie wieczne ściąganie presji z zawodników to już jest gruba przesada..Zaczynamy iść tym tokiem jak to walnął Stoger po srogim laniu w Monachium, że no w sumie to i tak nie przyjechaliśmy tu wygrać heheh :)) Dobrze Dargos ująłeś temat i ja tak sam uważam, że zmiany w BVB to nie powinny nastąpić tylko i wyłącznie na stołku trenerskim i roszadzie w składzie, ale wyżej.
2 -1
30 września 2020, 19:19
Kurde sorry za dislike ale przez przypadek nacisnąłem go. A tak poza tym to się z tobą zgadzam.
1 0
30 września 2020, 16:50
On jest po prostu żałosny. Niech bierze przykład z takiej Anglii. Jakby pieniądze wygrywały majstra to Liverpool miałby problemy być w TOP 5. A Bayern nie miałby prawa wygrać Ligii Mistrzów ....
Ech szkoda słów
2 0
30 września 2020, 18:09
Tak, jak szanuje go za uratowanie klubu, tak uważam iż pieprzy głupoty, z tą finansową dominacją.Oczywiście finansowe aspekty są ważne, ale on robi z nas niemal pastuchów, którzy raz od wielkiego dzwonu mogą kupić, coś w delikatesach.Od czasów jak łysy trener uciekł na tron królowej, notorycznie podkładamy się sami boszkom z krótkimi spodniami.Przypomnijmy iż w momencie, gdy zdobywaliśmy nasze największe sukcesy, r?żnica finansowa też była ogromna, ba znacznie większa niż obecnie, ale inne aspekty znane wielu osobom, śledzącym nasz klub regularnie, pozwoliły zniwelować ten dysonans. Mityczna gra w pucharach jest fajna, gdy daje coś więcej, niż tylko odsłuchanie hymnu przed meczem. Klub wielki, jakim niewątpliwie chcemy się widzieć, nie może sobie pozwolić na fakt, iż ostatni mecz wyjazdowy po wyjściu, z grupy wygrał niemal siedem lat temu!
4 0
30 września 2020, 18:41
Odnosze wrazenie, ze wielu userow musi osobibiscie znac Watzke. Te ciekawe opinie o ambicjach, charakterze itd.

Podobno dla kibica sukces finasowy sie nie liczy.Moze nie Ale nie dla wszystkie.Moze z wyjatkiem tych ktorzy z gowna kreca lody :)
Bez grosza to nawet nie bedzie nas stac na zwykly bebuš :)))))

Dlaczego Watzke celuje w LM?
Tjaaa... pewnie chodzi o euros. Ale moge sie mylic. I ciekawe kto moze w chwili obecnej zastapic Watzke? Tylko nie mowcie, ze Rudy!

Winszuje wiec sukcesow w waszych budkach z lodami.
Edytowano dnia: 30 września 2020, 18:42
0 -3
30 września 2020, 18:44
A co jeśli dla niego w tym momencie bardziej opłaca się być "na spokojnie" na 2-3 miejscu w lidze. Niż inwestować, żeby zdobyć mistrzostwo. Champions League i tak będzie. Teoretycznie ma sens, ale chyba nie tylko o kasę powinno chodzić klubowi... bo tak to zostaniemy zwykłym średniakiem, który kształtuje młodzież. Jeśli oczywiście nie przestaną do nas przychodzić.
1 0
30 września 2020, 19:11
Przekaz bardzo jasny - zapraszamy młode diamenty, będziem je szlifować, ale na trofea nie ma co liczyć, gdyż Prosięta to istoty nadludzkie, klub jest to boski i tamże oszlifowane u nas diamenty winny trafiać.

Tyle już się nagadaliśmy o cholernie słabej mentalności tego zarządu, a ten przed meczem takie coś. To jest chore, to nie powinno mieć miejsca. Co on robi? Ściąga presję z piłkarzy? Idźże pan prowadzić bank, a nie klub sportowy.
5 0
30 września 2020, 19:35
Owszem, kiedys zabraknie tych nieoszlifowanych diamentow i wydaje mi sie, ze Watzke o tym bardzo dobrze wie. Stad ta slynna skarpeta ktora bedzie musial ruszyc.
0 0
30 września 2020, 21:14
Super. To tak jakby mowic wlasnemu dziecku ze inni w szkole sa lepsi, lepiej sie ubieraja itd.
Przez takie wywiady tylko utwierdzam sie w przekonaniu, ze o ile chlop zrobil sporo dobrego, to teraz ambicji nie ma w nim w ogole. Najchetniwj to by nadstawil policzek zeby go swinie bily.
Chlop chyba ciagle zyje kryzysem i boi sie cokolwiek zrobic zeby nie zadluzyc znowu klubu. Ciekawe ile to jeszcze potrwa...?
1 0
1 października 2020, 01:14
Tak długo jak pan Watzke będzie prezesem BVB!
0 0
30 września 2020, 23:01
Nie nas tylko Ciebie
Edytowano dnia: 30 września 2020, 23:02
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 26 19 5 2 62
2. Bayer Leverkusen 26 16 8 2 56
3. FSV Mainz 26 13 6 7 45
4. Eintracht Frankfurt 26 13 6 7 45
5. RB Lipsk 26 11 9 6 42
6. SC Freiburg 26 12 6 8 42
7. Borussia Mönchengladbach 26 12 4 10 40
8. VfL Wolfsburg 26 10 8 8 38
9. FC Augsburg 26 10 8 8 38
10. VfB Stuttgart 26 10 7 9 37
11. Borussia Dortmund 26 10 5 11 35
12. Werder Brema 26 9 6 11 33
13. Union Berlin 26 7 7 12 28
14. TSG 1899 Hoffenheim 26 6 8 12 26
15. FC St. Pauli 26 7 4 15 25
16. 1. FC Heidenheim 26 5 4 17 19
17. Holstein Kiel 26 5 4 17 19
18. VfL Bochum 26 4 5 17 17
cała tabela
shoutbox
mixdx
mixdx 23 minut temu

według sportbilda: Są przesłanki wskazujące na to, że Borussia Dortmund rozpoczęła poszukiwania nowego dyrektora sportowego. Sebastian Kehl jest najwyraźniej o krok od zwolnienia, a wewnątrz klubu obwinia się go za upadek sportowy klubu.

bialy
bialy 6 godzin temu

Cześć, czy jest ktoś w stanie pomóc z zakupem biletów na mecz BVB- Barca w Dortmundzie?

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 12:53

Trochę mają nóż na gardle muszą jakoś udoskonalić ten zespół żeby serio nie popaść w nijakość

Kapolini76
Kapolini76 Wczoraj, 12:51

Chukwu powinni jak najszybciej przetestować na dłuższym dystansie i jeśli się sprawdzi wykupić a nie powtarzać błędy jak z Maatsenem już wszyscy chyba mamy dość tego skąpstwa

dawid2468
dawid2468 Wczoraj, 07:32

Chcą ściągnąć brata Bellinghama, bo Chukuemeka za drogi, czyli ani ten ani ten u nas nie zagra w przyszłym sezonie

FilipSantana
FilipSantana 3 dni temu, 2025-03-23

Oczywiście, że nie będziemy się bic o utrzymanie ale obawiam się, że także nie będziemy walczyć o LM. Hoeness przedłużył umowę ze Stuttgartem do 2028 roku, więc oficjalnie olał ciepłym moczem Lipsk i BVB. Podobno Alonso zostaje w Leverksuen na jeszcze jeden sezon, Bayern zawsze będzie w LM i zostje BVB oskubane z pucharów, bez zawodników i bez trenera oraz ze szrotem, który będzie bardzo cięzko sprzedać. Myślę, że awans do LE w przyszłym sezonie to będzie duży sukces.

Kapolini76
Kapolini76 3 dni temu, 2025-03-22

Nie będziemy bić się o utrzymanie bez przesady zdecydowanie muszą być jakieś ruchy ale na pewno tak źle nie będzie

artur1973
artur1973 3 dni temu, 2025-03-22

Zobaczycie za rok będziemy bić się o utrzymanie. Ale wierchuszka dalej będzie przychodzić w komplecie na stadion więc karawana Watzke pojedzie dalej

dawid2468
dawid2468 3 dni temu, 2025-03-22

Brak LM nie powinien być problemem, bo przecież będą pieniądze z KMŚ. Być może uda się sprzedać piłkarzy do których nie mamy już zaufania. Poza tym jak raz byśmy wyszli na minus transferowy to czy zaraz zbankrutujemy? Tym bardziej, że jeśli nie przebudujemy drużyny to w przyszłym sezonie będziemy w strefie spadkowej.

Gentoo100
Gentoo100 4 dni temu, 2025-03-22

@Mattii @Walczi09 Z jednej strony można mówić że Kovac nie jest wszystkiemu winny ale z drugiej strony należy też pamiętać że ostatni sezon gdzie on pokazywał że może być przyzwoitym trenerem miał prawie dziesięć lat temu w eintrachtcie gdyby nie to że facet jest chorwatem i ma odpowiednie kontakty, to już by dawno spadł z rowerka po tylu wpadkach, youtu.be/gsoHOoVZhc4?t=1586 narazie póki co te słowa o nim, się potwierdzają w stu procentach.

konop
konop 4 dni temu, 2025-03-22

Bedzie mniejszy budzet i beda sprzedaze/zmiany - i to nam wyjdzie na dobre.

Waszek_1995
Waszek_1995 4 dni temu, 2025-03-22

Champions Legue już nie będzie na 100% więc teraz jest czas by zacząć wszystko od nowa czyli 1.Nowy trener 2. Sprzedać -Brandta,Sabitzera,Sule,Cana,Reyne,Ozcana ja do tego dodałbym Kobela który już pewnego poziomu moim zdaniem nie przeskoczy +- 50 mln O takim bensebainim którego tu wgl nie powinno być nie będę pisał bo i tak zostanie tak jak Anton drewniany. I zacząć budować drużynę na takich zawodnikach jak Nmecha,Adeyemi,Guirassy,Schloterback,Reyerson W tym zespole jest już wesoła rodzina tu nie ma rywalizacji gra czy nie gra i tak zadowolony musi być konkurencja i zdrowa rywalizacja na każdym treningu jak było za kloppa

FilipSantana
FilipSantana 4 dni temu, 2025-03-21

Podobbno Brandt chce odejść latem wedlug SKY

Danzig
Danzig 5 dni temu, 2025-03-21

Koniec narzekania.Cieszmy się tym, co mamy.Gramy w 1 Bundeslidze i w 1/4 finałów CL. Następne mecze w CL około 2030 r.

waldekzsk
waldekzsk 6 dni temu, 2025-03-20

Niesamowite że Pascal Groß jest w wejściowej 11 w kadrze Niemiec.

flammen
flammen 6 dni temu, 2025-03-20

osa - Sammer wiadomo czym się zajmuje... fermentem wewnątrz klubu.. w mojej opinii świniaki podrzucili nam konia trojańskiego... znają po prostu nasze słabości...

FilipSantana
FilipSantana 6 dni temu, 2025-03-20

Osa lepiej bym tego nie podsumował

Osa As
Osa As 6 dni temu, 2025-03-20

4. L. Ricken: całkowicie podporządkowany HJW i realizujący jego chorą politykę, nie widzi winy w zarządzie tylko w piłkarzach. Patrzy nie tam, gdzie powinien, zwalnia nie tych, co trzeba. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 5. M. Sammer: zajmuje się nie wiadomo czym, obciąża budżet, gada oczywiste oczywistości. Niewykluczona podwójna rola (bawarska wtyka) Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 6. Żólta ściana: zajmują się polityką i zjawiskami społecznymi zamiast kwestiami sportowymi, nie reagują bądź reagują za mało na skandale w klubie, mają minimalny wpływ na politykę klubową, tolerują zarząd, tolerują zdrajców. Mają chłodne głowy. Piłka jest tylko dodatkiem do kiełby i piwa. Tendencja: Więcej kiełby i piwa!

Osa As
Osa As 6 dni temu, 2025-03-20

A co z: 1. S. Kehl: mało doświadczony, łasy na kasę i stanowiska, często popełnia błędy, całkowicie podporządkowany HJW. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 2. Sztaby medyczne i sportowe: nie rozpoznają kontuzji i chorób (nawet tych ciężkich) zawodników, częste kontuzje, brak wydolności. Tendencja: przedłużenie kontraktów! 3. HJW: mimo wielu lat działalności sportowej zachowuje się, jakby nie miał o piłce bladego pojęcia. Stawia finanse na piedestale, uprawia kumoterstwo, pomaga zdrajcom, prowadzi skrajnie ugodową politykę, jego naiwność wykorzystują inni działacze sportowi. Przyspawany do fotela. Tendencja: Dożywotnie przedłużenie kontraktu i budowa pomnika chwały!

ryś
ryś 6 dni temu, 2025-03-20

Drużynę zniszczył Sahin, a wcześniej rozlużnienie dyscypliny zaaplikował Terzic. Obaj preferowali "koleżeński" styl prowadzenia drużyny, a to droga prosta droga donikąd. Piłka nożna na pewnym poziomie wymaga odpowiedniej ,ciężkiej pracy, a tej zabrakło w przygotowaniach do sezonu aplikowanych np. przez Sahina. Dodatkowo drużyna zaczęła mieć bardzo miękkie DNA. Nie pomogły też transfery i sprzedaż kluczowych zawodników, a odejście Hummelsa, który był ostatnim łącznikiem sukcesów ,dopełniło reszty. A teraz KOVAC - jest na pewno innym trenerem od dwóch uprzednio wymienionych ale jestem prawie pewien, ze to w zamyśle miał być i jest tylko "strażak", który ma ugasić pożar, a nie trener na dłuższy okres czasu. On już w swojej "historii" miał jawny bunt piłkarzy w Bayernie, a w innych klubach także nie odniósł sukcesów, więc dlaczego miałby to zrobić w Borussi i to w takim stanie mentalnym w jakim klub jest obecnie. Klub jeżeli chce wrócić na właściwe tory czeka rewolucja i pottrzebuje na dłuższa metę naprawdę dobrego trenera.

Mattii
Mattii 6 dni temu, 2025-03-20

Z drugiej strony to sami decydują, że grają? Czy to jednak trener ich wystawia widząc w jakiej są formie? Generalnie ciężko będzie ocenić pracę Kovaca bo do końca sezonu już nie daleko i ciężko żeby coś odmienił w ciągu kilku meczy. Niemniej jednak, jeśli dalej będziemy przegrywać wszystko seryjnie z każdym w lidze, ta Kovac nic nie będzie próbował zmienić w składzie to będzie znaczyło, że nie ma pomysłu jak naprawić grę. Wtedy trzeba się pożegnać. Chyba, że zarząd planuje go na kolejny sezon i da mu zbudować kadrę po swojemu.

Walczi09
Walczi09 6 dni temu, 2025-03-20

Wesoły Julek ktory nie potrafic kopnąć piłki z normalną siłą na dalej niż 10 metrów, Sabitzer ( nie trzeba dawac komentarza).. chyba sami wiecie co tutaj nie gra

Walczi09
Walczi09 6 dni temu, 2025-03-20

Czemu mamy zwalniac Kovaca? 26strzałów i brak gola w meczu z Lipskiem to wjna trenera? Ma wejsc i sam strzelic? Tego meczu akurat wyjatkowo nie moglem obejrzec, ale powtorki niewykorzystanych sytuacji są po prostu śmiechu warte. Spojrzcie jakich my tu mamy pilkarzy i oceńcie czy to napewno jest kwestia trenera..

dawid2468
dawid2468 6 dni temu, 2025-03-20

Ale kto w jego miejsce?

FilipSantana
FilipSantana Tydzień temu, 2025-03-19

Koszt rozstania z Niko Kovačem byłby do udźwignięcia. Dortmund musiałby zapłacić Kovačowi i jego asystentom około trzech milionów euro odprawy. Od początku nie był postrzegany jako idealne rozwiązanie długoterminowe. Kierownictwo BVB, w tym Lars Ricken, początkowo chciało go zatrzymać tylko do lata i prowadziło nawet rozmowy z Ralfem Rangnickiem. Ponadto Kovač wszedłby w nowy sezon już uszkodzony - postrzegany jako trener, który nie potrafił odwrócić losów meczu. Nie jest postrzegany jako innowator, ale raczej jako pragmatyczny pracownik i surowy dyscyplinarz. Sprzedanie go jako twarzy nowego początku dla krytycznej bazy fanów Dortmundu byłoby trudne. [ @SkySportDE ]

FilipSantana
FilipSantana Tydzień temu, 2025-03-19

Sześciu graczy, którzy wejdą w ostatni rok swoich kontraktów: 1. Julian Brandt: Opinie na jego temat są głęboko podzielone. Szefowie początkowo chcieli przedłużyć jego kontrakt wcześniej, ale teraz zawiesili negocjacje. To sytuacja 50:50, ale mógłby przynieść Dortmundowi znaczną gotówkę. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 2. Gio Reyna: Nie ma już dla niego realnej przyszłości w Dortmundzie. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 3. Niklas Süle: W tej chwili odejście latem nie wchodzi w grę, mimo że szefowie chętnie pozbyliby się jego pensji. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 4. Salih Özcan: Jego wypożyczenie do Wolfsburga zostało przerwane zimą z powodu braków w składzie, ale nadal nie ma dla niego przyszłości w Dortmundzie. Tendencja: Klub chce go sprzedać! 5. Emre Can: W tej formie klub powinien kontynuować z nim planowanie przyszłości. Tendencja: Przedłużenie kontraktu! 6. Pascal Groß: Główny cel Kehla i jego zespołu przed sezonem, ale nie zawsze spełniał oczekiwania. Jego największą słabością jest brak tempa. Tendencja: Prawdopodobne jest odejście! Inne potencjalne wyjazdy latem: -Jamie Gittens - Marcel Sabitzer -Yan Couto BILD

Trotyl
Trotyl Tydzień temu, 2025-03-19

nie ma już biletów, a Ci co odsprzedają na necie to po kilka tysięcy euro XDDD chorzy ludzie XDD

danielek3
danielek3 Tydzień temu, 2025-03-19

Witam. Czy komus udalo sie dostać bilety na mecz z Barca?

flammen
flammen Więcej niż tydzień temu, 2025-03-18

Też tak uważam. Mike powinien zostać do końca sezonu...

FilipSantana
FilipSantana Więcej niż tydzień temu, 2025-03-18

Borussia Dortmund nie skorzysta z opcji kupna Carneya Chukwuemeki za 35 milionów euro. Czy kolejna pożyczka jest realna i czy klub jej pragnie, okaże się dopiero latem, czy i jeśli tak, to w jakich europejskich rozgrywkach klub będzie grał. RN

statystyki
Użytkownicy online:
Gości online: 85
Zarejestrowanych użytkowników: 10266
Ostatnio zarejestrowany: bialy
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem