Wiadomość, która ujawniła się w środę wieczorem, była nie lada zaskoczeniem: Borussia Dortmund wkracza na nowy poziom sponsoringu. Od nadchodzącego sezonu dwie firmy będą dzielić miejsce na koszulce BVB. Na arenie międzynarodowej oraz w pucharze Niemiec firma zajmująca się chemikaliami Evonik, a w Bundeslidze firma telekomunikacyjna 1&1.
Oficjalne potwierdzenie nowej umowy sponsoringowej, z firmą, która wcześniej nie miała nic wspólnego z piłką nożną, miało miejsce w czwartek rano.
? To był kamień milowy na drodze do rozwoju gospodarczego i tym samym sportowego BVB ? stwierdził Hans-Joachim Watzke.
Wymowny dobór słów prezesa BVB nie był przypadkowy. Na mocy kontraktu ważnego do 2025 roku, Borussia Dortmund otrzyma łącznie około 200 milionów euro, czyli dwa razy więcej w skali roku niż dotychczas. Według redakcji Ruhr Nachrichten, 1&1 będzie przekazywać BVB od 25 do 30 milionów euro za sezon. Zmniejszony jest wkład Evonika, który do tej pory dawał 20 milionów euro za sezon. Od rozgrywek 2020/21 kwota zostanie zmniejszona do 10-15 milionów euro. Najważniejszy jest końcowy rozrachunek. Borussia Dortmund zamiast 20, będzie zarabiać 40 milionów euro za sezon.
Borussia Dortmund podpisała w ostatnim czasie także nową umowę z Pumą. W listopadzie zeszłego roku podano w informację, że podpisano kontrakt do 2028 roku. Od nowego sezonu producent sprzętu sportowego będzie dawał Borussii Dortmund 30 milionów euro za sezon, czyli 20 milionów więcej niż w latach poprzednich.
Ponadto BVB zmieniła warunki umowy z Lagard?re. W tym przypadku uwolniono kolejne dziesięć milionów euro, które Borussia Dortmund może wykorzystać w innych celach niż marketing.
Borussia Dortmund staje się niezależna ekonomicznie.
? Dzięki nowej umowie z 1&1 czy Pumą i zmianie warunków umowy z Lagard?re możemy rozwijać się jako Borussia Dortmund ? mówi Carsten Cramer i dodaje ? Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie zarobków klubu niezależnie od transferów. Zrobiliśmy bardzo ważny krok na przód w kwestii sponsoringu. Mogę również powiedzieć, że także rosną przychodzi z mediów społecznościowych. Borussia Dortmund jest w stanie się rozwijać, a to najważniejsze.
Borussia Dortmund nowy rok budżetowy rozpocznie ze znacznie większą liczbą pieniędzy niż w poprzednich latach, a nowe sposoby zarabiania oznaczają nowe możliwości.
I pomyslec, ze 15 lat temu stalismy na skraju bankructwa.
Cos niesamowitego.
Kolejny kroczek przyblizajacy Nas do Bayernu.
Naprawde coraz lepiej to wygląda.
Brawo!
Bayern ma 60 mln za sezon od Adidasa także można powiedzieć,że jesteśmy już w połowie drogi by ich dogonić.
Adidas jest sponsorem technicznym, więc nie mieszajmy tutaj faktów. W BVB takim sponsorem jest Puma, ktora podpisała kontrakt na 10 lat gwarantujący nam 30 mln ? rocznie.