Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Start na piątkę. Borussia pewnie wygrywa z Augsburgiem

17 sierpnia 2019, 20:29, Zołza
Start na piątkę. Borussia pewnie wygrywa z Augsburgiem

W 1. kolejce Bundesligi Borussia zmierzyła się przed własną publicznością z Augsburgiem. Choć mecz skończył się szczęśliwie dla gospodarzy, nie zabrakło emocji.

Ekipa Luciena Favre'a już w 30. sekundzie została zaskoczona przez rywali, bowiem na listę strzelców wpisał się Florian Niederlechner. Szokujący start jedynie dodał Borussii skrzydeł, bo już dwie minuty później wyrównującego gola strzelił Paco Alcácer. Do przerwy, mimo prób, utrzymywał się wynik remisowy.

W drugiej połowie zobaczyliśmy prawdziwy grad goli, który zafundowała nam Borussia. Na listę strzelców wpisali się kolejno Paco Alcácer, Jadon Sancho, Marco Reus i Julian Brandt.

Borussia, dzięki zwycięstwu 5:1, zajęła fotel lidera.

 

BORUSSIA DORTMUND ? FC AUGSBURG 5:1 (1:1)

Borussia Dortmund: Hitz ? Piszczek (68. Hakimi), Akanji, Hummels, Schulz ? Witsel, Weigl ? Sancho, Reus (78. Gözte), Hazard (68. Brandt) ? Alcácer
Rezerwa: Oelschlägel, Zagadou, Delaney, Dahoud, Schmelzer, Bruun Larsen

FC Augsburg: Koubek ? Teigl, Suchý, Khedira, Pedersen ? Baier, Gruezo ? Hahn (60. Richter), Gregoritsch (77. Oxford), Vargas (83. Jensen) ? Niederlechner
Rezerwa: Luthe, Stanic, Richter, Jensen, Oxford, Malone, Rieder, Russo

Gole: 0:1 Niederlechner (1.), 1:1 Alcácer (3.), 2:1 Sancho (51.), 3:1 Reus (57.), 4:1 Alcácer (59.), 5:1 Brandt (82.)

Sędzia: Frank Willenborg (Osnabrück)
Żółte kartki: Brak
Stadion: Signal Iduna Park (Dortmund)
Widzów: 81 365

Źródło: www.bvb.de / Foto: www.bvb.de / Foto:
23 komentarzy ODŚWIEŻ
17 sierpnia 2019, 20:45
Mówi się, że jaki pierwszy dzień, taki cały rok. W tym wypadku: jaki pierwszy mecz, taki cały sezon (?) Jestem ? jak to zwykle ja ? daleki od hurraoptymizmu, ale muszę to napisać: 17 sierpnia 2019 roku Borussia Dortmund wkroczyła na drogę, u kresu której czeka ją coś naprawdę wielkiego. Nie ma chyba wśród nas ani jednaj osoby, która by tego nie chciała (no chyba, że niektórzy mniej lub bardziej pożądani goście i obserwatorzy?).

Zwykle w świat idzie tylko wynik meczu. Tym razem dobrze by było, gdyby poszedł także obraz gry.
Pierwsza połowa rozpoczęła się od istnego szaleństwa, które trudno tłumaczyć inaczej niż przez duży poziom rozemocjonowania piłkarzy startem nowego sezonu przed 80-tysięczną widownią. Prawda jest jednak taka, że gdyby nie to trzęsienie ziemi na dzień dobry mecz wyglądałby zupełnie inaczej. BVB nie rzuciłaby się tak na Augsburg, bo by nie musiała. Wszystko inne, a już zwłaszcza tak duża intensywność przez większą część pierwszej odsłony, było logiczną konsekwencją tych pięciu szalonych minut. Możemy być wdzięczni Augsburgowi, że zmobilizował naszych do takiej gry.

11. min. Strzał Wiegla z dystansu, sparowany przez Koubka
13. min. Paco niepotrzebnie uderza z pierwszej piłki po odegraniu Reusa; mógł przyjąć piłkę, miał na to mnóstwo miejsca i czasu.
15. min. Strzał Witsela po dośrodkowaniu z rzutu wolnego z lewej strony.
17. min. Ewidentny faul Baiera na Hazardzie. Sędzia nie zauważył, ale powinien interweniować VAR. Zresztą pan Willenborg od początku pracował przeciętnie, a momentami trochę gwiazdorzył. Z biegiem czasu mu przeszło, choć błędów się nie ustrzegł, o czym później.
19. min. Reus strzela głową po niezłym dośrodkowaniu z lewej strony. Trochę sytuacyjna piłka. Chyba nie do końca wiedział, jak chce to rozwiązać.
21. min. Jedna z nielicznych odpowiedzi Augsburga. Piłkę w obronie odbierają? Paco i Reus.
25. min. Reus fantastycznie strzela z 10-11. metra po podaniu z prawej flanki od Sancha. Świetna obrona Koubka.
27. min. Bomba z dystansu Witsela, znów wybroniona przez Koubka.
27. min. Schulz asekuruje prawą stronę obrony po kolejnym trochę przypadkowym i nieskładnym kontrataku Augsburga. Tutaj też można się chyba było doszukać faulu.
32. min. Nieudany strzał z dystansu Schulza po akcji, którą zrobił sobie sam odbierając piłkę na 25. metrze.
34. min. Kolejna dobra akcja w polu karnym, niezły strzał i znów obrona Koubka.

Z każdą kolejną próbą widać, było, jak nasi się nakręcają, jak napełnia im się słupek ambicji i motywacji.

W 40. min. zaczyna się nadmierne kombinowanie, bo dotychczas stosowane warianty (głównie seria nieudanych podań po ziemi Hazarda) zawodzą. Wszystko to wieńczy kontra, w której Sancho nie jest w stanie dogonić Teigla, czym umożliwia mu wrzutkę, po której Akanji zderza się głową z przeciwnikiem. Wyglądało to dość groźnie i można było zacząć się obawiać, że znów nasz kluczowy gracz wypadnie z powodu urazu. Na szczęście skończyło się na strachu.

Druga połowa to był już popis skuteczności BVB. Oglądało się ją z wielką przyjemnością. Borussia zagrała tak, jak nie była w stanie zagrać przez całą rundę wiosenną. To był bez wątpienia najlepszy mecz ligowy w naszym wykonaniu w całym 2019 roku. Tak jak została sfinalizowana akcja bramkowa na 2:1 tak powinna wyglądać gra BVB przeciwko drużynom takim jak Augsburg, zupełnie niezainteresowanym grą w futbol. Jeśli już mamy klepać piłką przed polem karnym rywala, zawsze róbmy to tak jak dziś między 46. a 51 minutą: męcząc przeciwnika, zmuszając go do ganiania za futbolówką i w odpowiednim momencie przyspieszając, trochę więcej ryzykując i będąc konkretnym, a nie ślamazarnym jak na wiosnę.

Kolejne bramki to była już Borussia, którą chciałoby się nazwać tą jedyną i prawdziwą. Szybka, zdecydowana i brutalnie wykorzystująca błędy Augsburga, które de facto sama na nim wymuszała. Szczególnie przypadł mi do gustu gol na 5:1. Witsel delikatnie przerzuca piłkę ze środka na prawe skrzydło, a tam dopada do niej Brandt i strzela bez przyjęcia. Jest to o tyle fajne, że w 71. minucie tez próbował podobnego zagrania, ale Hakimiemu trochę zabrakło do domknięcia akcji celnym strzałem. Potem powtórzył to jak rozgrywający, ale w siatkówce: dana akcja po to jest wymyślona i ćwiczona, żeby przyniosła efekt. Świetna sprawa. Szkoda tylko, że w samej końcówce Axelowi nie udało się zdobyć bramki, chociaż bardzo na to liczył, oddając strzały nieco samolubnie. No, ale mógł sobie na to pozwolić.

Jeszcze jedna kwestia: od 65. minuty powinniśmy grać w przewadze, bo Baiera nie powinno być na boisku. Jego obydwa faule na Hazardzie to ewidentne żółte kartki. Uratował go chyba tylko wynik meczu.

Podsumowując, rozpoczęliśmy sezon w najlepszy możliwy sposób, wysoko pokonując rywala z gatunku tych, z którymi gra się nam najtrudniej i najczęściej gubimy punkty. Teraz, z tygodnia na tydzień, musimy stawiać kolejne, równie udane, albo jeszcze lepsze, pewniejsze kroki. Gorąco wierzę, że jesteśmy w stanie je wykonywać. Bo jeśli nie my, to kto?
0 0
17 sierpnia 2019, 21:04
Niech ten mecz, w dniu moich 30 urodzin to będzie początek wspaniałego sezonu, zakończonego paterą.

Pierwsza połowa niemrawa, gra przypominała tą z końcówki poprzedniego sezonu.
Druga połowa była taka jak początki poprzedniego sezonu. Dynamiczna dobra gra, pewne, wysokie zwycięstwo i 2 pkt przewagi nad bayernem już na starcie.

Dobry mecz o dziwo zagrał Weigl, dobrze zagrał Hummels - trzeba jednak przyznać, że tego brakowało w poprzednim sezonie - takiego rozgrywającego z obrony. Dodatkowo stwarza zagrożenie przy stałych fragmentach. Można go nie lubić, ale w przeciwieństwie do Gotze on dużo daje tej drużynie i jest wzmocnieniem.

Na przeciwnym biegunie Hazard - nie wiem czy przestraszył się presji i atmosfery, ale nie było to coś, czego się od niego oczekuje. O wiele lepiej w krótszym występie zaprezentował się Brandt.

Czekam na kolejne mecze. Obowiązkowo w 3 pierwszych meczach sezonu (sierpniowych) musimy zdobyć 9 pkt. Potem zobaczymy jak dalej rozwinie się sytuacja, ale po dzisiejszym meczu można znów z optymizmem patrzeć na ten sezon.
0 0
18 sierpnia 2019, 10:16
Cieszy wynik, gra zespołu jako całości i forma poszczególnych piłkarzy. Dobre wejście w sezon jest ważne, daje pozytywnego kopa, pokazuje słuszność pracy wykonanej w okresie przygotowawczym.
Z drugiej strony to tylko pierwszy mecz, do tego z rywalem, który jest skazywany na walkę o utrzymanie. Musieliśmy wygrać i tak się stało. Kilka drobnych błędów się przytrafiło i dobrze, że trener je dostrzegł i zapowiada pracę nad ich wyeliminowaniem. Mam nadzieję, że nie jest to tyko czczą. gadanina, że będziemy wyciągać wnioski nawet z tak efektownych meczów. Nigdy nie jest bowiem tak, że wszytko poszło idealnie, zawsze można coś poprawić. Bardzo mnie to cieszy.
Gratulacje i oby tak dalej. Gdzie indziej są problemy, trzeba je wykorzystać.
0 0
18 sierpnia 2019, 11:00
Fajnie się oglądało wczorajszy mecz z perspektywy kibica BVB. Ładne akcje, ładne bramki, indywidualne popisy. Tak naprawdę póki co nie wiemy czy to Borussia Dortmund była taka mocna czy to jednak Augsburg był taki słaby. Następne mecze pokażą jak mocna jest nasza drużyna w tym sezonie.
0 0
18 sierpnia 2019, 12:17
Dargos- wszystkiego najlepszego. Piękny młody wiek.
Co do meczu super wyszło. Rok temu z takimi leszczami męczyliśmy się okrutnie. Zachwyt jest ale oby to nie pierwsze śliwki robaczywki...
Następne mecze zrewidują czy Bundesliga zaczyna srac przed nami jak zawsze przed Bayernem. A przyznać trzeba sile rażenia mamy piorunująca i nie bójmy się tego powiedzieć ze nawet kundelki z Monachium powinny to dostrzec :-)
0 0
18 sierpnia 2019, 12:42
Wszystkiego najlepszego i gratulacje Dargos :)

0 0
18 sierpnia 2019, 12:46
No i niezrozumienie tylko jednego, co w pierwszym składzie robi Weigl. Do przodu nieudane nic, Hummels go w tym wyręczał, a defensywnie Delaney go zjada. No ale trener wie co robi
0 0
18 sierpnia 2019, 12:57
Cieszy wygrana, więcej będą cieszyć jutro w biurze gratulacje kibiców FC Bayern lidera BL. Najblizsze mecze pokażą czy jesteśmy tacy mocni jak poprzednik uważa .Ogladajac mocny FC Bayern nie jestem aż takim optymista . Napewno nikt nie będzie przed nami ,,kupy robić ,, napewno nie scheisse 04...,co w dobitnym obrazem była wola walki w Dortmundzie. BL to nie tylko Augsburg.
0 0
18 sierpnia 2019, 16:19
Skład mamy potężny i mimo wszystko rezerwa tez jest dobra;)

Jestem pewien, że znowu nanieszamy w Europie. A Bundesliga będzie nasza.. i tak będzie!
0 0
18 sierpnia 2019, 16:27
Powiedzcie mi jedno... Za Borussia jestem od 1997 roku, kiedy to starsza kupiła mi koszulkę... Zorca.

Jako dzieciak zaplakalem się, bo chciałem wtedy koszulkę J. Klinsmana. Cieszy mnie dziwna pomyłka mamy (pewnie tańsza koszulka Zorca byla), bo dzięki jej kocham ten klub nieustannie od tamtej pory..., a pomyśleć, że gdyby nie to, to byłbym kibicem Bayernu;)

10 lat temu musiałem przez 3 tygodnie pracować na karuzelach w Monachium. Jak nas Polaków wyrzucił szef z pracy, to musiałem Sindbadem wrócić pod Wrocław. Wtedy ujawnil mi się widok stadionu Bayernu. Jak to Polak... po flaszkę włączyła się nieśmiertelność i wpadłem pod stadion z okrzykami: "Fuck Bayern only Borussia". Grupka ludzi lekko mnie skopala i ich rozumiem w sumie;) Wtedy była większa miłość do Borussii;)

I jeszcze jedno pytanie. Jaka jest szansa na jakiś wyjazd na mecz, ale na stadionie w Dortmundzie?
0 0
18 sierpnia 2019, 18:14
Wystarczy kupić bilet. Ja jadę na mecz z Leverkusen. Dałem 800pln za miejsce na dłuższej trybunie. Nie wiem czy to drogo. U pośrednika.
0 0
18 sierpnia 2019, 18:14
bab.de i oglądaj kiedy będą bilety dostępne na jakiś mecz
0 0
18 sierpnia 2019, 18:15
bvb.de
0 0
18 sierpnia 2019, 21:10
PrzemkoBVB
Bardzo drogo. Przez fan club duzo taniej. Nie jesteś w fan clubie? Za nieco większe pieniądze (239 euro) dostaniesz 3 dniowy pobyt w Dortmundzie w tym: bilet na mecz, pobyt w hotelu - 2 noce ze śniadaniami, bilet do Borusseum, pamiątki klubowe, opłacone jedzenie za 25 euro na stadionie, karta zakupową za 19,09 euro w fan shopie. Wszystko na best travel Dortmund- adrenalin trip. Korzystałem wielokrotnie, super zorganizowane
0 0
18 sierpnia 2019, 22:44
Mam szansę spod Wrocławia wyjeżdżać za darmo do Dortmundu z zaprzyjaźniom przewoźnikiem, tyle, że. .. lecimy w poniedziałek.. wtorek nas zostawia i we wtorek nas o 2.00 w nocy odbiera. Drugi jego system... 10.00 rano w Doetmundzie. Zabiera nas pilnoc- 2-00 w nocy;) Wszystko pod Wrocław. Olesnica i taka mala wioska Twardogora;)

A marze być w waszym fun clubie;)
0 0
18 sierpnia 2019, 23:22
Heh, to faktycznie przepłaciłem i następnym razem pojadę tak jak sugerujesz. Ale to mój pierwszy raz na meczu BVB będzie, więc cieszę się bez względu na cenę :).
0 0
18 sierpnia 2019, 23:31
PrzemkoBVB
Oczywiście i samych przyjemności życzę tym bardziej ze to pierwszy raz.
0 0
19 sierpnia 2019, 07:41
Wynik wygląda, że mecz był miły, łatwy i przyjemny w rzeczywistości szczególnie pierwsza połowa była trudna dla BVB, która już bardzo szybko straciła pierwszą bramkę w nowym sezonie, ale to co mi się podobało to bardzo szybka reakcja na straconą bramkę czyli odpowiedź Alcacera. Niestety później nie było już tak dobrze przynajmniej do końca połowy BVB się męczyła i ta część meczu przynajmniej mojej ocenie była dość słaba.

Druga to połowa to już pokaz siły BVB na tle Augsburga, który zaczął się gubić, a Sancho po raz kolejny dał sygnał jak w meczu o supercup z bawarią. Potem bramki posypały się jak prezenty.

Ogólnie na duży nawet bardzo duży plus zagrał Schulz oraz Weigl, Witsel, Sancho, Reus, Alcacer reszta solidnie z defensywą włącznie, która jeśli nie musiała bronić wyglądała dobrze.

artur1973

Dokładnie ja płaciłem przez fanclub 40-41 euro za dwa bilety co dało ok 350 zł. Także zgadzam się, że te 800 zł to jest bardzo drogo jak na bilety i to jeszcze u pośrednika, który tez chciał zarobić. Tak jak ktoś napisał nawet na stronie bvb.de można taniej kupić.

ps

Co do gry Weigla to w duecie z Witsel'em świetnie zdominowali środek boiska, gdzie praktycznie Augsburg nie miał praktycznie nic do powiedzenia.
0 0
20 sierpnia 2019, 10:57
Hummels mial swietne prostopadle pilki i przerzuty:)
0 0
20 sierpnia 2019, 12:32
Niestety jako jeden z niewielu popełniał też błędy, które mogły się bardzo źle skończyć. A to, jak w drugiej połowie objechał go Niederlechner nie wróży na przyszłość i starcia z rywalami mającymi jeszcze większe umiejętności, zbyt dobrze. Współczesny stoper, gdy brakuje mu szybkości (a Hummelsowi brakuje jej potwornie), potrzebuje dwa razy więcej koncentracji, żeby mógł w zarodku kasować takie próby, jak ta podjęta przez napastnika Augsburga.
0 0
1  2    >

sklep z częściami samochodowymi online – iParts.pl

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 12 11 1 0 34
2. RB Lipsk 12 8 2 2 26
3. Borussia Dortmund 12 7 4 1 25
4. Bayer Leverkusen 12 7 2 3 23
5. TSG 1899 Hoffenheim 12 7 2 3 23
6. VfB Stuttgart 12 7 1 4 22
7. Eintracht Frankfurt 12 6 3 3 21
8. SC Freiburg 12 4 4 4 16
9. Werder Brema 12 4 4 4 16
10. 1. FC Köln 12 4 3 5 15
11. Union Berlin 12 4 3 5 15
12. Borussia Mönchengladbach 12 3 4 5 13
13. Hamburger SV 12 3 3 6 12
14. FC Augsburg 12 3 1 8 10
15. VfL Wolfsburg 12 2 3 7 9
16. 1. FC Heidenheim 12 2 2 8 8
17. FC St. Pauli 12 2 1 9 7
18. FSV Mainz 12 1 3 8 6
cała tabela
Partnerzy: Portal rolniczy, Portal ogrodniczy, Portal motoryzacyjny, Portal o zwierzętach, Portal lifestyle, Portal dla nastolatek, Portal dla kobiet, Konin portal mieszkańców, Portal biznesowy, Portal modowy, Pozycjonowanie stron Swarzędz
shoutbox
Adam76
Adam76 6 godzin temu

Jeszcze jedno coraz bardziej mi się wydaje że niedługo może zostać sprzedany Kobel bo coraz częściej słyszymy tutaj o pozycji bramkarza raz że Kochalski raz Ramaj . Za chwilę będzie tak że odejdzie Kobel Schlotti, Adeyemni i Guirassy i tak naprawdę zostanie nam tylko Nmecha z tych zawodników na których można liczyć w dłuższej perspektywie

Adam76
Adam76 6 godzin temu

Chciałbym jeszcze dopisać że jeszcze nie tak dawno sporo ludzi tutaj chciało żeby sprzedali również Adeyemni który w tej chwili jest naszym liderem w ofensywie. Ludziska czasem forma niektórych piłkarzy faluje taki to Sport a nam powinno najbardziej zależeć żeby najlepsi zostawali i regularnie wzmacniać słabsze pozycje bo my ciągle przebudowujemy skład a nam potrzeba stabilizacji nic więcej bo na pewno kilku świetnych piłkarzy mamy

Adam76
Adam76 6 godzin temu

ryś też nie podoba mi się pomysł odejścia Guirassy tak jak niektórzy tutaj chcą. Widać że jest totalnie pod formą tego nie neguję mimo wszystko to jest bardzo dobra 9 klasy co najmniej międzynarodowej i wszyscy tutaj dobrze wiedzą że będzie szukanie taniej alternatywny. Najprawdopodobniej jednak Guirassy odejdzie bo widać że coś tam iskrzy mnie jednak bardzo smuci bo wszyscy wiemy jak ciężko teraz znaleźć dobrą dziewiątkę która nie schodzi poniżej jakiegoś poziomu

wola
wola Wczoraj, 19:34

ryś Też o tym myślałem, że Kovać powinien coś zmienić. A może byłoby lepiej tego paralityka Beiera ustawić na lewym wahadle, Adeyemiego na prawym i zagrać na dwóch napastników, Silva - Guirassy. 3 - 5 - 2 Siła ofensywna od razu jest widoczna. Kovać nie ma żadnych nowych pomysłów... żeby zaskoczyć przeciwnika.

ryś
ryś Wczoraj, 18:10

wola Masz całkowitą rację . Guirassy to typ zawodnika do kończenia akcji golem. On nie będzie dryblerem , a szybkość biegowa także nigdy nie będzie jego głównym atutem. Ja oczywiście widzę co się z nim dzieje po tym jak nie pozwolono mu wykonać rzutu karnego i nie pochwalam jego zachowania i mowy ciała. Jakkolwiek jednak by nie patrzeć, to trener jest od tego aby wyjaśniać takie sytuacje do których w profesjonalnym klubie nie powinno dojść. Wracając do meritum - jeżeli tak jak niektórzy chcą, Guirassy odejdzie, to być może najpewniej, że jeszcze za nim zatęsknimy. Co do sposobu atakowania , to od pewnego czasu robimy to w sposób przewidywalny, a zarazem bardzo chaotyczny, przypadkowy . Brak skrzydłowych jest widoczny ,bo wahadła nie dają tej jakości, a przede wszystkim szybkości przez co tracimy element zaskoczenia. Niestety szwankuje tutaj najzwyczajniej w świecie ruchliwość w grze bez piłki graczy ofensywnych i nie rozumiem zupełnie Kovaca, że nie próbuje tego inaczej ustawić. Dlatego piłki nie dochodzą do Guirassego, a ten sam ostatnio także zbyt mało jest aktywny, ale nie on jeden. Na pewno nie tylko on jest winny zaistniałej sytuacji. Co do Fabio Silvy to on dostaje zbyt mało minut i tez nic nie stoi na przeszkodzie aby przynajmniej dłuższe fragmenty meczów grywał razem z Guirassym, bo to jednak zawodnicy o innej charakterystyce. Ale nie od nas kibiców to zależy. U nas szwankuje wiele rzeczy .Proszę tylko porównać wykonywanie rzutów rożnych u nas, a ... przez Zawiszę Bydgoszcz we wczorajszym meczu z Wisłą Kraków, a wnioski same się nasuną.

dawid2468
dawid2468 Wczoraj, 17:36

Pewnie zwolnią Kovacia, ale po sezonie 26/27.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 17:27

@Osa As wiecznie na farcie nie polecą, przy tej polityce to się musi posypać, zwłaszcza, że w Europie nie ma już idiotów, którzy oddadzą Watzke I spółce Hallanda czy innego Bellinghama za bezcen. Nie ma bata to musi się rozpaść.

wola
wola Wczoraj, 15:30

FilipSantana nie jestem adwokatem Guirassyego, sam najchętniej wysłałbym go na trybuny za jego ostatnie występy, ale ta nieskuteczność naszej 9-tki wynika raczej z braku dobrego zgrania całego zespołu. Korytarze do Guirassyego są zamknięte. Ktoś musi je otworzyć, ktoś musi zrobić różnicę/przewagę na boisku. Jedynym zawodnikiem, który to potrafi jest Karim, ale w tego co piszą dziennikarze to między Adeyemim, a Guirassym nie ma chemii. Tu leży problem. W Stuttgarcie strzelił w BL 28 bramek, w BVB w ubiegłym sezonie 21 w BL + 13 w LM. Jeśli drużyna nie zacznie z nim grać, to ''dupa blada''.

Osa As
Osa As Wczoraj, 11:32

Odgrzeją jakiegoś kotleta pokroju Sancho, który i tak ostatecznie nie wróci, pojawią się artykuły, jak to Hummels kocha BVB, i że zarząd widzi dla niego miejsce w swoich szeregach, a ostatecznie ściągną kogoś do rezerw, bo wszystko jest przecież cacy. Czwarte miejsce będzie? Prawdopodobnie będzie, więc po co transfery, lepiej tę kasę przeznaczyć dla swoich ludzi. A jak nie będzie CL, to wtenczas będziemy się martwić.

Mattii
Mattii Wczoraj, 10:14

Pewnie jak ostatnimi czasy, w ostatni dzień okienka wypożyczą "last minute" z ligi angielskiej jakiś zmarnowany talent.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 07:05

Myślicie, że te barany z zarządu coś podziałają w zimowym oknie? I nie pytam o nowego bramkarza.

FilipSantana
FilipSantana 1 dni temu, 2025-12-04

Wola, Guirassy w obecnej formie to musiałby dostawać piłki na pustaka żeby coś trafiać. Na wolne pole to też chyba nie najlepszy pomysł podawać najwolniejszemu piłkarzowi w drużynie

dawid2468
dawid2468 1 dni temu, 2025-12-04

To prawda, Schlotterbeck jest rozkojarzony, ma dobre interwencję, a później tragiczne podania. Odpadnięcie z Pucharu Niemiec raczej go nie przekona do pozostania

wola
wola 1 dni temu, 2025-12-04

W ostatnich miesiącach zaobserwowałem, że Kovać próbuje dać rolę rozgrywającego Schlottiemu. Niestety im więcej mówi się o jego odejściu, tym Nico gra coraz gorzej. W mediach w ogóle nie wspomniano, że Nico w ostatnim meczu zagrał słabo.

wola
wola 1 dni temu, 2025-12-04

Guirassy jest typowym snajperem. On musi mieć dostarczoną piłkę przed bramkę na nos, na nogę albo wolne pole. Gramy wahadłami więc to jest zadanie Ryersona lub Svenssona, ale oni są za słabi, żeby to zrobić. Co najwyżej trafiają w obrońców, a jeśli już piłka przejdzie to trafia kilka metrów nad/przed/za Guirassym. Skrzydłowych nie mamy, więc tak to wygląda jak wygląda. Aktualnie tylko Karim potrafi sam zagrozić bramce przeciwnika. Gra drużynowa jest mocną stroną BVB.

FilipSantana
FilipSantana 1 dni temu, 2025-12-04

Brandt i Guirassy po zmianach jakie dali przewczoraj już do końca roku pownni dosać zakaz stadionowy i po 1000 pompek na każdym treningu

Adam76
Adam76 1 dni temu, 2025-12-04

Brandt Adeyemni Guirassy Silva chciałbym zobaczyć taką ofensywę choć w 1 meczu jak by to wyglądało

Adam76
Adam76 1 dni temu, 2025-12-04

Grały 2 zespoły o przybliżonym potencjale ktoś musiał odpaść taki niestety jest futbol ale mi się gra podobała zaczyna się coś powoli zazębiać w ataku bo różnie to u nas wyglądało ale jak dla mnie to idzie to powoli w dobrym kierunku

Adam76
Adam76 1 dni temu, 2025-12-04

Alex to niestety jest nasza bolączka niechęć do inwestycji zarząd mamy naprawdę do niczego. Jeśli chodzi o mecz z Leverkusen to widziałem tylko koniec 1 połowy i całą 2 i muszę przyznać że gra nie wyglądała źle takie moje osobiste przeświadczenie. Skuteczność trochę szwankuje ale zaczyna się pokazywać lider w ofensywie Adeyemni sporo walki jak dla mnie duży plus Silva z tego co widziałem także duży plus musi się trochę jeszcze z naszymi ograć no i oczywiście jako ofensywny potrzebuje trochę liczb bo to buduje ofensywnych zawodników ale sama gra na plus

Q4RTRIDG3
Q4RTRIDG3 1 dni temu, 2025-12-04

Zagrają odważnie. Bardziej się obawiam frustracji, pretensji i machania łapami

dawid2468
dawid2468 2 dni temu, 2025-12-04

Mam nadzieję, że mecz z Leverkusen nie odbije się czkawą w niedzielę. Teraz sprawdzian jaki mamy mental

Kibic99
Kibic99 2 dni temu, 2025-12-03

Świniaki w słabym stylu ale awansowali .ehh

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-12-03

Ważne, że co roku finanse są na +

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu 2 dni temu, 2025-12-03

Ja tak wgl zauważyłem, że my gramy po prostu tak beznadziejne i prymitywne akcje, że to aż szkoda gadać, my mając wahadła i np Adeyemiego na boku nie potrafimy zagrać żadnej akcji na obieg, co w dawniejszych latach mając ofensywnie usposobionych bocznych obrońców było klasykiem, nasze akcje bokiem wyglądają tak, że Svensson biegnie do linii wrzuca w 3 tempo i zostaje zablokowany, a jeśli któraś wrzutka już przejdzie to jest do nikogo. Można by się zastanowić co oni robią na treningach, bo u nas kuleją totalne podstawy, na mecz robimy średnio z 15 wrzutek i nie potrafimy nawet tego zamienić na gola, w ataku pozycyjnym poruszamy się jak słoń w składzie porcelany, zero ruchu do piłki, granie na 5 kontaktów zamiast z pierwszej i spora ilość niedokładnych podań, BVB sprzed kilku lat przejechałaby się po tej dzisiejszej jak walec. Najbardziej mi jest przykro z faktu, że zmierzamy w coraz większą przeciętność, a ludzie okupujący najwyższe stanowiska w tym klubie nie mają zielonego pojęcia co robią i jak działają na szkodę tego klubu...

Q4RTRIDG3
Q4RTRIDG3 2 dni temu, 2025-12-03

dawid2468 Inflacja najbardziej uderzyła w żywność a Sule musi mieć co jeść ;)

waldekzsk
waldekzsk 2 dni temu, 2025-12-03

Ogólnie szanse na puchar i tak były nikłe.Żeby to wygrać trzeba pokonać Bayern,a to w tym sezonie wydaje się być wyjątkowo trudne.

dawid2468
dawid2468 2 dni temu, 2025-12-03

Pożegnamy Grossa i Sule reszta zostanie. Schlotterbeck i Guirassy odejdą

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-12-03

Jak chcesz się ich pozbyć? Oni doskonale wiedzą, że takiej kasy za nic nie robienie, nie da im już nikt.

waldekzsk
waldekzsk 2 dni temu, 2025-12-03

Po tym sezonie powinniśmy się pozbyć całego szrotu , który siedzi na ławce dla kasy i zarabia grube miliony u nas przez hojność Watzkiego . Jak wykonają dobre transfery i bez koni trojańskich w składzie powinno być lepiej w kolejnym sezonie.

dawid2468
dawid2468 2 dni temu, 2025-12-03

To prawda jesli się nie myle w 2013 obracaliśmy kwotą niecałe 300mln dzisiaj zaraniami prawie 600.

statystyki
Użytkownicy online:
Gości online: 24
Zarejestrowanych użytkowników: 10349
Ostatnio zarejestrowany: Kubus
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem