Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Przed meczem z Bayernem

5 kwietnia 2019, 09:09, Zołza
Przed meczem z Bayernem

Przed nami 28. kolejka Bundesligi, w której hitem kolejki będzie mecz na szczycie: w szlagierowym starciu Borussia Dortmund zmierzy się na wyjeździe z Bayernem Monachium. Będzie to 100. Der Klassiker w historii 1. Bundesligi, a drużyna, która go wygra, może przybliżyć się do mistrzostwa Niemiec. Przed nami prawdziwa niemiecka Gra o Tron!

To nie będzie łatwy mecz dla żadnej z drużyn. Oba zespoły mają swoje problemy, zarówno w kwestii kadrowej, jak i po prostu sportowej. W ostatniej kolejce Borussia w końcówce meczu pokonała Wolfsburg (2:0) i po dwóch kolejkach wróciła na fotel lidera. Bayern depcze jej jednak po piętach ? w sobotni wieczór Dortmund może powiększyć przewagę albo stracić ją i wrócić na drugie miejsce. Ale, w przypadku remisu, może też nie zmienić się nic. Choć mecz ten nie przesądzi o mistrzostwie, to może mieć na nie spory, pośredni wpływ.

Bayern nie jest w swojej optymalnej formie, choć obecnie radzi sobie lepiej niż w rundzie jesiennej. W poprzedniej kolejce monachijczycy niespodziewane zremisowali z SC Freiburg (1:1), a w środę rozegrali trudny mecz w Pucharze Niemiec z drugoligowym Heidenheim (5:4). Spotkanie z Borussią Dortmund, zwłaszcza o taką stawkę, na pewno doda Bawarczykom wiatru w żagle. Mimo trudnych dla Bayernu okoliczności, mecz będzie dla BVB niezwykle wymagający.

W ostatnich dwóch meczach Borussia miała trochę szczęścia: rzutem na taśmę pokonała najpierw Herthę (3:2), a później Wolfsburg (2:0). Podopieczni Luciena Favre'a nie są tak doskonale dysponowani, jak jesienią, lecz mimo to radzą sobie dobrze. Mają realne szanse na mistrzostwo, a wygrana w stolicy Bawarii znacznie przybliży ich do upragnionego celu. Wartością dodaną dla ekipy z Westfalii z pewnością będzie powrót Marca Reusa, który z powodów prywatnych nie mógł pomóc zespołowi w potyczce z Wolfsburgiem.

Jesienny mecz w Dortmundzie był niezwykle emocjonujący. Choć Bayern dwukrotnie obejmował prowadzenie, Borussia wygrała 3:2. Na listę strzelców dwukrotnie wpisał się Marco Reus, a zwycięskiego gola strzelił Paco Alcácer. To zwycięstwo podniosło morale zespołu na kolejne tygodnie.

Oba zespoły zmagają się z problemami kadrowymi. Po stronie gospodarzy na pewno nie zobaczymy Arjena Robbena, Corentina Tolissa i Alphonsa Daviesa. Borussia z kolei będzie musiała poradzić sobie bez Christiana Pulisica, Maximiliana Philippa oraz Achrafa Hakimiego, a pod znakiem zapytania stoją występy Paca Alcácera, Łukasza Piszczka i Abdou Dialla.

 

Bundesliga, 28. kolejka
BAYERN MONACHIUM ? BORUSSIA DORTMUND 
Sobota, 06.04.2019, 18:30 (Allianz Arena)

Bayern Monachium: Neuer ? Kimmich, Süle, Hummels, Alaba ? Thiago ? James, Goretzka ? Gnabry, Coman ? Lewandowski
Ławka rezerwowych: Ulreich, Boateng, Rafinha, Martines, Müller, Sanches, Ribéry
Pod znakiem zapytania: Neuer
Nie zagrają: Robben, Tolisso, Davies
Trener: Niko Kovac

Borussia Dortmund: Bürki ? Wolf, Akanji, Diallo, Piszczek ? Witsel, Delaney ? Sancho, Reus, Guerreiro ? Götze
Ławka rezerwowych: Hitz, Zagadou, Schmelzer, Toprak, Weigl, Bruun Larsen, Alcácer
Pod znakiem zapytania: Alcácer, Piszczek, Diallo
Nie zagrają: Pulisic, Philipp, Hakimi
Trener: Lucien Favre

Arbiter: Manuel Gräfe (Berlin)

Źródło: www.borussia.com.pl / Foto: www.bvb.de / Foto:
12 komentarzy ODŚWIEŻ
5 kwietnia 2019, 11:26
Tradycyjnie przed świętami:
?:::świniobicie:::...
0 0
5 kwietnia 2019, 16:47
Dobre :)))
0 0
5 kwietnia 2019, 18:48
Panie i Panowie...jutro dostaniemy lekcję jak gra się w piłkę i wygrywa pewnie ważne mecze...wiem zaraz zostane zjechany za to ale bądźmy realistami...aczkolwiek jako kibic BVB od 1997 łudze się i chciałbym, aby ktoś mnie jutro za to zbeształ
0 0
5 kwietnia 2019, 19:13
I ty siebie nazywasz kibicem BVB? Tfu!
Mogę myśleć o różnych rzeczach, ale w życiu przed meczem nie napisałbym takich śmieci.
0 0
5 kwietnia 2019, 20:22
Rafaello miękki jesteś jak "niby na taki staż kibicowania"
0 0
5 kwietnia 2019, 20:27
Niektórym przydałaby się lekcja kibicowania.
0 0
5 kwietnia 2019, 21:00
Po ostatnim meczu pisał, że nie zasłużyliśmy na zwycięstwo, teraz że dostaniemy lekcję futbolu...Ja jestem kibicem dopiero od kilku lat i wstydziłbym się pisać takie rzeczy. Człowieku małej wiary...
0 0
5 kwietnia 2019, 21:23
Każdy ma swój staż kibicowania NAJWSPANIALSZEMU KLUBOWI NA ŚWIECIE i ile ludzi tyle opinii, ale niezależnie, jeśli jesteś prawdziwym kibicem zawsze powinieneś ?pisać sercem?, zwłaszcza przed takim meczem, w takim sezonie... Mnie też często emocje roznoszą i to pewnie wina walki rozumu z sercem :) a przed TAKIM meczem pewnie dziś nie zasnę ;) i nie mogę się doczekać przypieczętowania mistrzostwa ?u nich? i tej ?bezcennej? miny Hoenesa jako truskawki na torcie, po straceniu kolejnego ważnego trofeum w tym sezonie :] Heja BVB
0 0
6 kwietnia 2019, 08:27
Wg mnie jest to najważniejszy mecz w tym sezonie, którego zwycięzca zostanie nowym lub staro/nowym mistrzem Niemiec. Chociaż spodziewam się bardzo trudnego meczu to nie zaakceptuje porażki. Dla BVB w tym meczu zwycięstwo bądź remis, w przypadku ewentualnej porażki będzie trudno o końcowy triumf w Bundeslidze.

Mimo wszystko jeżeli chodzi o skład to mam nadzieje, że Paco zagra od 1 minuty zaś skład na mecz z bawarią będzie wyglądał mniej więcej tak (chociaż liczę się z tym iż od pierwszej minuty najpewniej wystąpi rodowity bawarczyk z 10 na koszulce w barwach BVB):

Bürki ? Wolf, Akanji, Zagodou, Diallo ? Witsel, Delaney ? Sancho, Reus, Guerreiro - Alcacer (Larsen)

Wydaje mi się, że przy obecnych problemach najbardziej optymalne zestawienie. Dobrze, że Reus wraca do pierwszego składu, a to oznacza, że szanse na dobry rezultat wzrosną na trudnym terenie jakim niewątpliwie jest mynszen.
0 0
6 kwietnia 2019, 09:11
"Mimo wszystko jeżeli chodzi o skład to mam nadzieje, że Paco zagra od 1 minuty"

Ciekawe jakim cudem skoro został w Dortmundzie z powodu urazu.

A wracając do rzeczy poważnych to jest to pierwszy od wielu lat Der Klassiker gdzie stawka jest poważna. Tradycyjnie obawiam się Lewandowskiego który będzie podwójnie zmotywowany chęcią strzelenia nam bramki tym bardziej,że ma szanse zapisać się w historii swoim trafieniem numer 200. Ponadto mecze wyjazdowe wychodzą nam zdecydowanie słabiej niż domowe stąd gra na stadionie rywala może dekoncentrować psychicznie. Martwi zdziesiątkowana kontuzjami obrona i mam tylko nadzieje,że nikt nie będzie na tyle desperatem by wystawiać Marcelka w tak ważnym meczu bo to czyste samobójstwo. Na papierze mimo wszystko faworytem jest Bayern ale nie zawsze to faworyt musi być zwycięzcą więc mam nadzieje,że i tym razem będziemy świadkami niespodzianki i pierwszego od czasów Jurka zwycięstwa na Allianz Arena.
0 0
6 kwietnia 2019, 09:57
Zapowiedź była pisana rano, a o kadrze, jaka poleciała do Monachium, dowiedzieliśmy się wieczorem ? stąd nieścisłości. Paco został w Dortmundzie, podobnie, jak Guerreiro.
0 0
6 kwietnia 2019, 10:02
No faktycznie teraz i został w Dortmundzie. Szkoda mimo wszystko, że nie zagra w tak ważnym meczu.
0 0

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 19 15 3 1 48
2. Bayer Leverkusen 19 12 6 1 42
3. Eintracht Frankfurt 18 11 3 4 36
4. VfB Stuttgart 19 9 5 5 32
5. RB Lipsk 19 9 5 5 32
6. FSV Mainz 19 9 4 6 31
7. VfL Wolfsburg 19 8 4 7 28
8. Werder Brema 19 7 6 6 27
9. SC Freiburg 19 8 3 8 27
10. Borussia Dortmund 19 7 5 7 26
11. FC Augsburg 19 7 4 8 25
12. Borussia Mönchengladbach 18 7 3 8 24
13. Union Berlin 18 5 5 8 20
14. FC St. Pauli 18 5 2 11 17
15. TSG 1899 Hoffenheim 18 4 5 9 17
16. 1. FC Heidenheim 19 4 2 13 14
17. Holstein Kiel 19 3 3 13 12
18. VfL Bochum 18 2 4 12 10
cała tabela
shoutbox
Kapolini76
Kapolini76 5 minut temu

Mamy bardzo słaby sezon to fakt, o naszym zarządzie szkoda się rozpisywać wszyscy wiemy jak jest. Pozostaje nam wiara w ten klub tego mi nigdy nie zabraknie. Teraz wszyscy ganiacie za transfery Beier czy Couto ale jeszcze nie tak dawno taka tu była radocha że fajne okienko musi ktoś to poukładać po Sahinie to nie stanie się w parę dni wtedy możemy realnie krytykować zawodników tera jest jeden dupny syf piłkarze pod formą więc tak naprawdę nie wiemy kto ile może nam dać

dawid2468
dawid2468 2 godzin temu

Te 4 mecze Sahina w tym roki to gwóźdź do trumny i brak ligi mistrzów. Jal można było tak długo go trzymać, a tak szybko zwolnić Fravre? W Bayernie Sahina zwolniliby już w listopadzie. Teraz byleby nie spaść do drugiej BL co wcale nie kest śmieszne, zaangażowanie naszych piłkarzy nawet w Guardioli do końca tego sezonu będzie minalne, bo o co tu grać? O nic. Ja już kazdego meczu nie oglądam tylko sledze wyniki bo nie warto

artur1973
artur1973 Dzisiaj, 00:47

Najbardziej śmieje się z tego że kilka osób, które teraz krytykują strasznie BVB wyzywało mnie od czci i wiary, jak pisałem że po meczu z Mainz coś we mnie pękło. Przegrana w finale z Realem była wkalkulowana w koszty. Przegrana mistrzostwa w meczu z Mainz uświadomiła mnie że BVB nie dorosło by konkurować z moją rodziną. Oni nie są tego warci. Siedzę teraz na Teneryfie z rodziną i zwijam boki ze śmiechu z całego syfu, który narodził się w Dortmundzie. Niestety można było mówić po stokroć i jak grochem o ścianę. Watzke ze swoją koncepcją nie wiadomo czego doprowadził ten klub do zapadu. Jak to możliwe, że klub pozwala frajerzynie z Monachium być jakimś konsultantem, który nic nie robi nic nie pomaga a teraz mówi, że w BVB jest źle? Jak można zatrudniać gościa, który o trenowaniu nie ma bladego pojęcia? Dobrego ciągle dusigroszstwo ciągle lizanie dupy Gelsenkirchen i Monachium. Dosyć panowie, dosyć. Nie mam ochoty na takie ?zabawy? ani dziś ani jutro. Dlatego jestem tylko zwykłym obserwatorem

wola
wola Wczoraj, 22:39

no właśnie, dlatego takie decyzje powinni podejmować bezpośrednio trener z dyrektorem sportowym, a nie skłócona 5-osobowa Elefantenrunde. Nie można grać 3 obrońcami mają w kadrze 3 ŚO. Np. teraz Schlotter ma czerwoną kartkę, Sule jest kontuzjowany, a Anton ciągle niedomaga.

libero180
libero180 Wczoraj, 22:27

Nie chce nikogo obrażać ale trzeba być idio*** żeby kupować Couto na prawa obronę i myśleć ze on się tam nadaje do gry ,po co był tak drogi transfer. Przypomnijmy historie gdzie grał najlepiej Hakimi.Jak kupujesz zawodnika za 25 i znasz jego charakterystykę to ustawiasz pod niego skład i zamiast Beier kupujesz kolejnego środkowego obrońcę i grasz na 3,w razie czego masz 4 na zmianę i ewentualnie 5 z rezerw czy kogoś młodego.

wola
wola Wczoraj, 21:57

być

wola
wola Wczoraj, 21:57

Couto miał być PO, jako PO on nie istnieje. Drewniany Ryerson jest od niego o klasę lepszy. Za to byłby świetnym wahadłowym. Ale BVB raczej nie będzie grała w takim ustawieniu.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:46

Statystki Couto jak ktoś nie wie ,dalej będziecie pisać ze on taki słaby. pbs.twimg.com/media/GiKYW0IW0AAQtYD?format=jpg&name=large

wola
wola Wczoraj, 21:34

Ryersona można porównać do Schmelle. Pamiętam jak Jurgen wyciągnął go z rezerw BVB. @Wojtyła z Dortmundu Dla Kloppa najważniejsza była drużyna i ciągle stawiał na te same nazwiska, bo innych nie miał. Nawet mając takich zawodników jak: Schmelzer, czy Grosskreitz można zdobyć Meiterschale.

wola
wola Wczoraj, 21:16

libero180 Jude to jest w ogóle inna historia. Ja też oglądam często Real ze względu na Juda i Angelottiego też. Bellingham w BVB nie wyglądał źle fizycznie. Bez przesady. On już w BVB był jednym z najlepszych na świecie.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:13

Ja wiem, że nie powinno się wracać do przeszłości ale gdzie się podziała BVB której boki obrony zasuwały przód tył i dawały nam wiele radości

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Bensa tez moim zdaniem jest zbyt słaby na BVB

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu Wczoraj, 21:11

Dla mnie obydwa boki obrony powinny zostać wzmocnione, ktoś mnie tu zgani że Ryerson walczy itd ale samą walką to on może nadrabiać w Unionie a nie BVB, gdyby go porównać do Piszczka czy Hakimiego to Norweg wypada w tym porównaniu zdecydowanie najgorzej

wola
wola Wczoraj, 21:09

Guirassy i Haller też nie grzeszyli zdrowiem przy podpisywaniu kontraktu. BVB uwielbia takie wyzwania. Tu pasuje tylko jedno słowo. Wahnsinn.

libero180
libero180 Wczoraj, 21:08

Każdy pisze ze nasi zawodnicy źle wyglądają to jest fakt na przykładzie Bellinghama mam potwierdzenie on w BVB nie wyglądała nawet w połowie tak dobrze jak w Realu a oglądam każdy mecz jego, pod względem przygotowania fizycznego to jest kolosalna różnica.

wola
wola Wczoraj, 20:54

Nmecha przyszedł do BVB już kontuzjowany. Przez rok dochodził do formy i teraz zaczyna się ''powtórka z rozrywki.'' Niektorzy może jeszcze pamiętają, ''60 minut na godzinę''.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:38

ŚP też słabo wygląda

wola
wola Wczoraj, 20:19

chyba, że chcemy być w środku tabeli.

wola
wola Wczoraj, 20:18

Nmecha jest jak na piłkarza bardzo wysoki. Nie wiem, czy jego kolana są w stanie znieść takie obciążenia, a szczególnie na ''szóstce''. Bensa, max. jako zmiennik. Moim zdaniem BVB powinna szukać LO.

FilipSantana
FilipSantana Wczoraj, 20:09

na ten moment nie mozna jeszcze skreślić nikogo z transferów no może oprócz grossa bo ten już jest stary ale poza nim reszta jest do oszlifowania. Ja bym np. po ostatnim sezonie w życiu nie powiedzał, że nmecha i bensebaini zaczną dobrze grać

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 20:05

Beiera bym nie skreślał jeszcze. Od kilku lat nie mamy trenera z prawdziwego zdarzenia, który potrafiłby wyciągnąć coś więcej z zawodników. I to też jest problem. Terzic jechał na Haalandzie, Bellinghamie i Sancho, oni od razu dali jakość drużynie. Wybaczcie, ale Gittensowi sporo do Nich (jeszcze) brakuje. Haaland i Bellingham właściwie od razu stali się graczami na których opierała się cała gra.

wola
wola Wczoraj, 19:59

Zgadza się. Schurle, albo Schulz, nie mówiąc o ostatnich jegomościach typu Beier albo nawet Nmecha(30 mln???). Kontrakt 14 mln dla Sule.

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:47

U nas problem jest taki, ze nawet jak damy jakis (heh) konkretny pieniadz, to nie dajemy go na jakosciowego grajka, tylko jakas parowe, ktorej wyszedl jeden sezon i nagle och ach. a jeden sezon to wiecie.. nawet i polskim druzynom w europie czasem wyjdzie...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Co do mlodych, to tez juz chyba powoli tracimy te umiejetnosc...

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:46

Beier jest totalnie niewidoczny, Anton z Grossem potrzebni jak kurtyzanie majtki. Co do Guirassyego bylem sceptycznie nastawiony, zwlaszcza, ze kosi pieniadze za kontrakt jak za zboze, ale w meczach widac, ze gosc jest ambitny i totalnie nie pasuje do tej naszej amatorszczyzny.

wola
wola Wczoraj, 19:45

nie to chyba 55 jest

wola
wola Wczoraj, 19:42

Oczywiście, że problemem są transfery. BVB od kilku lat robi transfery dla samych transferów. 1. Młodych, żeby na nich zarobić 2. takich, którzy wyróżniali się w innych klubach. Nasze letnie transfery zrobione przez Kehla były perfekt. Beier, Couto, Anton, Gross i Guirassy to były top-nazwiska, ale w ubiegłym sezonie. Ale czy my ich potrzebowaliśmy? Couto i Beiera na pewno nie. 30+25=75 mln poszło się jeb....

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:38

Dokładnie

johnBVB
johnBVB Wczoraj, 19:35

Kiedys smiali sie niektorzy, jak kilka lat wstecz pisalismy, ze zmierzamy wlasnie do tego punktu, w ktorym teraz jestesmy. Dzis piszemy, ze jak nic sie nie zmieni to sie spotkamy na derbach ze smerfami, dzis moze sie wydawac smieszne i nierealne, ale jak to mowi klasyk: potrzymaj mi piwo.

Alex3110_
Alex3110_ Wczoraj, 19:35

Tylko, że dobry i doświadczony trener miałby swoją wizję i swoje oczekiwania personalne, a to już nie leży w kategoriach Echte Liebe :)

statystyki
Użytkownicy online: daso, Gerard
Gości online: 108
Zarejestrowanych użytkowników: 10233
Ostatnio zarejestrowany: deblin12@onet.pl
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem