Borussia Dortmund – BVB – aktualności (transfery, mecze, skład)
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Watzke: Mamy ograniczenia, ale jesteśmy wolni

11 lutego 2018, 14:53, KP
Watzke: Mamy ograniczenia, ale jesteśmy wolni

Prezes Borussii Dortmund, Hans-Joachim Watzke po raz kolejny bronił niezależności BVB i zapowiedział, że w klubie nie pojawią się bogaci inwestorzy ze wschodu.

? Nie zaciągamy długów i nie chcemy w klubie oligarchy. Chcemy być wolni i zarabiać jak najwięcej pieniędzy ?  powiedział prezes BVB w transmisji na żywo w Sky Sport News HD.

? Zdajemy sobie sprawę, że mamy ograniczenia, ale jesteśmy wolni. 13 lat temu zarobiliśmy 75 milionów euro, teraz jest to 500 milionów. Część pieniędzy wydawaliśmy. Możemy mówić o rozwoju.

? Manchester City może zadzwonić do szejka. My tego na pewno nie zrobimy i nie chcemy.

Krytyka na zarząd ??Borussii spadła przede wszystkim po odejściu gwiazd: Pierre'a-Emericka Aubameyanga, Ousmane'a Dembelego, Ilkaya Gündogana, Roberta Lewandowskiego, Henrikha Mkhitaryana i Matsa Hummelsa.

Również Bayern Monachium zdaniem Watzke na zupełnie innym pułapie finansowym.

? Bayern Monachium może przeznaczyć 80-100 milionów euro więcej na wynagrodzenia niż my - powiedział prezes Borussii.

? Nasi fani nie chcą czystego połączenia futbolu i kapitalizmu. Borussia Dortmund jest kawałkiem niemieckiej kultury piłki nożnej i pozostanie kawałkiem niemieckiej kultury piłki nożnej. Mamy do zaoferowania luksus w postaci 28.000 miejsc stojących.

? Dopóki Bayern Monachium może zabierać nam Hummelsa i Lewandowskiego, zawsze będziemy mieć kłopoty

Zimą Borussia Dortmund sprzedała Pierre'a-Emericka Aubameyanga za kwotę 64 milionów euro, jednak latem nie wyda jej całości na zakup następcy Gabończyka. Watzke poinformował, że suma ta nie może zostać zainwestowana w skali jeden do jednego, ponieważ zyski musiały zostać opodatkowane.

? Michael Zorc w lecie stanie przed trudnym zadaniem kupienia za 38-39 milionów euro następcy zawodnika, który odszedł za 64 miliony euro.

? Może potrzebujemy w drużynie jeszcze jednego zawodnika, który wzbudzałby większy respekt i miał przekonanie, że nie ma nikogo lepszego od niego. Są tacy zawodnicy. Najlepszym przykładem był dla mnie zawsze Xabi Alonso. Zawsze go podziwiałem, chociaż grał dla Bayernu. Przy nim wiedziałeś jedno: Jeśli zbliża się do Ciebie, w najlepszym przypadku dostaniesz rzut wolny.

Julian Weigl gra na tej pozycji. Oczywiście nie ma takiego doświadczenia i takich liczb, ale być może potrzebuje tylko trzech, czterech kilogramów więcej i musi być trochę bardziej agresywny. Jest świetnym graczem na tej pozycji. 

Źródło: www.sky.de / Foto: www.bvb.de / Foto:
26 komentarzy ODŚWIEŻ
11 lutego 2018, 15:03
Ciekawe ostatnie zdanie, czy to oznacza, że w końcu będziemy mieli zakapiora w środku pola? Póki co ważmy w środku najmniej z drużyn na naszym poziomie.
0 0
KP
11 lutego 2018, 15:08
Raczej niekoniecznie, Watzke dodał później, że mamy Weigla, który być moze potrzebuje paru dodatkowych kg i więcej agresji w grze
0 0
11 lutego 2018, 15:18
Rumcajs cechy fizyczne można poprawić, jednak wydaje mi się, że cech charakteru zawodnika się nie zmieni. Ktoś po prostu się rodzi z cechami takimi jak waleczność, agresja, pracowitość i po prostu jest zakapiorem.
0 0
11 lutego 2018, 15:21
Jestem ciekaw po jakiego napastnika sięgniemy latem, jesli faktycznie nie mamy pierwokupu Belga. Mozliwe ze bedzie to jego najlepszy sezon z wieloma bramkami i jezeli Chelsea zdecyduje sie na sprzedaż to moze to byc kolosalna cena, wszystko bedzie zależeć od rundy wiosennej i jego dorobku bramkowego
0 0
11 lutego 2018, 15:26
Czyli dalej będziemy gadać ze Bayern jest przed nami. Szkoda że po latach sukcesów nie poszliśmy dalej, tylko skapstwo zarządu zrobiło swoje i teraz większość drużyn patrzy na nas z góry. Jeśli faktycznie nie wejdziemy poziom wyżej przynajmniej z płaca to możemy zapomnieć o sukcesach, a co gorsza być może zawodnicy sami będą odchodzić widząc co się dzieje.
0 0
11 lutego 2018, 15:54
Rosicky92

Dokładnie. Minimalizm, minimalizm i raz jeszcze minimalizm sprowadza Borussii Dortmud do przeciętność w jakiej obecnie znajduje się drużyna. Zgadzam się że Watzke powinien wtedy zaryzykować, ale niestety tego nie zrobił i mamy tego konsekwencje do dnka dzisiejszego.
0 0
11 lutego 2018, 16:06
Wow to będzie szaleństwo - będziemy musieli zastąpić Batsuayeiego za 38 mln. Na szczęście na pewno trafi się nam jakiś drugi Schurrle, który będzie chciał dla nas grać.

Doceniam, że chcieli sprowadzić Batshuayiego na stałe, ale z drugiej strony nie dziwię się, że Chelsea nie zgodziła się na ofertę 38 mln i paczka żółto-czarnych majtek dla całej drużyny Chelsea.

Ciężkie czasy dla BVB nadchodzą z tym Panem.
Oczywiście usprawiedliwienie i pokłony przed frajernem oddane, więc to wszystko wyjaśnia.
0 0
11 lutego 2018, 16:37
Ale się rozgadał ostatnio :) Wszystko zależy jak się Bats będzie spisywał ale za 40 mln to raczej nam go nie sprzedadzą niestety.
Raczej długa droga przed nami skoro budżet płacowy Bayernu wciąż jest o 100 mln większy. Dopóki nie dobijemy do tego poziomu to Bundesliga wciąż będzie przez nich zdominowana. Pozostaje życzyć żeby dobić do tych 100 mln szybciej aniżeli później. Warunek klucz żeby zatrzymywać zawodników, którzy się sprawdzą i mieć stabilizacji przez dłuższy okres.
Ciekawe jaki jest plan na najbliższe lata zwiększania zarobków klubu i na jaki okres jest to rozplanowane.
0 0
11 lutego 2018, 16:45
czyli co, wolimy żeby był niewypałem, którego da się wykupić, czy chcemy wygrać np. LE golami Batsa i stracić go w lecie? :)
0 0
11 lutego 2018, 16:50
Jak się uda to wszyscy będą wychwalać i klaskać, że geniusz, ale nawet pomimo tego uważam, że jeżeli Batshuayi będzie grał jak gra, to powinien być nasz cholerny obowiązek, żeby go kupić albo chociaż spróbować do tych 60 mln.

Rozumiem, że gdy dostawaliśmy za zawodników 30-40 milionów to wydawaliśmy podobnie, ale jak dostajemy większe pieniądze to nagle wydamy połowę tego co zarobimy? Albo tak jak dwa okienka temu wywalimy na 10 (głównie średnich) zawodników tą kwotę? W tym rynku żaden gotowy napastnik za 40 milionów nie da nam pewności w strzelaniu bramek (przynajmniej takich jak Obama/Michy), czemu nie wyłożyć więcej za kogoś kto się u nas sprawdza?

Mam nadzieję, że to może tylko gadka pod publiczkę, ale kogo tu oszukiwać.. Może naprawdę Watzke był świetny na czas kryzysu, ale nie daje sobie rady z wniesieniem nas na wyższy poziom. Nie chcę, żebyśmy nagle wywalali gigantyczne kwoty bez sprzedawania za duże kwoty, ale tutaj jest trochę inaczej.
0 0
11 lutego 2018, 16:55
Niektórzy nigdy nie zrozumieją, że zarząd robi co może ale budżetu się w czarodziejski sposób nie rozmnoży. To nie football manager już jest tak nudne słuchanie tych narzekań że ręce opadają....
0 0
11 lutego 2018, 17:08
Jasne, że moglibysmy kupić napastnika za 80 mln. Tylko, że w takim wypadku do klubu trafiłby tylko jeden zawodnik w tym oknie. A wtedy bysmy sluchali o tym, ze czemu nie ma innych transferow.

ktoś niżej napisał, że napastnik za 40 mln nie da nam pewności bramek. Zawodnik za 80 też nam nie da pewności, tak samo jak za 10mln czy kazda inna kwote. Nikt nam nie zapewni pewności zdobywania bramek, a jesteśmy takim klubem, że nie warto ryzykować z transferami po 80mln.

Zaryzykowaliśmy z Schurrle za 30 mln, pomyślcie co by tu sie dzialo gdyby napadzior za taką grubą kasę się tutaj nie sprawdził.
0 0
11 lutego 2018, 17:22
Watzke wszystko wytlumaczyl. Z Aubameyanga do dyspozycji będziemy mieli po odjęciu podatku i forsy na dywidendy około 40 milionów euro do wydania.

I zrozumcie że transfer nie kończy się tylko na kwocie odstępnego!! Premia za podpis, premia dla agentów, to są duze pieniadze.

W lecie wg Watzkego bedziemy mieli okolo 40 mln do wydania na nowego napastnika.
0 0
11 lutego 2018, 17:29
Niepotrzebnie to tłumaczysz. Niektórzy i tak tego nie zrozumieją. Łeb kładę, że niedługo padną oskarżenia pod Adresem Akiego., że zaszył w słynnej skarpetki ze 150mln
0 0
11 lutego 2018, 17:30
Cypisku to walka z wiatrakami. Przecież ludzie nie kumają takich rzeczy. Wydamy 60 baniek i spokój, jak nie to brak ambicji.
0 0
11 lutego 2018, 17:35
Cypisku, a z kwoty, jaką dostaliśmy za Dembelego, odprowadzono 100 milionów podatku czy o co chodzi? Bo z tego co kojarzę, to kupiliśmy Yarmolenkę za 25 milionów. Za 1/6 sumy jaką otrzymaliśmy...
0 0
11 lutego 2018, 17:37
Niektórzy nigdy niczego nie zrozumieją jakie "lata sukcesów"? Przecież od 2012 nie minęła nawet dekada. A Bayern święci tryumfy od 40 lat. Żaden klub nie mający "dobrego wujka' nie może sobie pozwolić na regularne duże transfery, trzeba obracać każdy grosz. 80 mln? Możemy złożyć ofertę, ale piłkarze warci tyle idą do innych klubów.
0 0
11 lutego 2018, 17:37
Jasnym jest, że na forsie nie śpimy i pewne ograniczenia mamy. Ale nikt mi nie wmówi, że nas stać TYLKO na zastąpienie Aubameyanga gościem za niecałych 40 milionów (zresztą nie uważam, żeby to było mało), kiedy w dwa okienka zarabiamy na czysto chyba ze 200 milionów, a jednocześnie jeszcze nie dawno, przy podobnie średnich wynikach sportowych potrafiliśmy wywalić w błoto 45 milionów na duet Schurrle & Rode.
0 0
11 lutego 2018, 17:39
Chodzi o jakieś proporcję. Kupiliśmy za 30 milionów Schurrlego, który grał jak kupa nie powiem czego i wszyscy dobrze o tym wiedzieli, kompletnie marnując pieniądze, więc oczekuję od zarządu, żeby się naprawdę wyżyłował, jeśli pod nosem mają napastnika, który się sprawdza.

Nie twierdzę, że mamy Chelsea płacić 70 milionów, ale nikt mi nie wmówi, że 50 (po takich zarobkach w ostatnich okienkach i przy wejściu do LM na przyszły sezon) jest dla nas kwotą nie do wydania. Więc jeśli Watzke mówi coś o 38-39 to albo specjalnie tak gada, żeby nas nikt nie wycyckał na forsę albo naprawdę sufit mu się na glowę spadł.
0 0
11 lutego 2018, 18:19
W poprzednich okienkach też byli agenci premie pensje itd.
A wydawaliśmy mniej więcej tyle i zarobiliśmy.
Teoretycznie z poprzedniego okienka jesteśmy 100 mln do przodu dojdą do tego wpływy z letnich transferów pewnie z 50 mln. Może więcej.
Przy takich wpływach muszą być pieniądze na takiego Batsa 50-60 mln. Inna sprawa że nie zostałoby ich wiele na innych zawodników czy nowe kontrakty.
Pytanie co jest ważniejsze nowe duże kontrakty dla Sokry Puliego itd czy dobry napastnik.
0 0
1  2    >

tabela ligowa
Drużyna M Z R P PKT
1. Bayern Monachium 30 22 6 2 72
2. Bayer Leverkusen 30 18 10 2 64
3. Eintracht Frankfurt 30 15 7 8 52
4. RB Lipsk 30 13 10 7 49
5. SC Freiburg 30 14 6 10 48
6. FSV Mainz 30 13 8 9 47
7. Borussia Dortmund 30 13 6 11 45
8. Werder Brema 30 13 6 11 45
9. Borussia Mönchengladbach 30 13 5 12 44
10. FC Augsburg 30 11 10 9 43
11. VfB Stuttgart 30 11 8 11 41
12. VfL Wolfsburg 30 10 9 11 39
13. Union Berlin 30 9 9 12 36
14. FC St. Pauli 30 8 6 16 30
15. TSG 1899 Hoffenheim 30 7 9 14 30
16. 1. FC Heidenheim 30 6 4 20 22
17. Holstein Kiel 30 5 6 19 21
18. VfL Bochum 30 4 5 21 17
cała tabela
shoutbox
dawid2468
dawid2468 2 godzin temu

Haller, Moukoko, Reyna, Ozcan i to ma być rewolucja kadrowa? Oczywista, oczywistość. Rewolucja to by była jak byśmy sprzedali Gittensa, Adeyemiego i Kobela i wydali 150mln na ich zastąpienie

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 2 godzin temu

Alex3110_ No to zobaczymy - czy będzie w kadrze meczowej czy nie....

Alex3110_
Alex3110_ 2 godzin temu

Kovac mówił co innego nt. Beiera

Le0n
Le0n 3 godzin temu

KFC Uerdingen poinformował o wycofaniu z rozgrywek i zawieszeniu działalności przez ten klub. Się zaczyna coś dziać niepokojącego?

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 6 godzin temu

Beier nie trenował bo odczuwa bóle podczas biegania- więc nie zagra z Hoffenheim

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 6 godzin temu

Mógłby ktoś przetłumaczyć co Kovac powiedział o grze Beiera w ten weekend.

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl Dzisiaj, 10:57

O 14 konferencja prasowa Kovacia o składzie na Hoffenheim

Kot13
Kot13 Dzisiaj, 10:42

Czy ja wiem ? The Blues już nie szastają tak kasą jak kiedyś a United ? w tym momencie Czerwone Diabły to jeszcze większy klub mem niż BVB i HSV razem wziętę

Alex3110_
Alex3110_ 1 dni temu, 2025-04-22

Mecz z Mainz był przełomowy moim zdaniem, w końcu pokonali stare demony, i zaczęli myśleć do przodu.

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu 1 dni temu, 2025-04-22

Gdzieś mi mignęło, że Chelsea ma chrapkę na Guirassiego, także jeśli faktycznie ma klauzulę, to możemy już niedługo nie oglądać Gwinejczyka w barwach BVB

dawid2468
dawid2468 2 dni temu, 2025-04-22

Ciekawe jak darł mordę Kovac po meczu z Augsburgiem, może rzucał w piłkarzy czym popadnie

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-04-22

Źle napisałem, nie wiem czy zagra, natomiast będzie w kadrze na Hoffe.

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 2 dni temu, 2025-04-22

Skąd takie informacje o Beierze?

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-04-22

Groß jeden mecz, Beier zagra z Hoffe.

BVBdude
BVBdude 2 dni temu, 2025-04-22

Akurat jak Beier i Gross zaliczyli kilka dobrych występów, to zaczali łapać kontuzje :/

wola
wola 2 dni temu, 2025-04-22

Pascal Groß wypada z gry, ciekawe co z Beierem

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-04-22

Paradoksalnie LM, może sprawić, że znowu Watzke i spółka stwierdzą, że nie potrzeba wzmocnień.

Rebe Jankiel
Rebe Jankiel 2 dni temu, 2025-04-22

Oby tylko po sezonie ludzie w klubie poszli po rozum do głowy i wzmocnili kadrę zamiast ją osłabiać.

Rebe Jankiel
Rebe Jankiel 2 dni temu, 2025-04-22

I tak zrobiliśmy w ostatnich tygodniach kilka wielkich kroków w kierunku pucharów, a i LM jest w zasięgu...

Alex3110_
Alex3110_ 2 dni temu, 2025-04-22

No właśnie, nie rozmawiamy o 1 drużynie, która musi zgubić pkt., tylko o 3. Uważam, że mamy jakieś 15% szans

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu 2 dni temu, 2025-04-22

Starczy jak inni pogubią pkt

Kibic99
Kibic99 2 dni temu, 2025-04-22

Alex dalej twierdzę że 9 pkt na 4 pozostałe mecze wystarczy do 4 zajęcia miejsca

Kapolini76
Kapolini76 3 dni temu, 2025-04-21

Alex3110_zgadzam się na te chwilę wygląda że zawodnicy pod okiem Kovaca dochodzą do formy ciężka sprawa z tym kogo sprzedawać

Alex3110_
Alex3110_ 3 dni temu, 2025-04-21

Trudno powiedzieć, gdyż od dawna w BVB nie było trenera. Czy Kovac to odpowiednia opcja, na ten moment wygląda, że tak, ale co pokaże przyszłość?

Wojtyła z Dortmundu
Wojtyła z Dortmundu 3 dni temu, 2025-04-21

fanatyk88 dobrze mówi, niby każdy z nas chce BVB w LM, ale z drugiej strony zmiany być muszą, nie może być tak, że Sule gra dobre dwa mecze a zarząd już chce mu dać przedłużenie, system Kovaca jest ciekawy, natomiast jeśli mamy grać na wahadła to musi to być Svensson i ktoś nowy, bo moim zdaniem Ryerson na tą pozycję ma zbyt ubogi zasób umiejętności ofensywnych a Couto jakoś mnie nie przekonuje, potrzebujemy również nowej 10 i typowej 6

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 3 dni temu, 2025-04-21

Thankfully, after a thorough assessment, it?s been reported that Maxi Beier has avoided any serious damage to his ankle, and there appears to be no structural injury. He could even be available for selection next weekend against Hoffenheim.

fanatyk88
fanatyk88 3 dni temu, 2025-04-21

Puchary to w ogóle jest ciekawa kwestia, bo jak wiadomo jeśli ich zabraknie to w klubie dojdzie pewnie do mniejszej lub większej rewolucji i też do zmian w samym zarządzie. A jeśli dajmy na to, wygramy wszystko do końca i będzie to 4 miejsce to wtedy zarząd może zostać w nienaruszonym składzie i jeszcze stwierdzą coś na zasadzie, ta kadra nie jest jednak taka zła, i większość zawodników też się ostanie. A każdy się chyba zgodzi, że ten klub potrzebuje dużych zmian tak w kadrze jak i w zarządzie.

deblin12@onet.pl
deblin12@onet.pl 3 dni temu, 2025-04-21

UPDATE on Maxi Beier?s ankle injury The Borussia Dortmund forward seems to have avoided a scare in the match against Monchengladbach.

Walczi09
Walczi09 3 dni temu, 2025-04-21

Dla mnie liga Europy to juz bedzie sukces.. niestety takie czasy. Cos moze w koncu sie obudzi

dawid2468
dawid2468 3 dni temu, 2025-04-21

Najpierw wygrajmy nasze spotkania, później patrzmy na innych

statystyki
Użytkownicy online: aguero82, trebuh1, dawid2468, maślanka
Gości online: 68
Zarejestrowanych użytkowników: 10277
Ostatnio zarejestrowany: Oleksandr
Zaloguj się
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?
Zarejestruj się
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem