Forum dyskusyjne
16 czerwca 2015, 22:48 [cytuj]
"hello" powiedział/a:
Inteligencja Tomku jest jedną z niewielu rzeczy, których nie można nauczyć
Oczywiście, że inteligencję można rozwinąć.
Oczywiście, że inteligencję można rozwinąć.
16 czerwca 2015, 22:52 [cytuj]
Nie, nie można. Rozwijać można wiedzę.
Nie, nie można. Rozwijać można wiedzę.
16 czerwca 2015, 22:52 [cytuj]
To ja zarzucę cytatem o inteligencji, który bardzo mi się podoba:
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life.
Oznaką inteligencji jest to, że zawsze podajesz rzeczy w wątpliwość. Tylko idioci są pewni wszystkiego co robią w swoim życiu.
To ja zarzucę cytatem o inteligencji, który bardzo mi się podoba:
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life.
Oznaką inteligencji jest to, że zawsze podajesz rzeczy w wątpliwość. Tylko idioci są pewni wszystkiego co robią w swoim życiu.
16 czerwca 2015, 22:53 [cytuj]
"Tooommeeek" powiedział/a:
Juz pomijam fakt, ze kazde zdanie ktore jest niezgodne z Twoimi przekonaniami szyderczo wysmiewasz. Radzilbym chociaz troche je przemyslec, nawet jesli mialabys mnie za najwiekszego debila swiata, to nadal moglabys sie czegos nauczyc czytajac cudza opinie.
Tomku, Tobie radzę to samo.
@scantis czy ja pisałam o rozwijaniu czy o nauczaniu? :roll:
Tomku, Tobie radzę to samo.
@scantis czy ja pisałam o rozwijaniu czy o nauczaniu? :roll:
16 czerwca 2015, 22:55 [cytuj]
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
Nie, nie mo?na. Rozwija? mo?na wiedz?.
"Volverin" powiedział/a:
Oznak? inteligencji jest to, ?e zawsze podajesz rzeczy w w?tpliwo??. Tylko idioci s? pewni wszystkiego co robi? w swoim ?yciu.
Idealnie podsumowales, pozamiatane :mrgreen: zartuje oczywiscie ;-)
Bo, spytam moze tak: co rozumiesz przez inteligencje?
Wlasciwie to chcialem podrzucic jakas definicje, ktora pozwalalaby uznac inteligencje za nierozwijalna, ale chyba nie potrafie na szybko wymyslic :-/
[quote="Volverin"] Oznak? inteligencji jest to, ?e zawsze podajesz rzeczy w w?tpliwo??. Tylko idioci s? pewni wszystkiego co robi? w swoim ?yciu.
16 czerwca 2015, 22:56 [cytuj]
Inteligencja to zdolność umysłowa.
Inteligencja to zdolność umysłowa.
16 czerwca 2015, 22:57 [cytuj]
Podaj mi, Tomku, przykłady: jak chciałbyś uczyć dzieci, młodych ludzi inteligencji w szkołach? W jaki sposób? Na czym by to polegało?
Podaj mi, Tomku, przykłady: jak chciałbyś uczyć dzieci, młodych ludzi inteligencji w szkołach? W jaki sposób? Na czym by to polegało?
16 czerwca 2015, 22:57 [cytuj]
Inteligencja jest jak talent, albo się go ma albo nie, albo się go rozwija albo nie.
Inteligencja jest jak talent, albo się go ma albo nie, albo się go rozwija albo nie.
16 czerwca 2015, 22:59 [cytuj]
@Bo
Poprzez rozwijanie logicznego myślenia. Np. gra w szachy rozwija bardzo zdolność analizy sytuacji itd.
@Bo
Poprzez rozwijanie logicznego myślenia. Np. gra w szachy rozwija bardzo zdolność analizy sytuacji itd.
16 czerwca 2015, 23:02 [cytuj]
"hello" powiedział/a:
@scantis czy ja pisa?am o rozwijaniu czy o nauczaniu? :roll:
A czy nauczanie nie jest rozwijaniem? Kto powiedzial ze rozwijac mozna tylko sobie?
"hello" powiedział/a:
Tomku, Tobie radz? to samo.
Dzieki za rade, zapewniam Cie ze to co napisalas przemyslalem juz wielokrotnie, na tyle zeby teraz moc dyskutowac w tym temacie.
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
Inteligencja to zdolno?? umys?owa.
Bo, nie chce uzywac waszej szydery, ale moglbys sie postarac w rozwijaniu odpowiedzi.
Z wikipedii:
[size=75]Definicje inteligencji
Inteligencja to konstrukt teoretyczny odnosz?cy si? do wzgl?dnie sta?ych warunków wewn?trznych cz?owieka, determinuj?cych efektywno?? dzia?a?, wymagaj?cych procesów poznawczych. Warunki te kszta?tuj? si? w wyniku interakcji genotypu, ?rodowiska i w?asnej aktywno?ci cz?owieka. (Strelau)
Inteligencja to ogólna zdolno?? adaptacji do nowych warunków i wykonywania nowych zada? przez wykorzystanie ?rodków my?lenia. (Stern)
Inteligencja to w?a?ciwo?? psychiczna, która przejawia si? we wzgl?dnie sta?ej, charakterystycznej dla jednostki efektywno?ci wykonywania zada? (Tiep?ow)
Inteligencja to zdolno?? rozwi?zywania problemów (Piaget)
Inteligencja to dostrzeganie zale?no?ci (edukcja relacji), relacji i wyci?gania wniosków (edukcja korelacji). (Spearman)
Inteligencja to zdolno?? uczenia si? (G. Ferguson)
Inteligencja to zdolno?? do aktywnego przetwarzania informacji, przekszta?cania ich z jednej formy w inn? poprzez operacje logiczne - w tym sensie inteligentne s? komputery, a nawet zwyk?e kalkulatory.
Inteligencja to zdolno?? do aktywnego przetwarzania informacji w celu lepszego przystosowywania si? do zmiennego ?rodowiska. Tak rozumianej inteligencji nie posiadaj? komputery (bo nie przetwarzaj? informacji na w?asne potrzeby) ale posiadaj? j? zwierz?ta, np. owady. Tak? inteligencj? wykazywa?aby si? maszyna, która np. w lesie albo na ulicy potrafi?aby samodzielnie przetrwa? i zdobywa? ?ród?a energii.
Inteligencja to zdolno?? do przetwarzania informacji na poziomie abstrakcyjnych idei (np. umiej?tno?? dokonywania oblicze? matematycznych lub gry w szachy). Tak? inteligencj? równie? posiadaj? komputery (sztuczna inteligencja).
Inteligencja to zdolno?? do twórczego, a nie tylko mechanicznego przetwarzania informacji, czyli tworzenia zupe?nie nowych poj?? i ich nieoczekiwanych po??cze?. T? umiej?tno?? posiadaj? a rzadziej wykorzystuj? tylko niektórzy ludzie.
Inteligencja to zespó? zdolno?ci umys?owych umo?liwiaj?cych jednostce sprawne korzystanie z nabytej wiedzy oraz skuteczne zachowanie si? wobec nowych zada? i sytuacji.
Inteligencja to zdolno?? ogólna do celowego dzia?ania, racjonalnego my?lenia i skutecznego radzenia sobie z trudno?ciami. [D. Wechsler]
Inteligencja to umiej?tno?? adaptacji do warunków ?rodowiska, dopasowania ?rodowiska do potrzeb jednostki i wyboru kontekstu najbardziej odpowiedniego dla satysfakcjonuj?cego dzia?ania. [Sternberg]
Inteligencja to zdolno?? przystosowania si? do okoliczno?ci, dzi?ki dostrzeganiu abstrakcyjnych relacji, korzystaniu z uprzednich do?wiadcze? i skutecznej kontroli nad w?asnymi procesami poznawczymi. [N?cka, 2004]
Jeszcze w latach 80. XX wieku inteligencj? sprowadzano do zdolno?ci czysto intelektualnych. Obecnie uwa?a si?, ?e tak rozumiana inteligencja wspó?dzia?a ze zdolno?ciami w sferze emocjonalnej, motywacyjnej, interpersonalnej i wspó?dzia?anie ró?nych zdolno?ci z ró?nych sfer ludzkiej psychiki pozwala na wykorzystanie potencja?u intelektualnego. Dlatego wspó?cze?nie termin "inteligencja" stosuje si? szerzej i wyró?nia takie jej typy jak:
inteligencja kognitywna (albo abstrakcyjna) - to hipotetyczna esencja inteligencji i dotyczy systemów naturalnych i sztucznych, sprowadza si? do takich sprawno?ci umys?owych, jak umiej?tno?ci analizowania i syntezy informacji które da si? zawrze? w formie znaków, oraz wykorzystania posiadanej wiedzy do w?asnych celów które mo?e te? modyfikowa?. Jak dotychczas, w praktyce, obejmuje ona zdolno?? kojarzenia faktów, przeprowadzania operacji prostych przekszta?ce? j?zykowych, dokonywania operacji logicznych. Inteligencj? t? mo?na programowa?, rozbudowywa? i tak?e mierzy? za pomoc? specjalnych testów.
inteligencja werbalna - zdolno?? formu?owania wypowiedzi, szybkiego i adekwatnego znajdowania s?ów, dobrego rozumienia tekstu wypowiadanego lub pisanego. Bardzo wysok? inteligencj? werbaln? charakteryzuj? si? na przyk?ad poeci, potrafi?cy improwizowa? wiersze.
inteligencja emocjonalna - polega przede wszystkim na umiej?tno?ci radzenia sobie ze swoimi emocjami, nazywania ich oraz zauwa?ania i wp?ywania na emocje innych. Wi??? si? z ni? takie umiej?tno?ci umys?owe jak empatia i asertywno??.
inteligencja spo?eczna - pokrewna inteligencji emocjonalnej zdolno?? przystosowania si? i wp?ywania na ?rodowisko spo?eczne cz?owieka.
inteligencja twórcza - czyli zdolno?? do generowania nowych poj?? lub ich nieoczekiwanych po??cze?. Inteligencji twórczej nie da si? mierzy?, nie ulega jednak w?tpliwo?ci, ?e ludzie posiadaj? ró?ny jej poziom.
[/size]
Wybierz sobie cos, potem dyskutujmy dalej. Nie wiem czy mowisz o zdolnosci pojmowania swiata, czy zdolnosci abstrakcyjnych, czy czego tam jeszcze.
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
Podaj mi, Tomku, przyk?ady: jak chcia?by? uczy? dzieci, m?odych ludzi inteligencji w szko?ach? W jaki sposób? Na czym by to polega?o?
Przeca mowie od godziny, swiadomosc rozwija inteligencje.
"hello" powiedział/a:
Inteligencja jest jak talent, albo si? go ma albo nie, albo si? go rozwija albo nie.
Zakladam, ze pojmujesz inteligencje zerojedynkowo? Albo sie ma, albo nie, brak tu jakichkolwiek poziomow?
A czy nauczanie nie jest rozwijaniem? Kto powiedzial ze rozwijac mozna tylko sobie?
[quote="hello"] Tomku, Tobie radz? to samo.
16 czerwca 2015, 23:04 [cytuj]
Ok, to prawda scantis, masz rację. Miałem na myśli inteligencję rozumianą bardzo wąsko, jako możliwości umysłu, które każdy ma z natury na innym poziomie, ale ciężko się nie zgodzić, że inteligencja obejmuje analizę. Pytam więc Tomka, jak zamierza "nauczać inteligencji"? Bo wciąż uważam, podobnie jak hello, że to dość nietrafne sformułowanie. Inteligencji ci nikt do głowy nie przeleje jak wiedzy na wykładzie; możesz ją rozwijać, tak jak zauważyliście, samodzielnie poprzez różne czynności.
edit/
@Tomek,
1) zapytałeś mnie, to odpowiedziałem tak jak uważam ja, a nie jak uważa wikipedia. Więc w czym problem?
2) ponawiam apel o konkretne przykłady. Napisałeś, że chcesz, by w szkołach nauczano inteligencji - pytam jak?
Ok, to prawda scantis, masz rację. Miałem na myśli inteligencję rozumianą bardzo wąsko, jako możliwości umysłu, które każdy ma z natury na innym poziomie, ale ciężko się nie zgodzić, że inteligencja obejmuje analizę. Pytam więc Tomka, jak zamierza "nauczać inteligencji"? Bo wciąż uważam, podobnie jak hello, że to dość nietrafne sformułowanie. Inteligencji ci nikt do głowy nie przeleje jak wiedzy na wykładzie; możesz ją rozwijać, tak jak zauważyliście, samodzielnie poprzez różne czynności.
edit/
@Tomek,
1) zapytałeś mnie, to odpowiedziałem tak jak uważam ja, a nie jak uważa wikipedia. Więc w czym problem?
2) ponawiam apel o konkretne przykłady. Napisałeś, że chcesz, by w szkołach [i]nauczano inteligencji[/i] - pytam jak?
16 czerwca 2015, 23:07 [cytuj]
Przy okazji:
m.wyborcza.pl/wyborcza/1,139303,17242176,Trzy_pytania__Sprawdz_swoje_IQ.html
Przy okazji:
http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,139303,17242176,Trzy_pytania__Sprawdz_swoje_IQ.html
16 czerwca 2015, 23:08 [cytuj]
"hello" powiedział/a:
Przy okazji:
m.wyborcza.pl/wyborcza/1,139303,17242176,Trzy_pytania__Sprawdz_swoje_IQ.html
Co Ty, Wybiórczą czytasz?! Hańba! Niestety, ale nie mam prenumeraty wykupionej. :-(
Co Ty, [i]Wybiórczą[/i] czytasz?! Hańba! Niestety, ale nie mam prenumeraty wykupionej. :-(
16 czerwca 2015, 23:12 [cytuj]
Prawidłowo powinno się przejść od razu do zadań, nie czytać opisu ;-)
Test świadomego myślenia (Cognitive Reflection Test) autorstwa Shane'a Fredericka to jedno z tych narzędzi, które pokazują, że nasz umysł działa, opierając się na dwóch systemach poznawczych - jednym działającym w sposób szybki i automatyczny oraz drugim, którego uruchomienie wymaga uwagi, skupienia oraz świadomego działania. Ludzki umysł jest też leniwy, dlatego częściej, niż można by sądzić, decyzję podejmuje na podstawie intuicji, a nie rozsądnych kalkulacji.
Test CRT został wymyślony przez profesora Shane'a Frederica z Uniwersytetu Yale w 2005 roku. Mierzy naszą zdolność rozumowania, kiedy coś jest bardziej złożone, niż się wydaje - czyli przejścia od impulsywnych odpowiedzi do głębszego, analitycznego myślenia. Uchodzi za najkrótszy test inteligencji na świecie. Składa się bowiem tylko z trzech pytań - tak prostych, że intuicyjna odpowiedź nasuwa nam się po kilku sekundach. Kłopot w tym, że tym razem intuicja nas zawodzi. Trzeba więc odrzucić pierwsze skojarzenia i pomyśleć "świadomie".
Zdaniem prof. Fredericka test CRT jest prawie tak skuteczny jak klasyczne testy na inteligencję obejmujące dziesiątki zadań. Na dowód słuszności tej tezy poddał testowi studentów dziewięciu amerykańskich uczelni. Wyniki pokrywały się dość dokładnie z tym, jak wypadli oni w bardziej tradycyjnych testach.
Najlepiej z zadaniami poradzili sobie studenci Massachusetts Institute of Technology (to jedna z najlepszych uczelni na świecie). Średnia poprawnych odpowiedzi wyniosła tam 2,18. Studenci Uniwersytetu Princeton odpowiedzieli poprawnie na 1,51 spośród trzech pytań. Harvard uzyskał wynik 1,43.
A jak ty poradzisz sobie z testem?
Na pocieszenie podajemy, że z badania przeprowadzonego w grudniu 2014 roku przez TNS Polska wynikało, że poprawną odpowiedź na wszystkie trzy pytania udzieliło tylko 6 proc. Polaków. Więcej niż co trzeci respondent (37 proc.) udzielił błędnej odpowiedzi na wszystkie trzy pytania. Na jedno pytanie odpowiedziało dobrze 41 proc. badanych, na dwa pytania - 16 proc.
Pytanie 1.
Jeśli 5 maszyn w ciągu 5 minut produkuje 5 urządzeń, to ile czasu zajmie 100 maszynom zrobienie 100 urządzeń?
Pytanie 2.
Na stawie rozrasta się kępa lilii wodnych. Codziennie kępa staje się dwukrotnie większa. Jeśli zarośnięcie całego stawu zajmie liliom 48 dni, to ile dni potrzeba, żeby zarosły połowę stawu?
Pytanie 3.
Ołówek i pióro razem kosztują 1,10 zł. Pióro jest o 1 zł droższe od ołówka. Ile kosztuje ołówek?
Ciekawostka
Test CRT nie został wymyślony jako narzędzie do mierzenia inteligencji. Prof. Frederick skonstruował go, by sprawdzić, jak wysoki poziom inteligencji przekłada się na naszą skłonność do szacowania ryzyka w ekonomii. Lepiej mieć 3 tys. zł teraz czy 90 proc. szansy na 5 tys. zł? Wolałbyś mieć 4 tys. zł teraz czy dostawać po 100 zł co rok przez kolejne 10 lat? Na te pytania każdy z nas odpowie inaczej. Jak? To właśnie ustalił prof. Frederick. Okazało się, że osoby uzyskujące najlepsze oceny w CRT to zarazem jednostki skłonne do racjonalnego podejmowania ryzyka, bardziej cierpliwe i częściej wybierające opcję "lepsza większa nagroda w przyszłości niż mniejsza teraz".
Prawidłowo powinno się przejść od razu do zadań, nie czytać opisu ;-)
Test świadomego myślenia (Cognitive Reflection Test) autorstwa Shane'a Fredericka to jedno z tych narzędzi, które pokazują, że nasz umysł działa, opierając się na dwóch systemach poznawczych - jednym działającym w sposób szybki i automatyczny oraz drugim, którego uruchomienie wymaga uwagi, skupienia oraz świadomego działania. Ludzki umysł jest też leniwy, dlatego częściej, niż można by sądzić, decyzję podejmuje na podstawie intuicji, a nie rozsądnych kalkulacji.
Test CRT został wymyślony przez profesora Shane'a Frederica z Uniwersytetu Yale w 2005 roku. Mierzy naszą zdolność rozumowania, kiedy coś jest bardziej złożone, niż się wydaje - czyli przejścia od impulsywnych odpowiedzi do głębszego, analitycznego myślenia. Uchodzi za najkrótszy test inteligencji na świecie. Składa się bowiem tylko z trzech pytań - tak prostych, że intuicyjna odpowiedź nasuwa nam się po kilku sekundach. Kłopot w tym, że tym razem intuicja nas zawodzi. Trzeba więc odrzucić pierwsze skojarzenia i pomyśleć "świadomie".
Zdaniem prof. Fredericka test CRT jest prawie tak skuteczny jak klasyczne testy na inteligencję obejmujące dziesiątki zadań. Na dowód słuszności tej tezy poddał testowi studentów dziewięciu amerykańskich uczelni. Wyniki pokrywały się dość dokładnie z tym, jak wypadli oni w bardziej tradycyjnych testach.
Najlepiej z zadaniami poradzili sobie studenci Massachusetts Institute of Technology (to jedna z najlepszych uczelni na świecie). Średnia poprawnych odpowiedzi wyniosła tam 2,18. Studenci Uniwersytetu Princeton odpowiedzieli poprawnie na 1,51 spośród trzech pytań. Harvard uzyskał wynik 1,43.
A jak ty poradzisz sobie z testem?
Na pocieszenie podajemy, że z badania przeprowadzonego w grudniu 2014 roku przez TNS Polska wynikało, że poprawną odpowiedź na wszystkie trzy pytania udzieliło tylko 6 proc. Polaków. Więcej niż co trzeci respondent (37 proc.) udzielił błędnej odpowiedzi na wszystkie trzy pytania. Na jedno pytanie odpowiedziało dobrze 41 proc. badanych, na dwa pytania - 16 proc.
Pytanie 1.
Jeśli 5 maszyn w ciągu 5 minut produkuje 5 urządzeń, to ile czasu zajmie 100 maszynom zrobienie 100 urządzeń?
Pytanie 2.
Na stawie rozrasta się kępa lilii wodnych. Codziennie kępa staje się dwukrotnie większa. Jeśli zarośnięcie całego stawu zajmie liliom 48 dni, to ile dni potrzeba, żeby zarosły połowę stawu?
Pytanie 3.
Ołówek i pióro razem kosztują 1,10 zł. Pióro jest o 1 zł droższe od ołówka. Ile kosztuje ołówek?
Ciekawostka
Test CRT nie został wymyślony jako narzędzie do mierzenia inteligencji. Prof. Frederick skonstruował go, by sprawdzić, jak wysoki poziom inteligencji przekłada się na naszą skłonność do szacowania ryzyka w ekonomii. Lepiej mieć 3 tys. zł teraz czy 90 proc. szansy na 5 tys. zł? Wolałbyś mieć 4 tys. zł teraz czy dostawać po 100 zł co rok przez kolejne 10 lat? Na te pytania każdy z nas odpowie inaczej. Jak? To właśnie ustalił prof. Frederick. Okazało się, że osoby uzyskujące najlepsze oceny w CRT to zarazem jednostki skłonne do racjonalnego podejmowania ryzyka, bardziej cierpliwe i częściej wybierające opcję "lepsza większa nagroda w przyszłości niż mniejsza teraz".
16 czerwca 2015, 23:13 [cytuj]
Ale jestem inteligentny, wszystkie trzy odpowiedzi poprawne. 8-)
Ale jestem inteligentny, wszystkie trzy odpowiedzi poprawne. 8-)
16 czerwca 2015, 23:14 [cytuj]
Znalazłem ten artykuł w całości na google! 3 punkty/3 punkty! Juhu! Co wygrałem? :oops:
Znalazłem ten artykuł w całości na google! 3 punkty/3 punkty! Juhu! Co wygrałem? :oops:
16 czerwca 2015, 23:14 [cytuj]
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
jako mo?liwo?ci umys?u
Tyle ze mozliwosci umyslu z kolei wiaza sie z maksymalnym potencjalem konkretnego czlowieka, ktorego tak naprawde nikt nigdy nie osiagnie, chyba ze o cos innego Ci chodzi.
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
Pytam wi?c Tomka, jak zamierza "naucza? inteligencji"? Bo wci?? uwa?am, podobnie jak hello, ?e to do?? nietrafne sformu?owanie.
To jest wiedza bardzo cenna, naprawde. Ciezko odpowiedziec na Twoje pytanie, bo to zalezy jaka konkretnie definicje przyjmiesz. Ja przyjmuje taka, ktorej rozwoj mozna osiagnac poprzez kilka czynnikow, np
"wiki" powiedział/a:
[Nauka]
rozumienia zachowa? w?asnych i innych osób,
umiej?tno?ci wyra?ania my?li i uczu?,
umiej?tno?ci rozwi?zywania konfliktów itp.
Przy czym z pierwszego wynika wszystko.
Uwazasz, ze rozumienia innych ludzi nie mozna nauczyc? Nie mozna nauczyc kogos np tego, dlaczego klotnia jest bez sensu, bo nikt jej nie wygrywa etc?
"Bo Warszawa...!" powiedział/a:
1) zapyta?e? mnie, to odpowiedzia?em tak jak uwa?am ja, a nie jak uwa?a wikipedia. Wi?c w czym problem?
Chodzi o to, ze to co napisales to definicja bardzo ogolna, w ktorej zawarte moga byc obszary takie, z ktorymi sam zgodzilbys sie ze mozna rozwinac [w kims], jak i [moze, prawdopodobnie] sa takie, ktorych rozwinac nie sposob.
Czyli w duzym skrocie - rozwoj inteligencji emocjonalnej, rozwoj zdolnosci logicznego myslenia, analizowania problemow, rozwoj wiedzy o ludzkiej naturze itd itd.
hello, prosze o komentarz odnosnie tego co wstawilas i tego, co wnioslo to do dyskusji :-P
Tyle ze mozliwosci umyslu z kolei wiaza sie z maksymalnym potencjalem konkretnego czlowieka, ktorego tak naprawde nikt nigdy nie osiagnie, chyba ze o cos innego Ci chodzi.
[quote="Bo Warszawa...!"]Pytam wi?c Tomka, jak zamierza "naucza? inteligencji"? Bo wci?? uwa?am, podobnie jak hello, ?e to do?? nietrafne sformu?owanie.
16 czerwca 2015, 23:15 [cytuj]
"Volverin" powiedział/a:
Ale jestem inteligentny, wszystkie trzy odpowiedzi poprawne. 8-)
W to nie wątpiłam ;-), mimo że czasami sie z Tobą nie zgadzam.
W to nie wątpiłam ;-), mimo że czasami sie z Tobą nie zgadzam.
16 czerwca 2015, 23:16 [cytuj]
To o czym ty mówisz Tomek, to nie jest rozwijanie inteligencji, tylko nauczanie socjologii, psychologii, etyki.
"Tooommeeek" powiedział/a:
Czyli w duzym skrocie - rozwoj inteligencji emocjonalnej, rozwoj zdolnosci logicznego myslenia, analizowania problemow, rozwoj wiedzy o ludzkiej naturze itd itd.
Sam sobie strzelasz w stopę. Wiedza, to wiedza, oczywiście, że można jej nauczać. Mylisz pojęcia.
Sam sobie strzelasz w stopę. Wiedza, to wiedza, oczywiście, że można jej nauczać. Mylisz pojęcia.
16 czerwca 2015, 23:16 [cytuj]
"Volverin" powiedział/a:
Ale jestem inteligentny, wszystkie trzy odpowiedzi poprawne.
Ja też, tylko nie liczyłem czasu :< Tylko z tym ołówkiem się frajersko zawiesiłem, bo ciągle miałem wątpliwości co do tak niskiej ceny ołówka :-P
Ja też, tylko nie liczyłem czasu :< Tylko z tym ołówkiem się frajersko zawiesiłem, bo ciągle miałem wątpliwości co do tak niskiej ceny ołówka :-P